Nový Atelier Firis vyjde pro PS4 a PS Vitu
Novinka Nový Atelier Firis vyjde pro PS4 a PS Vitu

Nový Atelier Firis vyjde pro PS4 a PS Vitu

Ivan Jeziorek

Ivan Jeziorek

2

Přečtěte si rozhovor s producentem Yoshito Okamurou o hře, jejímž hlavním tématem je "cestování".

Reklama

Společnost Gust tento týden oznámila prostřednictvím japonských herních časopisů nový díl série Atelier. Celý název je Atelier Firis: The Alchemist of the Mysterious Journey a níže se můžete dozvědět jedny z prvních detailů, získaných z časopisu Dengeki PlayStation a Famitsu. Jde o hlavní postavy, různé herní systémy a další drobnosti.

Hlavní hrdinkou tohoto titulu je patnáctiletá dívka Firis Mistrut (dabing Kaede Hondo, design postavy: Yugen). Žije v hornickém městě, které je uzavřeno podzemní bránou a ze všeho nejvíc touží po vnějším světě. Má ale zvláštní schopnost, díky níž dokáže nalézt ložisko rud, které se ve městě těží.

Starší sestrou Firis je Leanne Mistrut (dabing Azusa Sato), která ji také dělá na cestách partnerku. Je to vynikající lovec a jedna z mála, kdo smí opustit město. Ze všeho nejraději rozmazluje svou mladší sestru Firis.

Tématem hry Atelier Firis je "cesta" (nebo možná výlet nebo cestování). Firis jako hlavní hrdinka ale nemá žádný ateliér, ale během své cesty bude alchymii hodně používat. Navštívíte hornaté oblasti, velmi chladné krajiny pohřbené pod příkrovem sněhu a všechny další možné prostředí, prý nejrozsáhlejší v celé historii série.

Další inovací je oblečení Firis, které se bude postupně při cestování a se změnou prostředí měnit.

U herních systémů došlo hlavně ke změně toho, jak vaše volby změní svět a příběh hry. Dokonce v závislosti na tom, jak určité překážky překonáte, změníte možnosti dostat se na některé lokality a také příběh samotný. Můžeme si to ukázat na příkladu rozbitého mostu přes řeku. Můžete najít tesaře a nechat opravit most. Poté, co mu poděkujete, můžete získat nějaké další informace, například o nějakém silném monstru, žijícím poblíž. Nebo můžete zkusit most obejít, najít u řeky jeskyni, kde sice jsou nebezpečné příšery, ale zase můžete najít jiný druh rudy.

V každé oblasti najdete místo, kde lze rozdělat oheň a postavit stany. Ty pak slouží podobně jako ateliery, tedy pro syntézu předmětů a ingrediencí. Na výsledek syntézy zde ale může mít také místo, oblast, kde ji provádíte.

Syntéza bude probíhat podobně jako v předchozím titulu. Takže půjde o určitý druh puzzle minihry, kdy budete používat kousky různých ingrediencí. Novinkou je systém Superdreadnaught Synthesis, kdy bude možné vytvořit věci bez ohledu na velikost vašeho kotlíku. Tady že budete moci třeba vyrobit i loď.

Oznámeny byly i první informace ohledně vydání hry v Japonsku. První náklad hry bude obsahovat zvláštní kostým pro Firis, ale k mání bude také Premium Box (s artbookem, speciální soundtrack na CD, umělecký plakát a další bonusy) a Special Collection Box (obsah Premium Boxu a další předměty).

V časopisu Famitsu také vyšel rozhovor s producentem Yoshito Okamurou z Tecmo Koei. Část přeloženého rozhovoru vám nyní nabízíme.

Pokud jde místo a čas...

"Děj se odehrává krátce po konci předchozí hry. Je zasazen do stejného světa jako Atelier Sophie, ale jde o v oblast značně vzdálenou od Kilhen Bell, kde žije Sophie. Alchymie je zde rozvinutější než v Kilhen Bell a kromě Firis zde existuje celá řada dalších alchymistů."

Objeví se zde nějaké známé postavy?

"Kdo ví?" (smích)

V předchozí hře jsou Julio a Leon outsideři, kteří přišli do Kilhen Bell. Bydlí Firis někde blízko místa, odkud přišli?

"Správně. V té době existuje celá řada měst, ale tentokrát jsme počtem měst a lokalit trochu posunuli limity série Atelier."

Takže budeme mít z hraní úplně jiný pocit?

"Až dosud to byla vždycky smyčka, kdy jsme odešli ze základního města do oblasti sběru ingrediencí, sbírali materiál, vrátili se do města a syntetizovali, ale protože jste zde neustále v pohybu směrem k dalšímu místu, budete tentokrát muset přemýšlet nad tím, co si s sebou vezmete na cestě do dalšího města, včetně toho, jaký materiál si nashromáždíte a co budete syntetizovat. Chceme, aby to byl zážitek typu pokus-omyl."

"Tentokrát budete mít na dosažení svého hlavního cíle jeden rok, a jakmile jej splníte, můžete dále hrát hru neurčitě dlouho."

"Firisina reálná cesta začíná v době, když bude splněn původní cíl. Dále ale existuje mnoho dalších událostí a lokalit, asi pětkrát větších, než největší místo v Atelieru Sophie."

Vývoj je momentálně v polovině.

Atelier Firis: The Alchemist of the Mysterious Journey vyjde pro PlayStation 4 a PlayStation Vitu a 13. června 2016 se bude na NicoNico kanále hra naživo prezentovat.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama