Odpovědi na vaše dotazy ohledně RAGE 2
Speciály RAGE 2 Článek Odpovědi na vaše dotazy ohledně RAGE 2

Odpovědi na vaše dotazy ohledně RAGE 2

Jan Kalný

Jan Kalný

2
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Co vás zajímalo v souvislosti s post-apokalyptickou akcí?

Reklama

Na Zingu už se stává zvykem, že vám v souvislosti s recenzováním výrazných titulů dáme možnost položit redaktorům, kteří s právě hodnocenou hrou přišli do styku, libovolné otázky. Nejinak je tomu i v případě RAGE 2 od Avalanche Studios a id Software. Jakmile jsme minulý čtvrtek obdrželi klíč PC verze, vyzvali jsme vás k tomu, abyste se prostřednictvím komentářů zeptali na otázky, které vás v souvislosti s post-apokalyptickou akcí zajímají.

bokas se ptá:

Co hlavní příběh, má to nějaký grády, nebo je tam tak na oko? Otevřený svět je zábavný, nebo po čase začne nudit? A naposled, co vedlejší úkoly, nejsou stereotypní?

Odpověď:

Jak zmiňuji v recenzi, ano, příběh je spíš na oko. Pokud jde o otázku stereotypu, to je, dle mého, to největší, co může lidi od téhle hry odradit. Když si k tomu člověk sedne a zastřílí si, je to zábava. Je to prostě zábava, o tom není debat. Ale nedá se to hrát po větších kusech a třeba po hodině si od toho člověk musí dát oraz. To je něco, co se mi osobně v takové míře ještě u žádné hry nestalo.

hRDLA se ptá:

Co ten otevřený svět? Jsou tam opravdu zajímavé a originální věci, nebo je to všechno jak přes kopírák?

Odpověď:

Tak většina aktivit ve všech hrách v otevřeném světě je jako přes kopírák. Stejně jako tady. Tady jde převážně fakt jen o to si pořádně zablbnout a hlavně zastřílet. Což hra plní na jedničku. Ale dá se pochopit, pokud to někomu stačit nebude. Nicméně nic vyloženě originálního tam není, a i z toho důvodu může ta hra někomu vydržet sotva pár hodin a někomu jinému třeba 30.

David52 se ptá:

Je to alespoň stejně dobré jako jednička? Jsou tam nějaké zajímavé postavy? Jaká je herní doba a optimalizace?

Odpověď:

Jestli tě první díl bavil, tak super, ale mě osobně ne, takže i hromada smetí je pro mě „stejně dobré jako jednička”. Pokud jde o postavy, ano, je tam pár jedinců, na které se dá s radostí vzpomínat, ale zdaleka to není nic, co si člověk při zavzpomínání na tu hru vybaví. Co se týče herní doby, když se člověk zaměří přímo na příběhové mise, tak bych to odhadl na zhruba pět hodin. Průměrné dohrání tak kolem 12 hodin a pokud člověk bude plnit úplně všechno, nějakých 30 nebo 40 to bude určitě.

A v neposlední řadě optimalizace… S tou je to horší, bohužel. Není to kus nefunkčního šrotu a jsem si jistý, že výkonnější počítače s tím vlastně extra problémy mít nebudou, ale ty zastaralejší kousky mohou očekávat problémy. Většinou ale nepochopitelné, abych pravdu řek. Vybavuji si případy, kdy mi snímky slétly na úžasných 8 za vteřinu, když jsem se díval z okna někam do divočiny, zatímco jindy jsem hrál na krásných 70 uprostřed masivní přestřelky plné výbuchů. Když se k někomu přiblížím, snímky spadnou (naštěstí jenom na chvíli) na takových 35, a když nasednu do auta a někam jedu, všechno běží na 55. Podrobně tak rozepsat, jak je na tom optimalizace, a proč, je zcela upřímně mimo moje schopnosti.

fatush1 se ptá:

Zajímá mě ta možnost volnýho světa, jestli to není typicky Ubisoftí po pár hodinách stereotypní nuda.

Odpověď:

Viz jedna z mých předchozích odpovědí a recenze. Ty aktivity se rozhodně opakují, ale ten samotný pocit ze střelby a ty schopnosti to krásně vyvažují, dle mého. Někdo, kdo třeba nehrál posledních několik first-person stříleček od Bethesdy (jmenovitě Dooma z roku 2016 nebo poslední díly Wolfensteina), v tom rozhodně najde zábavy nejvíc, protože to pro něj bude nejvíc novátorské. Ostatní budou mít pocit, jako by něco takového už hráli, a jestli je to bude bavit i nadále je vážně na nich.

Skiller_sk se ptá:

Mal by som pár otázok, za 1. Ako je na tom príbeh, je to prehnane satirické až cringové, či je to ten správny pomer klišé príbehu a dobrého humoru?

2. Ako je na tom side content, teda vedľajšie misie a collectibles?

3. Čo sa týka vozidiel, aka rozsiahla je customizácia a aku veľký priestor je venovaný tomuto prvku?

4. Čo sa týka schopností/skillov, je ich ziskanie plynulé či je tam vyžadovaný grind alebo nútený prechod side misiami?

5. Čo sa týka zbraní, sú tam výrazne poznat zmeny hrateľnosti + v kombinácii so schopnosťami, či je v podstate jedno aký typ zbraní máte, výsledok je žzdy rovnaký, teda i gameplay sa stane po čase fádnym?

Odpověď:

  1. Překvapivě, toho humoru tam zase není tolik. Trochu, ale ne takové množství, aby se to dalo označit za něco humorného. Takže bych řekl, že ten poměr je tak akorát.
  2. Viz předchozí odpovědi. Prostě typický open-world.
  3. Moc velký ne. Pokud se nepletu - mimo skinů u některých kousků - se dá nějakým způsobem upravovat a vylepšovat jenom auto, které hráč dostane na začátku hry, tzn. Phoenix. Jde vylepšovat o pár nových zbraní nebo třeba lepší pancíř. To je vlastně všechno. Ty auta rozhodně nehrají v tomhle ohledu moc důležitou roli.
  4. Ano, je potřeba plnit vedlejší mise. Když hráč podrží CTRL (nevím, jaké tlačítko to je na konzoli, tipoval bych R1/RB nebo L1/LB) a rozhlídne se kolem, měl by vidět takové sloupy světla, což jsou ty Archy. Tam stačí dojít, vystřílet nepřátele kolem (protože v tom prostě všechny aktivity spočívají), Archu otevřít a vzít si, co v ní je. Tedy buď zbraň nebo schopnost. Pokud následně bude chtít upravovat a vylepšovat právě ty zbraně a schopnosti, jsou potřeba Feltrity (nacházející se tak nějak všude, především v bednách) a Nanotrity (které lze najít třeba v Ark Chests, rovněž se nacházející tak nějak všude). Obě věci lze v největší míře najít právě v lokacích vedlejších aktivit.
  5. Vlastně bych řekl, že je to docela jedno, protože všechno prostě umře. Osobně jsem nejčastěji používal brokovnici, která mi s přehledem přišla nejsilnější, a tu občas vyměnil za útočnou pušku třeba na delší vzdálenosti nebo trochu přesnější střelbu.

SVEN se ptá:

1. Je to jak Doom?

2. Je to jak Mad Max? Jestli jo, je to zpracováno lépe?

3. Jak jsou ty schopnosti zpracované?

4. Je příběh průměrný?

5. Je tam nahota :)?

Odpověď:

  1. V podstatě
  2. Spíš ne, tudíž se ani nedá říct, jestli je to lepší.
  3. Efektně. Mám pocit, že mají spíše podpůrnou roli, abyste měli tu trochu větší sílu nad protivníkem, ale je s nimi zábava.
  4. Absolutně.
  5. Ne. :)

dadakk se ptá:

Co to má společného s prvním dílem kromě jména?

Odpověď:

Svět, příběh, některé postavy, že jsou obě hry střílečky…

Kross se ptá:

– Jak dlouhá je hlavní příběhová linie a o kolik se herní doba natáhne, když budu chtít vystřílet a najít úplně všechno?

- Půjdou vypnout všechny ty ukazatele zásahu a smrtí a všudypřítomný upozorňování na power-upy?

- Je možný hrou projít bez použití super schopností?

- Jak je těžká nejtěžší obtížnost?

– Jsou auta odstupňovaný podle damage, kterej s nima jde dělat, nebo můžu z malý motorky udělat stroj na smrt, kterej rozseká všechno, co mu přijde do cesty?

– Kolik „?“ je na mapě? Je jich rozumný množství, nebo absolutně šíleně ubíjející množství ve stylu Assassin's Creed Odyssey?

Odpověď:

- Na tohle už jsem odpovídal výše.

- Bohužel. Vypnout jde akorát celý HUD, nebo se musí nechat všechno zapnuté.

- Nezkoušel jsem to, ale řekl bych, že ano.

- V celku slušně. Myslím si, že je to dobrá výzva, která nutí hráče trochu taktizovat (a hlavně se krýt) a především plnit ty vedlejší aktivity, aby si co nejdříve odemkli co nejvíc vylepšení. Osobně bych ale nejradši viděl nějakou obtížnost mezi Hard (druhá nejtěžší) a Nightmare (nejtěžší). To by podle mě byla zlatá „střední” cesta.

- V tomhle ohledu je vozový park asi chudší, než by člověk čekal. Auto Pheonix, které hráč dostane prakticky na začátku hry, je vlastně jediné z několika málo aut, které má zbraně a zároveň jediné auto, které jde jakkoliv upravovat (a ani ty úpravy nejsou jinak komplexní, jenom pár vylepšení, nová zbraň a lepší pancíř, v podstatě). Motorka je extrémně rychlá, ale střílet se z ní dá akorát pistolkou. Jinými slovy, v tomhle ohledu ta hra jako Mad Max rozhodně není.

- Neřekl bych, že jich je „ubíjející množství”, ale je jich určitě hodně. Naštěstí není ten otevřený svět ani zdaleka tak velký jako v Assassin's Creed Odyssey.

Více o RAGE 2 v recenzi PC verze.

RAGE 2 koupíte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Nejnovější PC hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex UltraGamer 2019+.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama