Paragon – TPS MOBA v plenkách
Preview Paragon Článek Paragon – TPS MOBA v plenkách

Paragon – TPS MOBA v plenkách

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

4

Oslovila nás současná verze MOBA titulu od tvůrců legendárního Unreal Tournamentu?

Reklama

Dojmy z hraní PC verze

V průběhu své dlouhé vývojářské kariéry se americké studio Epic Games zaměřovalo převážně na práci se svým enginem a vývoj her. Některá jejich díla byla výrazná, jiná naopak moc neoslovila, většinou měli ale úspěch. Tím pádem se jim podařilo zůstat na herní scéně prakticky krásných 25 let. V současnosti pracují primárně na svém enginu a titulech, jenž v jeho rámci vychází. My se dnes podíváme na jejich novou TPS MOBA Paragon, která se nyní nachází ve stádiu Early Accessu. Jak se nám prozatím líbí, vám ukáže naše preview.

Změna pohledu

Většina současných MOBA titulů je založena na izometrickém základu. Až na pár výjimek jde 90 % žánrových her ve stopách League of Legends či DotA 2. O výrazný odklon se snaží skutečně jen malé procento herních vývojářů. Přesto se pár děl v jiné perspektivě najde. Jedním z nich je Paragon, který si zakládá na pohledu z třetí osoby. Mimo to disponuje také řadou osobitých prvků, které u jiných stěžejních MOBA projektů nenajdete.

„Vše v této hře vždy záleží na lidech. Zvorat se dá v praxi i sebelepší charakter.”

Základní mapa dostupná v současné verzi hry je vystavěná na podobné bázi jako u League of Legends. Hráč tu s dalšími čtyřmi spoluhráči bojuje proti stejně početné skupině protivníků. Primárním cílem kola je likvidace soupeřova jádra, které je do zničení ostatních obranných nepřátelských struktur nedotknutelné. Elementární koncept bojiště je stejný jako všude jinde. Výrazně se odlišuje hlavně díky terénové členitosti, okouzlujícímu grafickému kabátku a kreditním trezorům, které mohou jednotlivé týmy aktivovat a následně z nich čerpat herní hotovost.

Malý počet protagonistů

Hra vám prozatím dá na výběr jen jednoho ze čtrnácti hrdinů. Každý rek má určité elementární zacílení. Vzít si můžete postavu zaměřenou na tankování, podporu, střelbu, magii, útok ze zálohy a kontaktní boj. Primárně jsou tu zastoupeni prozatím tanci, tvoří nejpočetnější herní skupinu, ostatní uskupení mají většinou jednoho až tři členy.

Osobně jsem se při hraní zaměřil hlavně na třídy, s nimiž jsem měl zkušenosti z jiných MOBA her. Tank a střelecká podpora mi k srdci přirostli asi neblíže, takže jsem po většinu času hrál za jedno z těchto povolání. Nejvíce mi sedla hrdinka s tyčovou zbraní Dekker, která disponovala omráčením, zpomalovacím silovým polem, extrémně efektivním úskokem a gigantickou arénou. V té dokázala své protivníky zavřít a následně nechat zneškodnit svými spojenci.

Současná paleta hrdinů není zrovna z nejobsáhlejších, přesto bych řekl, že jsou jednotlivé postavy velmi dobře vybalancované. Vše v této hře vždy záleží na lidech. Zvorat se dá v praxi i sebelepší charakter. Pokud budete hrát sami, je tu velmi vysoká pravděpodobnost, že narazíte na hráče, kteří budou buď dělat hlouposti, nebo nebudou svůj charakter vůbec ovládat a znát. Nejlepší je samozřejmě pracovat se skupinou čtyř přátel.

Kartičky letí

Jak jsem již v minulých řádcích naznačil, hrdinové tu mají stanovené elementární zacílení. Do jisté míry je ho ale možné za pomoci předmětů redefinovat. Každá z postav má k dispozici balíček karet, z kterých v Paragonu skládáte její vybavení. Celkem si na sebe může charakter nasadit 6 věcí, jenž je možné v průběhu kola třikrát vylepšit dle vašeho uvážení. Navýšit si můžete počet životů a many. Zvýšit je možné také regeneraci, útočnou sílu, efektivitu magie a redukci znovupoužití kouzel.

Jednotlivé balíčky si můžete v menu nadefinovat dle svého uvážení. Čerstvé karetní sady získáte buď dosažením jisté úrovně hrdiny, profilu nebo nákupem v herním obchodě. Přístup máte vždy jen k určitým typům předmětů a jejich vylepšení. Tím pádem se vám občas může stát, že své oblíbené trumfy u nově testovaného hrdiny jednoduše nenajdete.

Předmětové a vylepšující karty nakupujete v průběhu kola za body síly, které se vám přidají vždy po dosažení daného množství herních kreditů. Peníze tu získáváte za zabíjení nepřátel, vyprazdňování trezorů a likvidaci služebníků vašich protivníků.

Minioni hrají prim

Spojenečtí i nepřátelští služebníci mají v tomto titulu daleko výraznější roli než v jiných MOBA hrách. Jejich likvidace a řízení jsou pro vítězství zcela zásadní. Pokud je nebudete precizně zabíjet, poroste vaše síla skutečně jen minimálně. Výdrž a odolnost těchto lajnou postupujících příšerek je tu též někde jinde. S malou pomocí dokáží vyčistit celou protivníkovu linii až k věži, kterou také po čase udolají. Osobně jsem byl jejich efektivitou v prvních zápasech hodně překvapen, později jsem se je naučil využívat ke kontrole a průrazu soupeřových cest. Což nejednou vedlo k vítězství mého týmu.

Hra s velkým potenciálem

Paragon se už teď dá označit za výrazný MOBA titul. Slušně vyvážení hrdinové, perfektní optimalizace, okouzlující grafika a osobitá specifikace hrdinů z něj dělají dílo, které by rozhodně nemělo být přehlíženo. Pokud vás už nebaví League of Legends, DotA 2 či Smite, je Paragon jistě dobrou alternativou.

Dnes začíná první fáze veřejného testování PC i PS4 verze. Potrvá do 1. května. 5. května se rozběhne druhý fáze, servery budou spuštěny do 8. května.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama