Outriders, den čtvrtý: endgame dojmy
Preview Outriders Článek Outriders, den čtvrtý: endgame dojmy

Outriders, den čtvrtý: endgame dojmy

Martin Zavřel

Martin Zavřel

23
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Blížíme se do finále.

Reklama

Přečtěte si také:

Outriders, noc první: galerie a stručné dojmy

Outriders, den druhý: dojmy po dohrání příběhu

Poslední dva dny jsme s kolegy strávili urputným tlačením na dosažení nejvyšší úrovně (Challenge Tier, funguje odděleně/nezávisle od World Tier v příběhu) v endgame Expedicích, protože pouze na té nejvyšší (15) se odemkne závěrečná expedice hry, Eye of storm (kterou již někteří hráči pokořili a bohužel se ukázalo, že jde jen o další 15 minutovou expedici, byť v unikátním prostředí s extra náročným bojem). Nejspíš bychom tam už byli, ale stejně jako všechny ostatní hráče nás od postupu zdržovaly mnohahodinové výpadky, většinou se odehrávající kolem osmé večer našeho času a v některých případech trvající i čtyři hodiny, s občasnými nadějnými momenty, ale také s návraty k chybovým hláškám.

Outriders, den čtvrtý: endgame dojmy

Samotná endgame je ale opravdu zábavná, hlavně díky většímu spádu přímočaré akce, jak jsem zmiňoval již minule. Obzvláště na vyšších Tierech (10 a výše) jde o nelítostně brutální hektické boje, kde se na vás nonstop sypou zástupy vysoce agresivních nepřátel. Umělá inteligence protivníků nás opakovaně příjemně překvapila, protože umějí manévrovat mnohem lépe, než jsme v podobných hrách zvyklí - obkličují vás a dokážou vás vyhnat ze sebelepší skrýše nebo sebevíce zastrčeného kouta (zapomeňte na "cheesování" z nějakého úkrytu, jediná naděje je vytvářet inteligentní "choke point" přepadová místa ve dveřích, pokud to rozložení prostředí dovolí). Navíc mnozí z nepřátel používají stejné schopnosti, jako vy - takže se léčí, pokládají kolem sebe automatické střílny a tak dále. Pokud nicméně nemáte rádi podobné grindovací looter-shooter hry se zvyšující se obtížností, mohou vám Expedice díky absenci příběhu a nonstop akci připadat po nějaké době repetitivní. Jestliže vás ale třeba bavilo farmit rifty v Diablu, tohle je přesně pro vás.

Outriders, den čtvrtý: endgame dojmy

Byli jsme donuceni pořádně vypilovat naše vybavení a buildy, což zvýraznilo jedinečnost a užitečnost každého povolání. Můj Technomancer je nyní skutečně specializovaný ostřelovač, tzv. "glass cannon", který kryje bojiště s odstupem z dálky přesně mířenými, velmi silnými údery ze své pušky (obyčejná "rifle", připomínající "scout rifle" z Destiny, mi svojí rychlostí přijde lepší než opravdové ostřelovačky) - nicméně pokud se mi něco dostane na tělo, jsem skoro ihned mrtvý, obzvláště pokud je to samotný boss arény. Druhý Martin se jako Trickster naopak tlačí a teleportuje přímo na tělo nepřátel, které pak zpomaluje a porcuje brokovnicí. Třetí Martin se pohybuje mezi námi, aby jako Pyromancer zapaloval protivníky a kromě poškození jim nasazoval i všelijaké debuffy, než se do nich také pustí svojí automatickou puškou.

Mezi hektickými Expedicemi jsme se občas vydali odreagovat zpátky do příběhové kampaně, abychom dodělali několik vedlejších misí, ve kterých jako odměnu získáte legendární zbraně či brnění - a abychom dosáhli na nejvyšší World Tier. Příběhové mise proti expedicím působí jako odpočinková oáza klidu. Jak tam plníme dodatečné úkoly, opět jsem si uvědomil, že mě příběh i svět Outriders opravdu baví a nejspíš se tam později vrátím v klidu sám, zahrát si hru ještě jednou, pomaleji, za jinou postavu.

Outriders mě baví a vrátím se zahrát si hru ještě jednou, za jinou postavu.

Je obrovská škoda, že hru každý den tak trápí tak masivní výpadky serverů. Navíc se zdá, že nestabilita síťového kódu způsobuje i pády celé hry, která je jinak technicky v dobrém stavu. Kvůli výpadkům sítě vám ale i na konzoli dokáže crashnout několikrát za hodinu, což je neomluvitelné. Sociální média a herní fóra jsou plná smutných i zuřících hráčů, kteří se těšili, jak si o prodlouženém víkendu zahrají s kamarády nebo že si v klidu projdou příběh sami. Silná část komunity volá po tom, aby singeplayer příběhové hry bylo možné hrát offline (v případě Outriders to nejde zřejmě proto, aby tvůrci zabránili cheatování). Bohužel pády serverů a hry občas provází také částečná ztráta pozice, včetně mizení předmětů z inventáře. Většinou přijdete jen o pár minut, ale já takhle ztratil například nejlepší legendární zbraň pro mou postavu. Zábava a spokojenost u mě ale jednoznačně převažuje nad frustrací ze stavu serverů a věřím, že i ty výpadky jsou pouze průvodním jevem nečekaně velkého zájmu ze strany hráčů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama