Ovladač konzole Xbox One v detailech
Novinka Ovladač konzole Xbox One v detailech

Ovladač konzole Xbox One v detailech

Denis Rus

Denis Rus

15

Na první pohled vypadá nový gamepad téměř k nerozeznání od toho staršího, k Xbox 360, ale doznal až čtyřiceti změn.

Reklama

Vypadá to, že Microsoft si dal na ovladači ke své next-gen konzoli skutečně záležet. S více než pěti sty účastníky provedl na dvacet výzkumů, jejichž cílem bylo zhodnotit prováděné změny. Po dvou stovkách prototypů nakonec spatřil světlo světa finální design. Pojďme se nyní podívat, co nového gamepad přinese.

Ovladač v sobě bude mít zabudovaných několik menších a větších vibračních motůrků, které můžou vydávat vibrace do jednotlivých tlačítek, takže například poznáte, odkud na vás v akční hře nepřítel střílí. Pocit z hraní by měl být tedy intenzivnější a uvěřitelnější než kdy dřív.

Díky rychlejšímu přenosu dat mezi ovladačem a konzolí dojde ke zlepšení kvality audia a mnohdy má být zvuk dokonce čistější než při volání mobilním telefonem.

Úprav pochopitelně doznají i samotná tlačítka. Z obrázků je patrné, že jinak vypadá D-pad, ale také analogové páčky. Jejich kloboučky získají nový povrch, díky kterému vám z nich nebudou tolik klouzat palce při několikahodinových herních seancích. Zároveň budou menší než u ovladače k X360 a nebudou tak tuhé, což má mít za následek zrychlení a zpřesnění výkonů například ve střílečkách či bojových hrách. Tlačítka A, B, X a Y budou zapuštěna hlouběji do těla ovladače a umístěna blíže k sobě, takže přehmatávání mezi nimi bude plynulejší. Velký Xbox knoflík zůstává uprostřed, akorát se přemísťuje směrem vzhůru téměř na samotný vrchol ovladače, aby nepřekážel tlačítkům „start“ a „back“.

Lepšího umístění se dočká i baterie, takže si budete moci dopřát pohodlný úchop gamepadu. Ovladač se navíc může rychle změnit z bezdrátového na drátový – stačí připojit USB kabel a hraní nerušeně pokračuje.

Vítané zpestření představuje rozpoznání pozice hráče, takže pokud se při split-screen multiplayeru přesunete na pohovce na místo vašeho kamaráda, Kinect potažmo konzole jednoduše prohodí obě půlky obrazu.

Potřebujete si během hraní odskočit? Žádný problém, ovladač se automaticky přepne do „spícího“ režimu a bude pokojně čekat, až budete opět připraveni hrát. Neděste se, žádné resynchronizování s konzolí vás po návratu z toalety nečeká, tato funkce má sloužit čistě k delší provozuschopnosti gamepadu.

Intenzivněji se jednotlivým vlastnostem a funkcím bude během E3 určitě věnovat Microsoft i samotní vývojáři, kteří předvedou, co díky novému ovladači můžou do svých her implementovat.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama