Odklad Cyberpunku 2077 výrazně prospěje jedné hře
Assassin's Creed: Valhalla Novinka Odklad Cyberpunku 2077 výrazně prospěje jedné hře

Odklad Cyberpunku 2077 výrazně prospěje jedné hře

Martin Zavřel

Martin Zavřel

27
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X/S Xbox Xbox One

Není těžké si domyslet, která hra ovládne listopad místo něj.

Reklama

Pojďme se krátce pobavit o tom, jak listopadová škatulata zamíchala kartami a proč z toho jedna hra bude těžit výrazně víc, než ty ostatní. Listopad je tradičně nejdivočejším měsícem předvánoční sezóny, kromě jiného i proto, že jsou s ním spojené "davové nákupní akce" typu Black Friday v USA. Ten letošní je ale mimořádný, kdy společně s velkými tituly vycházejí doslova ve stejný týden (alespoň ve světě) i obě nové konzole.

Také z toho důvodu byla reakce mnoha herních novinářů a recenzentů na oznámení odkladu jedné z nejočekávanějších her roku, Cyberpunk 2077, vděčné oddechnutí - úleva, že budeme mít víc času a klidu věnovat se ostatním velkým hrám, vycházejícím ve stejných dnech - namátkou třeba Call of Duty, Spider-Man, Demon´s Souls, Destiny: Beyond Light, Hyrule Warriors: Age of Calamity, Yakuza a další. Zatímco těmto hrám (respektive jejich tvůrcům) se díky oznámení odkladu polského trháku ulevilo, řada jiných, původně zacílených na prosinec, se vyděsila a začala svoje vydání rovnou odsouvat na příští rok (Medium, Path of Exile a další).

Rozsah hry

Na pestrém seznamu listopadových her nicméně najdeme jednu, které odklad kyberpunkového RPG prospěje více, než všem ostatním - a nejen proto, že spolu víceméně sdílejí stejný žánr. Ano, je to samozřejmě Assassin’s Creed: Valhalla. Zatímco ostatní listopadové hry jsou relativně "krátké" záležitosti (Call of Duty kampaň bude nejspíš na pár hodin, nový Spider-man také není zas tak dlouhý) nebo jsou zacíleny na specifickou skupinu hráčů (JRPG Yakuza: Like a Dragon nebo Destiny: Beyond Light), Valhalla slibuje desítky hodin ve velkém otevřeném světě, které si můžete užívat vámi zvoleným tempem a na vámi zvolenou obtížnost. Což by asi řada hráčů nenacpala do svého kalendáře vedle Cyberpunku, který má podle všeho nabídnout něco velmi podobného (tedy desítky hodin ve velkém otevřeném světě).

Výpravnost hry

Kromě rozsahu ale Valhalla disponuje ještě jednou vlastností, která nyní v listopadovém kalendáři extra vynikne. A tou je výpravnost. Nechápejte to prosím "pouze" jako grafiku, ale celkové produkční hodnoty hry - hodiny filmečků, záplava animací, obrovský svět nacpaný působivými detaily a další věci, které k hrám s takto obrovským rozpočtem a prodejními projekcemi neodmyslitelně patří. Extra třešnička na dortu je pak skutečnost, že šťastní majitelé nových konzolí budou hledat pořádnou* novou hru, na které by si nechali předvést výkon jejich nového stroje. A soudě alespoň podle některých ukázek ze hry, Valhalla bude místy vypadat nádherně, což může vyšší plynulost nebo okamžité nahrávání jen podpořit. Na PS5 tuhle roli sice může splnit Spider-man, ale ten nabídne jen něco málo přes deset hodin příběhu. A Demon´s Souls je sice nádherná, ale ne každý na ni bude mít nervy. Pro launch Xboxu je Valhalla doslova "spása".

* Minulý díl dosáhl 84% hodnocení, prodal přes 10 milionů kusů a Valhalla vyhrála anketu čtenářů Zingu.

Jak se povedla?

Samozřejmě bude také hodně záležet na recenzích a zkrátka na tom, jak se hra povedla. Jelikož vychází už tohle úterý, měli bychom se recenzí dočkat velice brzy... ačkoliv i nad tím tak trochu visí otazník. Vývojáři sice v minulosti ujišťovali, že hra nebude tak rozsáhlá a "přeplácaná", jako monstrózní minulý díl (40 - 130 hodin), nicméně zatím není jisté, zda svůj slib dodrželi. Několik významných herních recenzentů přitom v uplynulých dnech na Twitteru naznačilo, že těžce nestíhají, přičemž zmiňovali nejen nabitou sezónu a nové konzole, ale také pozdní dodávání recenzentských kódů. A někteří se přitom odkázali i jmenovitě na Valhallu samotnou:

"Předpovídám mnoho opožděných recenzí na hry téhle sezóny, obzvláště od samostatných tvůrců. Je příliš mnoho her, všechny jsou příliš dlouhé na dohrání a lidé tyhle dny dostávají přístupové kódy velmi pozdě."

"Je nula procent šance, že bych dohrál Valhallu před Beyond Light, takže si ji místo toho vychutnám."

"Dnes recenzi Valhally mít nebudu. Dohrál jsem ji, ale na recenzi stále pracuji. Zabere to ještě den nebo dva.

Ujistěte se, že recenzenti, které čtete nebo sledujete, hru dohráli."


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama