Oficiálně: PS5 se zpětnou kompatibilitou a SSD diskem
Novinka Oficiálně: PS5 se zpětnou kompatibilitou a SSD diskem

Oficiálně: PS5 se zpětnou kompatibilitou a SSD diskem

Michal Burian

Michal Burian

69
Platformy PlayStation PlayStation 4

Konečně, konečně se může přestat spekulovat nad konzolí PlayStation 5. Mark Cerny ze Sony, hlavní architekt PS4, poskytl první detaily.

Reklama

Konečně, konečně se může přestat spekulovat nad konzolí PlayStation 5. Mark Cerny ze Sony, hlavní architekt PS4, poskytl magazínu Wired první oficiální detaily o nové generaci PlayStation. Tak na co se můžeme těšit?

Jak se dalo očekávat, PlayStation 5 bude mít silnější hardware, aby se vývojáři tak rychle nedostali na limit a mohla se posunout grafická stránka her. To samé se týká i stále se zvětšující velikosti her - Red Dead Redemption 2 na disku zabírá 99 gigabajtů. Kvůli tomu bude mít PS5 i SSD disk, jenž má výrazně pomoci při načítání her. Sám Mark Cerny nazývá SSD disk skutečnou změnou ve hrách a klíčem k nové generaci konzolí. Právě SSD disk vývojáři nejčastěji požadovali, Cerny s nimi o PS5 začal mluvit už na podzim 2015.

Podle hlavního architekta SSD disk výrazně změní hry. Pro příklad si vzal Spider-Mana. Exkluzivitu z roku 2018 spustil na PS4 Pro a rozhodl se pro rychlé cestování, které trvalo 15 sekund. Pak to samé Cerny udělal na devkitu (vývojová verze konzole), kde to trvalo pouhých 0,8 sekundy. SSD disk má přispět i k rychlejšímu načítání textur a dalšího obsahu při hraní – jinými slovy už žádné viditelné doskakování textur, a dokonce i zrychlení her. Prý je tento SSD disk úplně jiný než běžně dostupné SSD disky pro počítače. Syrová šířka pásma má být vyšší.

Lepší bude samozřejmě i procesor a grafický čip, aby vývojáři mohli dosáhnout větší věrohodnosti. CPU je založeno na třetí generaci řady Ryzen od AMD a obsahuje osm jader na nové mikro-architektuře 7nm Zen 2. GPU je vlastní variantou Radeon Navi a bude podporovat ray tracing, což je technologie pro moderní nasvícení scén a pro odrazy atd. - sledování paprsků v reálném čase. Navíc čip AMD obsahuje i vlastní jednotku pro 3D zvuk. Na ten se Cerny hodně těší a věří, že předefinuje zvuk ve videohrách, protože se od PS3 moc nezměnil, což je frustrující. „Aplikujeme na něj značné množství hardwarového výkonu,“ uvádí Mark Cerny a přirovnává 3D zvuk k virtuální reality. O té ale architekt nechtěl v sídle Sony mluvit, akorát řekl, že je pro ně PS VR velmi důležité a je kompatibilní s novou konzolí.

Co se rozlišení týče, PS5 má zvládnout až 8K, ale hlavní záměr Sony je 4K rozlišení. Myslí se i na cloud, ale tady nechtěl Cerny nic komentovat.

PlayStation 5 bude kompatibilní i s hrami z PS4. Bohužel, Mark Cerny nebyl připraven mluvit o dalších detailech, natož funkcích, hrách, ceně nebo datu vydání. Naštěstí bude PS5 stále podporovat fyzická média (Blu-ray disky) a nabídne řadu nových her společně s těmi, které vyšly na PS4. Death Stranding je stále hrou pro PS4, ale když se redaktor Cerneho zeptal, zda bude na PS5, tak se Cerny jen usmál.

Osobně očekávám, že právě Death Stranding a The Last of Us Part II budou hry, které si v lepší kvalitě zahrajeme na PS5 - společně s dalšími.

A teď poslední věc z obsáhlého rozhovoru, který doporučuji přečíst (sama Sony ho na Twitteru sdílí), PlayStation 5 letos nevyjde, možná se konzole dočkáme v roce 2020. Ostatně tenhle rok je často zmiňován ve spekulacích, konkrétně březen nebo listopad.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama