Zejména z toho důvodu, že architektura bude podobná jako u PS4. Konzoli od Microsoftu by měl pohánět procesor x86 od AMD.
Server Bloomberg vyšťoural další zajímavé informace o novém Xboxu. V rozhovoru se tamní redakci anonymní zdroj svěřil, že next-gen konzole od Microsoftu bude využívat technologickou variantu AMD Jaguar a že přechod na x86 architekturu (podobně jako u PS4) bude znamenat, že hry vyrobené pro aktuální Xbox 360 nebudou kompatibilní s novým Xboxem.
Informace některé může malinko zaskočit, protože alespoň někteří očekávali, že Microsoft se zpětnou kompatibilitou nebude mít takové problémy jako Sony, která přesedlala s PS4 na zbrusu novou technologii, zatímco Xbox se měl držet svého. To se ale změnilo, protože se Microsoft rozhodl využít technologie AMD, a to jak procesor, tak grafický čip. Nový Xbox tak bude postaven na architektuře x86, stejně jako PS4. Aktuální Xbox 360 byl postaven na technologii Power PC.
Otázkou tak zůstává, jak se Microsoft vypořádá se zpětnou kompatibilitou. Jistě nebude mít v úmyslu investovat alespoň ze začátku peníze do zpětné kompatibility a spíše se zaměří na nové inovativní tituly, které mají větší šanci zaujmout zákazníky a přesvědčit je, aby si novou konzoli koupili.
U Sony se tak nějak počítá, že PS4 využije streamovací službu Gaikai, jež bude nabízet hry, které vyšly pro aktuální PlayStation 3. Již víme, že technologie Gaikai bude sloužit pro okamžité vyzkoušení části libovolné hry, která upoutá vaši pozornost v obchodě PlayStation Store. Výše zmíněné ale potvrzeno stále nebylo.
Microsoft by mohl šáhnout po podobné cloudové technologii. Nikoho by ovšem nemělo překvapit, že obě dvě konzole budou velmi podobné a přiblíží se samotné architektuře počítačů.
Informace výše berte stále jako spekulace, Microsoft je oficiálně nepotvrdil, ale ani nevyvrátil, AMD je nechtělo komentovat. Nicméně, oznámení bychom se mohli dočkat 21. května letošního roku, alespoň to tvrdí tři důvěryhodné zdroje. Ty rovněž upozorňují, že Microsoft by s odhalením nového Xboxu mohl počkat na červnovou E3 v Los Angeles. Právě tam už by mohlo být jasno, na jaké technologii bude Xbox postaven a zda opravdu bude vyžadovat neustálé připojení k internetu.