Nové informace z hraní GTA V
GTA 5 Novinka Nové informace z hraní GTA V

Nové informace z hraní GTA V

Redakce

Redakce

157

Vybraní novináři si mohli na vlastní kůži vyzkoušet Grand Theft Auto V. Dočtete se spoustu nových informací, včetně realističtější noci, zničitelného prostředí, o třech hlavních hrdinech a mnoho dalšího.

Reklama

Vybrané zahraniční servery měly možnost poslat do sídla Rockstaru svého redaktora, který si jako jeden z prvních mohl na vlastní kůži vyzkoušet připravovanou veleočekávanou gangsterskou akci Grand Theft Auto V (předtím Rockstar novinářům ukazoval jen gameplay videa). Šlo zejména o redaktory respektovaného IGN a německého PCGames. Ti společně s dalšími měli možnost vydat se na tři hodiny do značně vylepšeného Los Santos v Xbox 360 verzi hry. A výlet to byl opravdu zajímavý, vždyť kdo by si dva týdny před vydáním nechtěl GTA 5 zahrát. O tom snad nemusíme ani polemizovat. Pro nás je ale nejdůležitější to, že se pisálci se svými zážitky mohli podělit s námi, obyčejnými smrtelníky.

Jednou z nejdůležitějších informací je ujištění, že Xbox 360 verze vypadá skutečně dobře. Kdybychom ji porovnali se zveřejněnými videi, tak podle mnohých má o něco vyšší antialiasing. Jinak je prý naprosto totožná, což je velmi dobrá zpráva, Rockstar totiž do této doby ukazoval především PlayStation 3 verzi a šířily se obavy ohledně X360 verze. Teď už ale můžeme být snad všichni klidní.

- Počítá se s achievementy za průlety pod mostem. Mostů ve hře přitom bude celkem 50. Noc bude mnohem realističtěji zpracovaná a v některých částech herního světa tak budete jediným zdrojem světla vy, respektive vaše baterky či vozidla.

- Silnice jsou popraskané a ve městech naleznete různé graffiti, poutače obchodů a billboardy.

- Výrazně vylepšeno bylo i zničitelné prostředí, které tak můžete nově využívat ke splnění mise, útěku, nebo čemukoliv jinému. Zvířata kňučí, pokud je srazíte. Neonové nápisy opravdu bzučí. Vrátí se Grove Street. Normální chůze je dost pomalá. Fyzikální engine vody je prý dechberoucí a třeba vlny díky němu působí extrémně uvěřitelně.

- Franklin se většinou zdržuje v ghettu, Trevor za městem a Michael v obchodní čtvrti. Zdraví vašich postav se samo obnoví jen do 50% hranice. Občas si budete moci vybrat s kým daný úkol splnit, jindy to bude muset být s dopředu vybraným charakterem. Každý má svou barvu (Franklin zelenou, Michael modrou a Trevor oranžovou), která bude svítit tam, kde je postava potřeba nebo když vám hra doporučí přepnout se na jinou postavu.

- Ačkoliv je herní svět od začátku otevřen, stále nabízí obrovský potencionál k prozkoumání.

- Pes Chop patří Lamarovi, občas ale doprovází Franklina. Pes může zahnat nepřítele, který se dá na útěk. Ve hře bude 15 různých druhů psů. Není ale jasné, zda je budeme moci koupit.

- Každý hrdina má specifický styl chůze. Hlavní postavy i NPC mají naprogramovaných tisíce různých animací.

- Výběrové kolečko pro zbraně se dělí do několika kategorií. Po najetí na jednu z nich pak můžete na D-padu vybírat mezi různými zbraněmi, které do ní spadají. Zbraně, které nasbíráte, máte vždycky u sebe, i když vás zatknou, i když vám dojdou náboje. Celkem jich prý pojmete 14. Dokonce je možné je házet po ostatních.

- Zbraně dokonce můžete hodit po nepříteli. Na odstřelovací pušky lze namontovat termovizi. Miniguny dokáží zničit vozidla ve zlomku vteřiny. Zbraně bude možné upravovat. Od kadence, přes míření až po sílu.

- V noci budou otevřené některé Ammu-Nation obchody.

- Umělá inteligence se bude neustále přesunovat, aby se jí na vás co nejlépe střílelo. Při řízení bude možné přepínat mezi čtyřmi různými pohledy (pohled z kokpitu nebude). Dokonce bude možné řídit i vlaky.

- Pokud vám auto někdo zničí, nebo odtáhne, můžete si ho vyzvednout na místní skládce. Každé se nicméně bude řídit úplně jinak. Pick-up kupříkladu nebude na cestě sedět tak dobře jako sporťák.

- Řidiči na vás při kolizi budou ukazovat prostředníček. Výbuchy aut budou údajně realističtější. Pohřební vozidla prý vážně nejsou ideální prostředek pro útěk před policisty. Závody budou hodně podobné Midnight Club: Los Angeles, z něhož si studio Rockstar půjčilo celou řadu herních mechanismů.

- Co se policie týče, na rozdíl od GTA IV, každé policejní auto i policista bude mít vlastní okruh pátrání. Vyhození policejního auta do vzduchu vám přidá jednu hvězdičku do Wanted. Přelet nad věznicí dvě. Policie vás bude dál pronásledovat, i pokud se jí rozhodnete uplavat. Takže se to nedoporučuje.

- I v rámci misí jsou checkpointy. Každou lze navíc splnit různými způsoby, případně rozehrát znovu. V jedné z nich dostanete za úkol vysvobodit někoho z budovy FBI. Abyste oddálili nalezení mrtvého těla, můžete zničit zdroje světla v okolí. V řadě případů se budete muset rozhodovat ve zlomku vteřiny, což má hře zajistit potřebnou intenzitu.

Vše si sami můžete přečíst na IGN (anglicky), PCGames (německy) či JuexActu (francouzsky).

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama