Od Fortnite po STALKER: Dva herní fenomény, které změnily herní svět
i Zdroj: GSC Game World
Fortnite Novinka Od Fortnite po STALKER: Dva herní fenomény, které změnily herní svět

Od Fortnite po STALKER: Dva herní fenomény, které změnily herní svět

Lukáš Tauc

Lukáš Tauc

1
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X/S Xbox Xbox One Nintendo Switch Switch

Fortnite a STALKER představují dvě ikonické série, které zásadně ovlivnily herní průmysl. Obě hry se mohou pochlubit obrovskou fanouškovskou základnou, revolučními herními mechanikami a nezapomenutelnými momenty, které jim zajistily trvalou popularitu.

Reklama

Článek vznikl díky podpoře Gigabyte a NVIDIA. Děkujeme! Schází vám FPSka? Pak mrkněte na grafickou kartu GIGABYTE GeForce RTX 4070 Ti SUPER WINDFORCE OC 16G se speciálním tříslotovým chladičem.

Od Fortnite po STALKER: Dva herní fenomény, které změnily herní svět
i Zdroj: Gigabyte

Fortnite: Od kreslené betaverze k celosvětovému fenoménu

Fortnite od Epic Games se od svého debutu v roce 2017 stal jednou z nejhranějších her na světě. Původně šlo o kreslenou střílečku, ale teprve po zavedení battle royale režimu, kde hráči bojují o přežití na velké mapě, získala hra globální popularitu. Hra zaznamenala raketový růst – během prvního roku si ji stáhlo 30 milionů hráčů, což do roku 2018 vzrostlo na více než 200 milionů.

Fortnite také přinesl několik herních událostí, které mění způsob, jakým hráči vnímají virtuální svět. V roce 2019 hra zmizela do černé díry, což byl neobvyklý marketingový tah od Epic Games, který připravil půdu pro spuštění Chapter 2 s novou mapou. Jedním z nejvýznamnějších momentů hry byl virtuální koncert rappera Travise Scotta v roce 2020, který přilákal přes 12 milionů hráčů a ukázal možnosti propojení videoher a hudby.

Fortnite však nevyhnulo kontroverzím – odstranění z App Store a Google Play v roce 2020 kvůli obcházení platebních pravidel vyústilo v několik soudních sporů. Hra se však v roce 2024 vrátila na mobilní platformy prostřednictvím aplikace Epic Games Store Mobile.

Celý článek od redakce Spite si můžete přečíst níže.

fortnite-kompletni-historie-jedne-z-nejhranejsich-her-na-svete

Fortnite - kompletní historie jedné z nejhranějších her na světě

Dnes se velmi detailně zaměříme na hru Fortnite, která má stovky milionů zaregistrovaných hráčů. Jak vidíme její budoucnost? A jak moc se změnila graficky?

Jakub Hergesell
Obsah z Spite.cz

Hra nadále inovuje a přidává nové grafické technologie jako ray-tracing a vozidla, která mění herní strategii. Fortnite zůstává i nadále lídrem v herním světě díky spolupracím s popkulturními ikonami, jako jsou Marvel či Star Wars, a neustálým aktualizacím.

Před / Po
Před / Po
i Zdroj: Nvidia
i Zdroj: Nvidia
Před / Po

Technologicky hra pokračuje v inovacích, zejména díky přidání ray-tracingu a dalších pokročilých grafických technologií, které posunuly vizuální kvalitu na novou úroveň. I přes některé změny, které se ne všem hráčům líbí, jako například zavedení vozidel měnících strategii hry, Fortnite zůstává jedním z lídrů v herním průmyslu. Díky spolupracím s popkulturními ikonami jako Star Wars, Marvel či Mad Max a neustálému přísunu nového obsahu má hra velký potenciál zůstat populární i v následujících letech.

STALKER: Návrat po letech do zóny

Série STALKER, od ukrajinského studia GSC Game World, se dočkala tří hlavních dílů, které se odehrávají v postapokalyptické zóně kolem Černobylu. Hry, jako Shadow of Chernobyl (2007), Clear Sky (2008) a Call of Pripyat (2009), nabídly realistický otevřený svět s prvky hororu a taktiky, kde hráči přežívají mezi mutanty, anomáliemi a nebezpečnými frakcemi.

V roce 2024 se po dlouhé pauze vrací očekávané pokračování STALKER 2: Heart of Chornobyl. Hra, která vyjde pro PC a Xbox Series X/S, slibuje dechberoucí grafiku, podporu ray-tracingu a DLSS pro optimalizaci výkonu. Příběh sleduje hráče, který prozkoumává zónu, čelí morálním volbám a postupně odhaluje tajemství spojená se "Srdcem Černobylu", zdrojem neznámé síly. Fanoušci očekávají nejen dynamickou hratelnost, ale i temnou atmosféru a bohatý příběh.

Série STALKER původně měla být Xboxovou exkluzivitou, ale nakonec se zaměřila na PC platformu. Zajímavostí je také mobilní hra STALKER Mobile z roku 2012, která však nedosáhla úspěchu a byla v roce 2020 stažena z obchodů. Naopak, fanouškovská modifikace Lost Alpha z roku 2017 si získala srdce hráčů díky vylepšené grafice a nové hratelnosti.

Závěr

Obě série, Fortnite a STALKER, přinesly inovativní herní zážitky a změnily herní svět. Fortnite dominoval díky svým revolučním eventům a neustálým inovacím, zatímco STALKER si získal kultovní status svým hlubokým příběhem, realistickým světem a nezapomenutelnou atmosférou. Ať už se těšíte na nová dobrodružství v zóně nebo na další sezónu Fortnite, obě série budou i nadále formovat herní průmysl.

Celý článek od redakce Spite si můžete přečíst níže.

vse-co-jste-nevedeli-o-stalker-serii-mobile-verzi-i-ocekavanem-pokracovani

Vše, co jste nevěděli o STALKER sérii, Mobile verzi i očekávaném pokračování

Série STALKER v tuto chvíli nabízí tři hlavní díly, fanouškovský spin-off a nechyběla ani mobilní verze. V tuto chvíli očekáváme STALKER 2, co o něm víme?

Jakub Hergesell
Obsah z Spite.cz

I na závěr se sluší poděkovat partnerům Gigabyte a NVIDIA. Grafická karta GIGABYTE GeForce RTX 4070 Ti SUPER WINDFORCE OC 16G je k dispozici na Alza.cz

Od Fortnite po STALKER: Dva herní fenomény, které změnily herní svět
i Zdroj: Gigabyte
Od Fortnite po STALKER: Dva herní fenomény, které změnily herní svět
i Zdroj: Gigabyte
Od Fortnite po STALKER: Dva herní fenomény, které změnily herní svět
i Zdroj: Gigabyte

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama