Důvodem je špatné vedení i nízké prodeje.
Herní průmysl se už chvíli potýká s masivní vlnou propouštění, která zasáhla většinu společností. Jednou z těch, u nichž ještě k výraznému odlivu zaměstnanců nedošlo, je šestý největší hráč na trhu Ubisoft. I v rámci této firmy však zaměstnanci pociťují nebývalé pnutí. Nikdo si podle anonymního rozhovoru pro server Insider Gaming totiž nemůže být jist tím, že se případná restrukturalizace nebude týkat právě ho.
Hlavním důvodem toho, proč se krize dotýká i tak velké firmy, jako je právě Ubisoft má být skutečnost, že společnost zkrátka splachovala peníze do záchodu během vývoje takřka tuctu battle royale her, z nichž byla nakonec většina zrušena. Touha Ubisoftu hnát se za trendy jej stála peníze i během NFT horečky, ze které chtěl těžit skrze Ubisoft Quartz. Nakonec to ovšem nebyla ta správná cesta, takže přestože se od ní firma úplně neodklonila, rozhodně pro ní nepředstavovala velký zdroj příjmů. Aktuálně má její budoucnost ležet v live service hrách. Ve vývoji má být podle Insider Gaming trojice stříleček. Kolik z nich však bude dokončeno je otázkou.
Dalším faktorem způsobujícím Ubisoftu problémy je totiž rušení her a odkládání projektů. Během vývoje zanedlouho vycházejícího Skull and Bones byla morálka kupříkladu až tak špatná, že namísto práce se zaměstnanci nejednou věnovali sledování videí na Youtube. Problémy s řízením projektů má být pak citelný napříč celým vydavatelstvím.
Záležitostí diskuzí jsou pak i výsledky nově vydaných projektů. Přestože se Prince of Persia: The Lost Crown podle kritiků i recenzentů vydařil, jeho prodeje jsou relativně nízké. Aktuálně mají dosahovat něco okolo 300 tisíc prodaných kusů ( utržil 15 milionů dolarů). Slavně na tom není ani Avatar: Frontiers of Pandora, který i přes několik odkladů zaujal pouze něco okolo 1,9 milionu hráčů, což je zkrátka málo. Tedy především, když jeho aktuální tržby dosahující 133 milionů dolarů srovnáme se značkou The Division, jíž se povedlo vygenerovat 594 milionů dolarů pouze v prvních týdnech. O něco lépe si pak vedl Assassin's Creed Mirage s 5 miliony prodaných kusů a tržbami okolo 250 milionů dolarů.
Na celé situaci je patrné, že důvodů k neklidu, je řada. Nic však není ztraceno. Ubisoft by měl totiž během letošního roku vydat tituly, které mohou zvednout náladu zaměstnanců a popřípadě také značně snížit riziko propouštění. Ve hře je totiž očekávaný Star Wars Outlaws a také Assassin's Creed Codename Red. Zda se bude jednat o dostatečně zásadní díla je otázkou, rozhodně ale mají potenciál, který k jejich nákupu naláká nejednoho hráče. Jejich úspěch, či případný neúspěch pravděpodobně ukáže směr, jakým se bude tento titán ubírat.