Vývojáři mluví o posunu na novou úroveň a využití early accessu.
Minulý týden se hráči v průběhu The Game Awards dočkali odhalení nového dílu série Divinity, za kterým stojí vývojáři ze studia Larian. Autoři předchozích dílů této značky a oceňovaného Baldur's Gate 3 zveřejnili úvodní trailer, na který dnes navázalo několik důležitých informací.
Ty prozradil samotný šéf studia Swen Vincke v rozhovoru s Jasonem Schreierem pro magazín Bloomberg. V první řadě jsme se dozvěděli, že tvůrci s největší pravděpodobností i tentokrát půjdou cestou předběžného přístupu na PC.
Z pohledu herních mechanik a celkových ambicí láká Vincke na poctivé RPG s tahovými souboji, které bude postaveno na základech minulých her od Larianu. Jednotlivé prvky ale mají být posunuty na pomyslnou další úroveň.
Vincke si zároveň pochvaluje, že se při vývoji nového Divinity nemusí omezovat na univerzum Dungeons & Dragons, ze kterého čerpalo Baldur's Gate 3. Právě maximální volnost a pomyslné vývojářské srdce mělo hrát klíčovou roli při upřednostnění nového Divinity před další hrou ze světa Dungeons & Dragons.
Ke své dosud nejúspěšnější hře z roku 2023 se však citovaný vývojář přece jenom krátce vrátil, když prozradil, že Baldur's Gate 3 dokázal od vydání prodat už více než 20 milionů kopií. Závěrem se šéf Larianu vyjádřil k délce vývoje.
„Myslím, že tři až čtyři roky jsou mnohem zdravější než šest let,“ uvedl s odkazem na nové Divinity. Vývojáři se tak minimálně pokusí vývoj hry v porovnání s Baldur's Gate 3 urychlit. Zároveň je však nutné dodat, že autoři přešli v případě Divinity na nový engine a zároveň nechtějí slevit ze svých nároků na příběh a herní mechaniky včetně podpory kooperace.
Debaty o datu vydání proto přijdou na řadu nejdříve v roce roce 2027. V souvislosti se značkou Divinity stojí za pozornost také čerstvě oznámená definitivní edice pro konzole, o které jsme vás blíže informovali v samostatné novince.