Nesmyslná kritika počtu hráčů Aliens: Fireteam Elite
Aliens: Fireteam Elite Novinka Nesmyslná kritika počtu hráčů Aliens: Fireteam Elite

9

Budgetová kooperativní akce se nemá za co stydět.

Slavný herní magazín Kotaku po převzetí novými majiteli před několika lety čelil odchodu prakticky všech jeho slavných autorů a celkovému úpadku, nicméně v posledních měsících pod vedením šéfredaktorky Patricie Hernandez opakovaně čelí kritice ze všech stran. Při svém nástupu Patricia psala, že chce "psát a tvořit obsah webu způsobem, jakým mezi sebou mluví běžní hráči", to ale v praxi znamenalo třeba článek s vulgárním útokem na čerstvě oznámenou, nevydanou hru přímo v nadpisu článku nebo propagaci pirátských verzí nové hry Metroid Dread dva dny po jejím vydání.

Jejich nejnovějším kritizovaným článkem je poukázání na údajně "mrtvou" hru Aliens: Fireteam Elite kvůli nízkým počtům hráčů na Steamu dva měsíce po jejím vydání. Proti tomu se nicméně ohradila řada hráčů a fanoušků hry, v čele například s populárním australským herním kritikem Ralphem "Skill Up" Panebianco:

"Za prvé, denní špička je kolem tisíce hráčů momentálně. Za druhé, tohle je budgetový titul vydaný před dvěma měsíci a stále si udržuje větší hráčskou základnu, než mnohé AAA rádoby-trháky, jejichž výroba stála 20x tolik. Nechápu, proč je tohle špatná zpráva pro tuto hru. Nevadí mi ten princip "jenom X lidí stále hraje hru Y". Je často vypovídající u her, které potřebují masivní počty hráčů, aby ospravedlnily svoji pokračující existenci. Tohle ale není jedna z těch her, takže je naprosto v pořádku a počet jejích hráčů by neměl být prezentován v tomto světle."

Můžeme kromě toho dodat, že aktuální opadnutí počtu hráčů souvisí samozřejmě také s čerstvým vydáním nové hry v tomto žánru (Back 4 Blood) a pokud jde o čísla jako taková, multiplatformní hry se samozřejmě mnohem víc prodávají a hrají na konzolích, než na PC (především díky západnímu trhu). Aliens: Fireteam Elite byla solidní budgetová jednohubka pro fanoušky žánru i oddané fanoušky předlohy, podobně jako třeba nedávná hra Terminator: Resistance. A v tomto smyslu splnila svůj účel, ačkoliv samozřejmě nedosáhla kvalit AAA titulů typu Alien: Isolation.