Mikrotransakce ve Falloutu 76 budou čistě kosmetické
Fallout 76 Novinka Mikrotransakce ve Falloutu 76 budou čistě kosmetické

Mikrotransakce ve Falloutu 76 budou čistě kosmetické

Martin Cvrček

Martin Cvrček

6
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Navíc přináší obsah, který jde získat i hraním. Plus něco málo o Starfieldu.

Reklama

Na YouTube kanále Noclip se už nějakou dobu objevují velmi zajímavé a rozsáhlé dokumenty z pozadí vývoje různých her a studií, ať už jde o CD Projekt RED a jeho Zaklínače, Psyonix s Rocket League nebo id Software a Doom. Nedávno se stvořitel Noclipu Danny O‘Dwyer podíval do Bethesdy Game Studios, aby zmapoval minulost tohoto tvůrčího celku, a nově došlo na druhý dokument, který se pro změnu zaměřuje na budoucnost. Tedy na Fallout 76.

Video přibližuje pozadí vývoje i myšlenkové pochody tvůrců a zároveň se dotýká jedné problematiky, která dosud nebyla příliš řešena, a to podpory po vydání. Fallout 76 je koneckonců online hra a online hry v dnešní době bez pořádné podpory nemohou dlouho přežívat a prosperovat. Proto je momentálně v plánu vydávání větších přídavků a období mezi nimi bude prokládáno menšími obsahovými aktualizacemi.

Tohle všechno by mělo být zdarma k dispozici každému majiteli Falloutu 76. O dodatečnou podporu hry se bude starat zejména tým v texaském Austinu, dříve známý jako BattleCry Studios, jenž mimo jiné upravil prastarý engine Falloutu 4, existující už od dob Morrowindu, pro potřeby multiplayeru. Jak už to tak ale v dnešní době bývá, přísun bezplatných novinek přijde za cenu přítomnosti mikotransakcí. Dobrá zpráva však je, že kupujícím zajistí jen a pouze kosmetický obsah, který lze navíc získat i prostým hraním. Kromě financování vývoje bezplatného dodatečného obsahu přitom mikrotransakce zajistí i podporu a udržování dedikovaných serverů.

Samozřejmě se takhle dlouho před vydáním nedá vyloučit, že se plán může lehce změnit, ale i tak je dobré vidět, že jde Bethesda cestou nejmenšího odporu, která funguje v tolika jiných hrách. Přísun bezplatného dodatečného obsahu za cenu přítomnosti kosmetických mikrotransakcí je model, který v dnešní době využívá naprostá většina placených online her. Velkých společností, jež stále lpí na starších přístupech, tedy ubývá, jedním z těch zbývajících je kupříkladu Activision, který zrovna včera představil pro hráče čím dál víc nepřátelský Season Pass pro Call of Duty: Black Ops 4.

Jestli jste tedy měli obavy, že Bethesda zkusí s Falloutem 76 model Season Passu jako těch pár zbývajících vydavatelských dinosaurů, tak se aspoň prozatím můžete uklidnit. Stejně tak zjevně není třeba se bát, že Bethesda Game Studio v případě úspěchu Falloutu 76 půjde primárně cestou online her. Během dokumentu totiž přišla řeč i na vesmírný, léta připravovaný projekt Starfield, který pravděpodobně vyjde až za pár let. Todd Howard potvrdil, že Starfield je singleplayerový titul, studio se tedy očividně hodlá vrátit k tomu, co mu vždy šlo nejlépe.

Fallout 76 vyjde 14. listopadu letošního roku na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama