V budoucnu by se mohla dostat do spousty dalších her.
Alex Battaglia z Digital Foundry dnes v článku pro magazín Eurogamer informoval o zajímavé inovaci na poli modifikací starajících se o lepší nasvícení ve hrách. Vývojář Pascal Gilcher, který už v minulosti vytvořil add-on pro ReShade s podporou nasvícení přes ray tracing, totiž poprvé ukázal svou práci na implementaci path tracingu, tedy plnohodnotného ray tracingu. Nový add-on funguje na bázi world-space, nikoli screen-space jako původní add-on s RT, operuje tak i mimo dohled hráče.
Zároveň funguje na podobné bázi jako RTX Remix od Nvidie, ale práce s ním by měla být výrazně jednodušší. Do budoucna by mohl umožnit přidat path tracing prakticky do všech her používajících API DirectX 9 a novější. Stačit bude pouze soubor s prvotním nastavením, který někdo vytvoří, následně ho mohou převzít další hráči.
Jako první ukázku zvolil Gilcher RPG od Bethesdy The Elder Scrolls V: Skyrim. Na implementaci PTGI (Path-traced Global Illumination) se můžete podívat ve videu níže. Tvůrci se povedlo získat data pro path tracing také ve hrách Grand Theft Auto V či Control, který má však sám o sobě velmi solidní implementaci ray tracingu. Uvidíme, kam se bude add-on posouvat dál a kdy bude plnohodnotně dostupný pro veřejnost. Vývoj můžete sledovat na stránkách Marty's Mods a vývojáře Pascala Gilchera je možné podpořit na Patreonu.