Operation Flashpoint: Red River – dostane ArmA na frak?
Preview Operace Flashpoint Článek Operation Flashpoint: Red River – dostane ArmA na frak?

Operation Flashpoint: Red River – dostane ArmA na frak?

Roman Bičan

Roman Bičan

15

Počin Operation Flashpoint: Dragon Rising chtěl ukázat, že atmosferické zaměření je volba správným směrem. Přestože bylo mnoho hráčů jeho kvalitou zklamáno, hra prodala jen na konzolích 1,5 milionů kopií. Proto nás čeká další díl.

Reklama

Českému dítku Bohemia Interactive nazvanému ArmA v lepším růstu a vyvíjení brání stále stejné chyby – krvavá hardwarová náročnost a velká záplava nepříjemných chyb. Codemasters, kteří vyrukovali s nedotaženou a obtížnou hrou OFP: Dragon Rising, se však chtějí poučit. Nedávno oznámené další pokračování Operation Flashpoint s podtitulem Red River se má nést v duchu úprav, záplat a vylepšení. Třebaže si autoři berou inspiraci z Bad Company a nejnovějších dílů série Call of Duty, stále má být jejich hra válečnou simulací pro zkušenějšího hráče.

V první řadě získá Red River atmosferičtější nádech než má například konkurenční ArmA. Ten zajistí, že hráče příběh více přitáhne a již nebude tak studený a protivný. Jednotlivé levely se stanou přístupnější a svižnější. Nemělo by přijít na prekérní úkoly, které ani po desátém pokusu neuděláme. Taktéž bychom neměli tolik cestovat. Codemasters se snaží vyškrtat zdlouhavé a nudné situace, čímž chce konzumenty přikovat k obrazovkám. Odtud si tedy vývojáři vzali příklad z moderních stříleček, nicméně nejsem si jist tím, zda toto schéma bude fungovat i v případě realistické akce.

V zemi pustošené válkou

Příběh není nikterak propracovaný. Má hlavu a patu, což je dostačující. Autoři se dušují, že je lákavější než ten, který jsme měli možnost vidět v Dragon Rising. Hra nás zavede na válkou pustošený stát Tádžikistán, který je obklopen Čínou, Afghánistánem, Uzbekistánem a Kyrgyzstánem. Ideální místo pro bojový střet dvou nejvyspělejších armád: Číny a Američanů (ti nemohou prakticky nikde chybět). Podle všeho máme čekat emotivnější zážitek. To vše se odehraje na 200 kilometrech čtverečních, které rozhodně nebudou pusté. Dočkáme se věrohodného a uvěřitelného prostředí vymodelovaného s tou nevyšší precizností.

S rozvahou a ostražitostí se též přistoupí k rozhovorům, jež autoři navrhnou více vojensky. Naši hrdinové nepůjdou pro sprostá slova příliš daleko – to k válce zkrátka patří a OFP: Red River si na konflikt nejenom hraje, ale rovnou jej simuluje. Proto také bylo nutné pohrát si více s umělou inteligencí, která byla v Dragon Rising přímo katastrofální. Zatímco nepřátelé občas vymysleli něco chytrého, spolubojovníci vždy vlezli přímo do palebné dráhy. Člověk by si to přál přímo obráceně. Nyní poberou více rozumu všichni. Taky bylo na čase, jelikož jedině tak si můžeme simulaci užít dosyta. Bohatě by stačilo, kdyby vojáci plnili naše příkazy.

Když už jsme tedy u toho – velení dozná kompletního přepracování. Předchozí řešení se jevilo jako velmi nepraktické a pomalé. Mnohokrát se stalo, že jsme se nechtěně překlikli a příkaz museli vykonat znovu. Codemasters se k celé záležitosti nijak blíž nevyjádřili, jelikož tento problematický systém ještě nedotáhli do naprosté funkčnosti. Konzolisté mohou též radostně zaplesat – zlepší se ovladatelnost zbraní, takže zasáhnutí nepřítele již nebude taková alchymie. Pro PCčkáře zůstává tento aspekt při starém, takže hardcore hráči se nemusí ničeho obávat. Navíc si opět zvolíme z několika stupňů obtížnosti.

Vyberte si svého favorita

Na výběr budeme mít ze čtyř odlišných bojových tříd. Je to klasický pěší střelec, granátometčík, skaut (slouží k tichým nočním misím a sabotážím) a automatický střelec vybavený kulometem. Každý dostane útočnou M4A1 a další specifickou zbraň. Postupně si budeme zlepšovat jak vražedné nástroje, tak jednotlivé atributy, ovšem jak velký dopad budou mít na fungování celé hry, není bohužel prozatím známo. Jestliže zatoužíme po lepších statistikách, pravděpodobně nás nemine spousta zapeklitých situací. Na to si zkrátka musíme zvyknout. Doufám, že si tvůrci aspoň dají práci s lepším (a častějším) výskytem checkpointů, abychom se nemuseli vracet klidně i o desítky minut.

Multiplayer je v Operation Flashpoint: Red River zcela vypuštěn, což není žádná tragédie. Na to tady máme oblíbené Call of Duty a Battlefield: Bad Company, což jsou nejhranější multiplayerové střílečky dneška. Zajímavěji ovšem může zapůsobit kooperativní mód, s nímž Codemasters do plné verze počítají. Kooperace s živými spolubojovníky je přeci jen trochu jiné kafé. Když se k tomu ještě budeme domlouvat přes mikrofon, čeká nás opravdová zábava a mnohdy i nervózní situace.

Vizuální stránka Operation Flashpoint: Dragon Rising byla opravdu špatná, neboť se vůbec nehledělo na detaily a celkově se na hře podepsal dlouhý vývoj. Tvůrci si tedy dali poměrně těžký úkol – grafiku vyladit a zaměřit se i na prosté a malé detaily. Čekají nás tedy graficky skvěle vymodelované armádní zařízení, která se časem opotřebovávají, ztrácejí lesk a jsou poškrábaná. Codemasters mají zatím nakročeno tím správným směrem: opravují chyby, jíž se v předchozím díle dopustili a chtějí svůj titul otevřít širšímu publiku. Jak se Red River nakonec povede, zjistíme až příští rok na platformách PC, PS3 a X360.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama