O obchodním modelu Quake Champions stále není rozhodnuto
Quake Champions Novinka O obchodním modelu Quake Champions stále není rozhodnuto

O obchodním modelu Quake Champions stále není rozhodnuto

Martin Cvrček

Martin Cvrček

9

Koncept nového Quaka přitom vznikl už v roce 2013. Tolik k tomu srovnání s Overwatchem.

Reklama

Jedním z nejčastěji probíraných témat týkajících se Quake Champions je otázka, jakým způsobem bude hra zpoplatněna. Někdo střílí od boku tvrzení, že půjde určitě o free-to-play záležitost. Někdo jiný doufá, že půjde o titul, který si prostě jednorázově koupíme za skromnější poplatek.

Šéf id Software Tim Willits nedávno prohlásil, že se snaží vymyslet způsob, jak do hry dostat co nejvíc lidí a zároveň vydělat nějaké peníze. To však může nasvědčovat oběma možnostem. Tehdy tedy vývojáři stále nevěděli, jakou cestou se vydat, a tahle situace panuje i nadále.

„Rozhodně můžu říct, že jde o vážně těžký problém, takže se snažíme přijít na to, co přesně lidé chtějí víc a jak to vnímají,” řekl Willits v rozhovoru pro PC Gamer. „A nesnažím se dělat tajnosti! Není to tak, že už máme jasno a jen se snažíme o tom nikomu neříct, vážně nemáme jasno a pořád se to snažíme vyřešit.”

V tomto směru tedy musíme nadále čekat a doufat, že v id Software zvolí rozumný přístup. Přesto tu ale máme něco nového, a to tvrzení, že koncept Champions vlastně vznikl už v roce 2013, kdy sám Tim Willits zaregistroval doménu QuakeChampions.com. Původně mělo jít jen o rozšíření Quake Live, postupem času si ale v id Software uvědomili, že celý koncept Šampiónů může obstát jako samostatná hra.

Tolik tedy k tomu zdání, že je Quake Champions jen reakcí na Overwatch od Blizzardu. Podle mého názoru by takové tvrzení bylo i bez Willitsových slov dost směšné, ale vysvětlujte to zástupu odpůrců, který začal hru odsuzovat jen na základě jednoho CGI traileru. Ten zástup se ale naštěstí s nedávno vydaným gameplay trailerem očividně zmenšil.

Willits navíc hráče znovu ujistil, že navzdory různým schopnostem Šampiónů budou mít v základu všechny postavy stejné možnosti týkající se sbírání zbraní na mapě nebo triků typu rocket jumpů. Základní podstata Quaka a jeho hratelnosti se zkrátka nemá změnit. Pravdivost tohoto tvrzení ale nejspíš zjistíme až ve chvíli, kdy si budeme moci Quake Champions zkusit. Tato možnost by měla přijít díky uzavřené betě, která odstartuje někdy v průběhu příštího roku.

Zatím můžete dát v komentářích vědět, jaký obchodní model byste preferovali vy. Chtěli byste, aby byl Quake Champions free-to-play, nebo byste neměli problém s tím zaplatit za takovou hru třeba 20 eur?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama