Nechybí ani vývojáři původních dílů.
Společnost Electronic Arts všechny fanoušky survival hororu ve čtvrtek příjemně překvapila, když v rámci své prezentace EA Play Live oznámila, že vzniká remake prvního dílu série Dead Space. Nepracuje už na něm sice studio Visceral Games (jak ostatně trefně poznamenal známý analytik Daniel Ahmad na svém Twitteru, jejich kanceláře jsou tak trochu "Dead Space"), EA ale práci přidělilo studiu Motive, jež v roce 2015 založila Jade Raymond. Ta v roce 2018 odešla a studio nyní vede Patrick Klaus. Motive zatím mají na kontě jedinou hru – Star Wars: Squadrons, která vyšla loni a sklidila poměrně smíšené ohlasy. Na remaku Dead Space se však začalo pracovat ještě před vydáním této hry a magazín VGC se podíval na to, kdo na něm vlastně dělá.
Byť by si to fanoušci přáli, mezi jmény z pochopitelných důvodů není spoluautor prvního dílu Glen Schofield, ten totiž vede studio Striking Distance, ve kterém vzniká survival horor The Callisto Protocol. Rozhodně to však neznamená, že na remaku Dead Space nepracují žádní autoři původních her. Například UX director prvního dílu Dino Ignacio na svém Twitteru potvrdil, že na remaku dělá. Prostřednictvím článku na oficiálních stránkách Motive jsme se pak dozvěděli, že na remaku pracuje Mike Yazijian, art director Dead Space 2, ale také Star Wars: Squadrons či Batman Arkham Origins.
Kromě veteránů z Visceral Games jsou ta ale i další zajímavá jména, především samotný creative director Roman Campos-Oriala, který do Motive přišel z montrealské pobočky Ubisoftu. Tam strávil několik let, jako lead designer se podílel na hrách Red Steel 1 i 2, a také Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier z roku 2012. Asi nejvýznámější projekt, na kterém pracoval, je For Honor, kde, stejně jako momentálně u remaku Dead Space, působil jako creative director. Mezi vývojáři je pak také jeden veterán z BioWare, konkrétně lead designer Gary Stewart, který se v minulosti podílel na sérii Mass Effect.
Nakonec je tu ještě jedno jméno, bývalý game director Assassin's Creed Valhalla Eric Baptizat, který letos do Motive z Ubisoftu přestoupil. Jestli se ale podílí na remaku Dead Space, to momentálně nevíme. Studio ostatně už dříve uvedlo, že pracuje na více projektech zároveň.
Dead Space míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series. Datum vydání zatím neznáme.