Microsoft zlepšuje citlivost Kinectu
Xbox 360 Novinka Microsoft zlepšuje citlivost Kinectu

Microsoft zlepšuje citlivost Kinectu

Michal Maliarov

Michal Maliarov

3

Společnost Microsoft se nechala slyšet, že pracuje na pořádném vylepšení senzoru svého pohybového ovládání Kinect pro Xbox360. Ten by měl brzy umět rozpoznat pohyby prstů a zápěstí.

Reklama

V zásadě se jedná o úpravu technologie Kinectu, která dovolí větší proud dat a větší kompressi, díky které dokáže senzor rozpoznat větší detaily, než doposud. Vlastnosti Kinectu jsou pak dány firmwarem, který se dá jednoduše upgradovat. Hloubkový senzor je taktéž hlídán firmwarem a v současné době stojí na hranici 30 snímků/vteřinu a rozlišení 320x240 obrazových bodů. Po inovaci se však rozlišení zvedne na 640x480 bodů, což už dovolí senzoru rozpoznávat i jednotlivé prsty a bude se tak rovnat čtyřnásobku původní přesnosti.

Problémem je také USB rozhraní. To je schopno pojmout 35 MB/s, avšak využívá pouze necelou polovinu. Tento limit je využit hlavně proto, že se ke konzoli může připojit několik věcí najednou, Microsoft však pracuje i na tom. Změnu by dokonce mohl provést přes obyčejný update dashboardu.

„Musíte mít na vědomí, že Kinect potřebuje pro plnou funkčnost obou kamer jen 20 MB/s. Čtyřnásobek přesnosti senzoru to ale podstatně zpomalí,“ řekl Anton Mikhailov, softwarový inženýr SCEA. „V reálu měli využité 3D kamery rozlišení 320x240, takže když mluvíte o sledování prstů a zápěstí, mluvíte o rozlišení 10x10 pixelů. A je hodně těžké s tím něco udělat.“

Uvidíme, co se Microsoftu nakonec povede. Větší citlivost bychom bezesporu uvítali, především pak při využití takových her, jako je Star Wars.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama