Zpět na článek

Diskuze: Nový Tomb Raider poběží na Unreal Enginu 5 a další zprávy z akce State of Unreal

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Stargat3
Stargat3
Level 1 Level 1
6. 4. 2022 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hry běžící na novém UE5 budou určitě vypadat parádně. Lidi si ale musí uvědomit, že to, co vidí v těch tech demech, nereprezentuje skutečný vzhled her blízké budoucnosti (pár let dopředu). Na to si musíme nějakou tu dobu počkat. Možná v příští generaci konzolí? Když se dívám na stará dema herních enginů, tak hry se většinou k těm demům přiblíží za takových 5 let. Samozřejmě nejsem vlastníkem věštecké koule takže se můžu snadno splést :)

Oprav si Star gate

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stargat3 Ty seš mimo, srovnávat konzole, který jsou o dost slabší, než hw na PC za dvojnásobek a víc, jako důvod nasazení vizuálu v tech demu. Konzole vážně nejsou technologičtí leadři a nikdy nebudou.

spoock
spoock
Level 23 Level 23
6. 4. 2022 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Oprav si Star gate Jak to, že nejsou technologičtí leadři? Díky jejich architektuře a způsobu ovládání si můžou dovolit daleko víc experimentovat, než otevřené PC s nekonečným množstvím konfigurací. Díky konzolím jsou i pitomé hry na BluRay disku, což u PC nikdy nebylo možné, protože nikdo nebyl moc ochotný koupit BD mechaniku. Bez Switche by nejspíš nevznikl Steam Deck, i tak má Switch mnohem inovativnější joycony a jejich variabilní použítí. Direct to drive, který se poslední dobou skloňuje je v současné PS5 instantně používaný, u PC je to hudba budoucnosti, než mnoho lidí přejde na rychlé disky. Dneska není vše jen o hrubém HW výkonu jako u PC, nehledě na to, že současné konzole mají výkon o kterém by mnoho PC jen snít.

fdgdfgdfgdfg

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Oprav si Star gate "terý jsou o dost slabší, než hw na PC" Uplne ne. Matrix si muzes stahnout v unrealu a vyzkouset na PC. Jakoze doma mam delo a jede to jakz takz. Se docela divim, ze to PS5 utahla :D

kufač
kufač
Level 42 Level 42
6. 4. 2022 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Oprav si Star gate Mě vždycky udivuje, jak se někteří Pc hráči ohánějí tím, že je Pc výkonnější a konzole ten posun brzdí. Ono je si třeba uvědomit, že to nabušené herní Pc za několik desítek tisíc vlastní vždy jen zlomek Pc hráčů, takže je nereálné, aby se vývojáři zaměřili jen na tuhle malou skupinu a vytvořili vymazlený vizuál, který se pak nebude prodávat, protože ho na svém stroji skoro nikdo nerozjede.

fdgdfgdfgdfg

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stargat3 Tak par let to potrva, nez to zacnou zdimat. Dalsi generace konzoli tu jen tak nebude (min dalsich 8 let), diky nedostatkum cipu a ted je vyvoj celej nejakej zabrzdenej. Srandovni na tom je to, ze si ted myslim, ze ani Epic ted ten engine nedokazal poradne vyzdimat. Ty technologie a zmeny co maji jsou popravde revolucni (nikdo jiny je nema) a jak rikaji nejen oni, ted to nikdo poradne nevidi co to znamena a co se v tom da vse delat. Ale do par let by to mohlo vyjit. Ted k tomu navic prispiva fakt, ze Unreal maji vetsi zkusenejsi studia a Epic na zaklade jejich requestu jim nejen poradi, ale snazi se ten engine i rozsirovat (featury, tooly, atd). Pak z toho zacnou snad padat perly.

Melneor

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vypadá to opravdu parádně. RPG v otevřeným světu s takovou grafikou bude maso

igffgggff

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

docela nadsenej. Usetri cas na delani enginu a aspon to vrazi do delani hernich mechanismu. Proc by taky nekdo delal engine, kdyz vic jak stovka programatoru v Epicu dela denne za ne. Zvlast u Tomb Raidera potesilo, protoze ten jejich engine byl znat, ze mu dochazi cas a zadny inovace v nasledujicich dilech. Druhy vanoce z toho :-)

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Smutné. Byly časy, kdy si firmy dělaly vlastní "engine" a ty hry byly vizuálně odlišné a jedinečné. Dnes je polovina věcí na Unrealu a druhá na Unity. Stačí mi vteřina záběrů, abych poznal, že to jede na Unrealu -- jejich temporal anti-aliasing a dodávané shadery to vždy prozradí. Čest výjimkám, kteří si upraví render nebo aspoň napíšou vlastní shadery. Ale těch moc není. Dělání her je drahé, tak se to musí nasekat z toho, co je buď dodávané v Unrealu, nebo se to dá dokoupit jako pluginy.

bokas

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert To je sice pravda , ale doba trochu pokročila udělat dneska komplexní engine je jedna z nejtěžších věcí v herním průmyslu( v programování komplexně) a hlavně je to neuvěřitelně nákladný , nemluvě o tom že na to potřebuješ mít tým inženýrů a to je ještě hodně šikovných/talentovaných. Ne každý muže mít celou pobočku ,která se ti stará pouze o engine jako třeba R* a co si budem RAGE engine patří rozhodně ke špičce klidně bych si troufl tvrdit ,že je na prvním místě na poli herních enginů,ale taky je pomalu stal více jak vývoj GTA 5. Takže ještě že tu UE je.

fdgdfgdfgdfg

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert Neni pravda. Vlastni shadery ti vytvori prumernej technical art a nemusi byt ani senior. Navic je tu hodne her, ktery maji prave diky UE docela zajimavy stylizace. Kdyz ti nestaci material editor, kdykoli v tom muzes psat i HLSL. To stejny svetla, postprocessy, atd. Fortnite, Stalker, Wukong, Abzu, Borderlands, Connan, Darksiders III, Days Gone, Dead by Daylight, Dauntless, Gears Of War, Life is Strange, Mutant Year Zero, Mortal Kombat, Observer, Paragon, Returnal, Shadow Warrior 3, State of Decay 2, XCom, The Outer Worlds, The Wolf Among Us 2, Tropico 6, We Happy Few,What Remains of Edith Finch, Layers of Fear, ARK2 a mega dalsich ruznorodych her a dokazou s tim delat i male studia a vytvari super hry. Zoufale recykluji jen ti, co neumi a neuci se. Takovy lidi neuspeji nikdy na zadnym jinym enginu ;) Nastesti diky Unrealu se to aspon vytridi a dostanou sanci jen ti schopnejsi. btw: UE4 ma 3 druhy antialiasingu. Si to muzes kdykoli prepnout. Nezlob se, ale to je strasnej nazor. :D

kingroad144
kingroad144
Level 1 Level 1
6. 4. 2022 05:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert Za mě pohoda, třeba zrovna u CD-projektu s tím byl problém, že pokaždé engine museli přizpůsobovat své nové hře (u CB2077 to byl průser), alespoň vývojáři nestráví 3 roky upgradem svého enginu než to bude korespondovat s jejich hrou. Unreal je komplexní a má toho hodně co nabídnout, dnes bych si spíš řekl, který vývojář neskočí po Unrealu, tak dělá chybu. Navíc těch enginů je spousta které se s unrealem snaží držet krok (ten od Bohemky nepamatuji název, Rage Engine nebo Unity)

spoock
spoock
Level 23 Level 23
6. 4. 2022 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert Dnes je výroba enginu velice nákladná věc, nehledě na to, že mnoho studií nemá na to ani finance/kapacity, aby si takový engine napsalo. Díky Unrealu nebo Unity je tu spousta her, které by tu nebyly nebo by vypadaly úplně jinak.

Ladislav

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nový tombáč 😇 ❤️

Repry
Repry
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
5. 4. 2022 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tomb Raider na Unreal Engine 5? Moderní trilogie je moje hodně oblíbená, když to jemně vyšperkují (a s UE 5 jsou na dobré cestě) bude to naprostá pecka. Crystal Dynamics má jednu z posledních šancí napravit si reputaci po strašných Marvel's Avengers a věřím, že jí chytnou za pačesy, zvlášť když Lara je jejich vlajková loď.

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Repry Marvel's Avengers je produkt tlaku vydavatele, aby studio udělalo "game as service", protože to musí kontinuálně sypat penízky. Studio to nikdy nedělalo, a podle toho to dopadlo.

Reklama
Reklama