Společnost Microsoft se nechala slyšet, že pracuje na pořádném vylepšení senzoru svého pohybového ovládání Kinect pro Xbox360. Ten by měl brzy umět rozpoznat pohyby prstů a zápěstí.
V zásadě se jedná o úpravu technologie Kinectu, která dovolí větší proud dat a větší kompressi, díky které dokáže senzor rozpoznat větší detaily, než doposud. Vlastnosti Kinectu jsou pak dány firmwarem, který se dá jednoduše upgradovat. Hloubkový senzor je taktéž hlídán firmwarem a v současné době stojí na hranici 30 snímků/vteřinu a rozlišení 320x240 obrazových bodů. Po inovaci se však rozlišení zvedne na 640x480 bodů, což už dovolí senzoru rozpoznávat i jednotlivé prsty a bude se tak rovnat čtyřnásobku původní přesnosti.
Problémem je také USB rozhraní. To je schopno pojmout 35 MB/s, avšak využívá pouze necelou polovinu. Tento limit je využit hlavně proto, že se ke konzoli může připojit několik věcí najednou, Microsoft však pracuje i na tom. Změnu by dokonce mohl provést přes obyčejný update dashboardu.
„Musíte mít na vědomí, že Kinect potřebuje pro plnou funkčnost obou kamer jen 20 MB/s. Čtyřnásobek přesnosti senzoru to ale podstatně zpomalí,“ řekl Anton Mikhailov, softwarový inženýr SCEA. „V reálu měli využité 3D kamery rozlišení 320x240, takže když mluvíte o sledování prstů a zápěstí, mluvíte o rozlišení 10x10 pixelů. A je hodně těžké s tím něco udělat.“
Uvidíme, co se Microsoftu nakonec povede. Větší citlivost bychom bezesporu uvítali, především pak při využití takových her, jako je Star Wars.