Outriders, noc první: galerie a stručné dojmy
Preview Outriders Článek Outriders, noc první: galerie a stručné dojmy

Outriders, noc první: galerie a stručné dojmy

Martin Zavřel

Martin Zavřel

3
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Adrenalinová akce a perfektně zvládnutý loot.

Reklama

Zrovna minulý měsíc jsme si připomněli, jak je kooperativní hraní zábavné. Když jste přitom parta týpků se zálibou v akčních hrách, máloco si užijete víc, než pořádnou střílečku. A pokud se navíc vyžíváte v hromadění/třídění výzbroje a optimalizaci schopností/perků, málokterá kooperativní střílečka vás chytne tak, jako pořádný looter-shooter. Což tedy Outriders rozhodně je a první noc jsme si kolegy, protřelými ve hrách jako je Destiny nebo Division, náramně užili. Zároveň ale bylo zřejmé, že po stránce množství nepřátel na obrazovce a absurdity vašich OP schopností je hra mnohem blíže Diablu, než těm dvěma zmíněným - což je samozřejmě dáno skutečností, že zde není žádné PvP a designéři se tedy mohli při svých power-fantaziích nechat pořádně unést.

Outriders, noc první: galerie a stručné dojmy

Abych ale nepředbíhal - za zmínku stojí i parádní způsob, jakým vývojáři propojili demo z minulého měsíce s dnes vydanou hrou. Jak už víte, demo bylo nefalšovanými prvními hodinami plné hry. Co je ale naprostá novinka, plná hra se instaluje přímo přes demo, takže se vám jak na PC, tak na konzoli demo doslova promění v plnou hru (na konzolích tak nemáte dvě spouštěcí ikony, jako je to jinak u podobných případů obvyklé). Jakmile spustíte plnou hru, budete tam se vším všudy přesně tak, jak jste opustili demo. Upřímně jsem žasl, jak elegantně a spolehlivě to funguje - kéž by všechna herní dema fungovala takto.

Díky množství nepřátel a absurditě vašich schopností je hra blíže Diablu.

Za první noc jsme se v trojici dostali zhruba do poloviny příběhové kampaně (15. level, World Tier 8, 5. lokace z 10). Obtížnost jsme nechali nastavenou na automatické přizpůsobování, takže se nám každou chvíli zvedal "world tier" a každá jedna mise byla díky tomu opravdová bitva, kde jsme museli skutečně taktizovat a dokonale jsme využili, že jeden z nás hraje bojovníka na blízko (zákeřně se teleportující Trickster), druhý na střední vzdálenost (brutální Pyromancer) a třetí kontroluje zdálky ostřelováním i léčením (precizní Technomancer). Čím více odemykáte schopnosti postav i perky na zbraních, tím zajímavější a zábavnější se hra stává, velmi podobně jako když stavíte build v Diablu nebo Path of Exile a všechna ta synergie vašeho vybavení začíná šlapat. Příběh si přitom udržuje onen zábavný černý humor, který naši partu tolik zaujal už v demu a především kvůli tomu jsme nevynechali žádnou vedlejší misi.

Outriders, noc první: galerie a stručné dojmy

Problém je ale bohužel technický stav hry. Zhruba jednou za hodinu hra každému z nás na PS5 spadla a jelikož servery jsou nejspíš trochu přetížené, logování se zpátky pak neprobíhá úplně hladce. Co jsem četl online, na PC je situace ještě o něco horší, minimálně někteří uživatelé kromě pádů hry reportují i citelné propady plynulosti a další problémy. Na PS5 je naštěstí alespoň ta plynulost stabilní (60 fps), díky čemuž se na tu čím dál divočejší (první mise chodili nepřátelé po jednotkách, teď už se na nás pokaždé vysypou po desítkách) skvěle dívá a skvěle se i ovládá. Právě teď jsme ve stavu toho "zaháčkování", kdy nás hra baví čím dál víc a museli jsme se navzájem hodně přesvědčovat, abychom si šli alespoň na pár hodin zdřímnout.

Outriders, noc první: galerie a stručné dojmy

Jelikož se nejvíc těšíme na endgame (14 unikátních expedic a jeden menší "raid"), je samozřejmě brzo Outriders soudit. Co si ale troufneme říct už po té první noci: zřejmě je to lepší než Anthem nebo Avengers, především díky zajímavějšímu lootu a pestrým možnostem "craftění" výzbroje přesně na míru preferencí každého hráče - máte možnost udržovat jakoukoliv oblíbenou zbraň na aktuální úrovni nebo třeba přenášet vaše nejoblíbenější perky/mody mezi nimi dle vlastního vkusu. Jednotlivé zbraně a jejich schopnosti jsou přitom také pestré a zábavné (aktuálně ujíždím třeba na perku, který zabití headshotem promění v divokou fontánu cluster-granátů z hlavy protivníka). Zatímco samotnou akci jmenované konkurenční hry zvládaly docela dobře, právě ten loot jim do značné míry zlomil vaz. Tenhle looter-shooter se ale zdá střílení i lootování zvládat alespoň zatím naprosto bravurně.

Outriders, noc první: galerie a stručné dojmy

"Za prvních pět hodin s Outriders jsem provedl více ladění buildu a vybavení, než za mých 100 kombinovaných hodin v Anthemu, Avengers a Godfallu."

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama