Masivní skok ale nečekejte, jde pouze o pár procent.
Před pár dny vyšel očekávaný update firmwaru pro PS5, který přinesl podporu přídavných SSD, vylepšil uživatelské rozhraní či přidal podporu 3D audia pro televizní reproduktory. Více podorbností najdete v našem článku z července, tehdy se totiž aktualizace dostala do beta fáze.
Nyní se ale zaměříme na trochu jinou věc, jež patch notes vůbec neuvádí a přišli na ni docela náhodou redaktoři Digital Foundry, kteří se o zjištění podělili v pondělním podcastu DF Direct Weekly. Během testování nové revize PS5 (o které jsme psali v souhrnu HW novinek) totiž narazili na zvláštní situaci, kde byla původní verze konzole výkonnější.
Rich Leadbetter si toho všiml u her jako Control nebo Devil May Cry 5, kde je odemčený frame rate. Nejprve padlo podezření na to, že příčinou je nějaký problém u nové revize, ale nakonec se ukázalo, že šlo právě o nový firmware (tehdy stále v beta fázi), který už byl nainstalovaný na launchové verzi PS5, zatímco nová revize měla pouze poslední veřejný update.
Jaký je tedy rozdíl ve výkonu? Ne moc velký a opravdu nemůžeme očekávat zázraky vzhledem k tomu, že šlo pouze o vylepšení na straně softwaru. Nárůst se pohybuje okolo 2 až 3 %, což většinou znamená zhruba 2 FPS navíc. Z pohledu běžného uživatele tedy absolutně nepatrný rozdíl, přesto je ale zajímavé, že takovýto nárůst vůbec nastal a společnost Sony informaci nijak nekomunikovala.