O přežívání, závodění, dobývání a mnoho dalšího.
O Mad Max se v poslední době mluvilo především v souvislosti se zrušením old-genových verzí. Na PC, PlayStation 4 a Xbox One bude mít ale co nabídnout. Své o tom vědí novináři z Game Informeru, kteří si měli možnost přímo v kancelářích tvůrců Avalanche Studio ve Stockholmu hru osahat.
Od vydání posledního (a zároveň i prvního a jediného) herního zpracování dobrodružství v drsném post-apokalyptickém světě uplynulo bezmála 25 let, od blížícího se titulu má tedy rozsáhlá fanouškovská komunita oprávněně vysoké nároky. Hra částečně plní funkci interaktivního doprovodu stejnojmenného filmového pokračování s podtitulem Fury Road, nicméně nejde o klasické videoherní zpracování jak ho známe. Herní Max Mad bude spíše rozsáhlým prequelem, na kterém se jako poradce podílí i režisér filmových předloh, George Miller. I přes jeho přítomnost je však vývoj a výsledný produkt plně v režii Avalanche (mimo jiné autorů povedených open-world akcí Just Cause).
Z hratelné ukázky lze o konečném ražení hry vyčíst mnoho. Hlavními nepřáteli bude gang banditů vedený Scrotusem. Ten vás hned z kraje hry téměř zabije, okrade o vaše vozidlo a v pustině tak začínáte od píky cestu za pomstou a spravedlností. Ta je samozřejmě ověšena obrovským množstvím vystřílené munice, vyježděného benzínu, prachu, kouře a krve. Nejen akcí a bojem je však živ svět Mad Maxe a hlavnímu hrdinovi tak bude třeba obstarat i dostatek jídla a pití, bez kterého bude v rozpáleném světě strádat. Naopak by neměl být nedostatek paliva, dle tvůrců by totiž nedostatek ježdění ve vozidlech působil kontraproduktivně. S tím souvisí i zmínka o realistickém chování prostředí. Pokud potřebujete potravu, prostě hledejte kroužící supy, značkující místo kde leží nějaká mršina.
Krom toho bude po vašem boku stát třeba i pes (pamatujete na Bojovníka silnic?) čenichající zásoby nebo vodu. Dalším společníkem se stane Chumbucket, mechanik který se k vám přidá někdy na začátku hry a poskytne svojí pomoc, sestávající se z palby z harpuny nebo opravování vašeho vozu. Co se týče ostatních postav, čeká na nás klasicky praštěná a originální paleta šílených nepřátelských i přátelských NPC rozesetých všude po zpustošeném světě. Některé táhnou za jeden provaz se Scrotusem, některé vám po krku nepůjdou. Pokud se tak ale stane a zrovna nebude po ruce auto, hra vás nechá vzpomenout na Batmana a užijete si rytmický boj ve stylu Arkham her.
Ve hře nebude chybět ani možnost vylepšovat si vozidla. Tak bude možno činit skrze systém garáže, ke které se dostanete v menu. Veškerá vylepšení budou tedy dostupná za pochodu. Pokud zemřete, objevíte se u nejbližšího bodu s balónem, který byl již zmíněn, a nepřijdete o žádné suroviny, které už jste našli. Tím se tak trochu eliminuje frustrace z nekonečného získávání materiálů, o které následně přijdete svojí nešikovností nebo prostě jen nešťastnou náhodou.
Svět bude živý, rozmanitý, plný skokánků, jeskyní, sopek, rozpadlých míst a především dýchající svou vlastní atmosférou. Tak trochu ve stylu her od Ubisoftu bude plný speciálních horkovzdušných balónů, kde bude možno prozkoumat okolí. Čeká na nás i spousta pevností, kempů, konvojů a ozbrojených šarvátek s ostatními přeživšími. Nepřátelská ležení můžete dobývat a snižovat tak vliv záporáka na lokaci. Do dobytých pevností se následně nastěhují jiní přeživší hledající úkryt.
Ve světě Mad Maxe prostě není nic zadarmo. A pokud by vám snad herní svět nestačil, nikdo vám nebrání v úniku z předem daných hranic. Ano, možná zemřete rychlou a bolestivou smrtí v obří prašné bouři, můžete však získat některé velice cenné kousky výzbroje nebo dílů do vozidel.
Mad Max zatím vypadá velice slibně, zda se očekávání vyplní, uvidíme už letos.