Nemesis systém v Shadow of Mordor je inspirován multiplayerovými hrami a sportem
Middle-earth: Shadow of Mordor Novinka Nemesis systém v Shadow of Mordor je inspirován multiplayerovými hrami a sportem

Nemesis systém v Shadow of Mordor je inspirován multiplayerovými hrami a sportem

Michal Burian

Michal Burian

5

Soutěživost, pomsta a skutečnost, že za každé své rozhodnutí zaplatíte. Pokud v reálném sportu prohrajete, nejde to vrátit, to samé platí v Shadow of Mordor

Reklama

Nemesis systém v loňském Middle-earth: Shadow of Mordor patřil mezi velká pozitiva. Systém zajistil unikátní nepřátele, každý měl své silné i slabé stránky, osobnost a jedinečné zvyklosti či vzhled. Vývoj nepřítele dokonce ovlivnil například i fakt, že jste se s ním utkali v boji a on vyhrál. V takovém případe nejen, že povýšil, ale také jste se s ním setkali později, kdy byl lépe vybaven a pochlubil se větší výdrží. Navíc si vás ke všemu pamatovat.

Systém Nemesis jsme v naší recenzi označili za velmi zajímavý doplněk hry, který velkým podílem stál za úspěchem díla od studia Monolith Productions. Jak ale takový systém vývojáře napadl? Na tohle téma se na akci DICE 2015 rozpovídal kreativní ředitel Michael de Plater. Ten prozradil, že vývojáři čerpali inspiraci z mnoha věcí, včetně sportu, multiplayerových her a Batmana.

Shadow of Mordor obsahuje pouze singleplayer, i přesto ale chtěli tvůrci nabídnout hráčům atmosféru, kterou běžně naleznou v multiplayerových hrách. Kreativní ředitel měl na mysli zejména soutěživost, pomstu a skutečnost, že za každé své rozhodnutí zaplatíte. Pokud v reálném sportu prohrajete, nejde to vrátit, to samé platí v Shadow of Mordor. Nepřítel vás přemůže, přežije a bude si vás pamatovat. Navíc se stane mnohem silnějším, naroste mu sebevědomí a ostatní k němu budou vzhlížet. Je to jako, když nějaký béčkový tým překvapí a vyhraje utkání, které měl papírově na sto procent projet.

Tím ostatně vývojáři z Monolithu udělali hru, ve které hráči vypráví své vlastní příběhy. Tvoří své příběhy a mohou je ovlivnit. Osobně bych řekl, že se jim to povedlo a já jen doufám, že to budou moci v budoucnu zopakovat. Určitě se o to pokusí, navrhnout Nemesis systém nebylo vůbec jednoduché a byla by škoda, kdyby zůstalo jen u jedné hry. Navíc Shadow of Mordor se dařilo po všech stránkách, takže Warner Bros jistě bude chtít pokračování.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama