Projekt 1666 Amsterdam se vrátil ke svému tvůrci.
Když odešel od Ubisoftu a přidal se k THQ, měla být nově vznikající hra 1666 jeho novým dílem, u kterého by Patrice Désilets zúročil své zkušenosti. Spolutvůrce Assassin's Creed se ale dlouho radovat nemohl, THQ se dostalo do finančních problémů a později zbankrotovalo. Práva na značku 1666 koupil Ubisoft a Patrice se dostal zpět ke svému bývalému chlebodárci, společně s dalšími zkušenými vývojáři z THQ Montreal. Tou dobou to vypadalo na obnovení spolupráce, vydavatel byl rád, že k nim Patrice vrátil.
Ale ani to netrvalo dlouho, po dvou měsících dostal Patrice výpověď. Dle Ubisoftu se nedokázali dohodnout na vizích pro budoucí projekty - v THQ Montreal vznikaly projekty 1666 a Underdog. Désilets to ale viděl jinak:
„Přišel jsem ráno normálně do práce a byl jsem informován o tom, že jsem dostal výpověď. Následně mě dva strážní vyvedli z budovy, aniž bych se mohl rozloučit se svým týmem nebo si vzít svoje osobní věci. Nebylo to moje rozhodnutí. Ubisoft nechápu. Hodlám bojovat za svá práva, svůj tým a mé hry," řekl rozčíleně Désilets.
Jak řekl, tak také udělal. Celá záležitost skončila u soudu. Ten naštěstí rozhodnout nemusel. Patrice Désilets a Ubisoft dospěli k dohodě. Désilets získal zpět práva na projekt 1666 Amsterdam. Otázkou zůstává, jak to bude s vývojem. Patrice se totiž aktuálně věnuje jinému titulu - Ancestors: the Humankind Odyssey, což potvrdil také v prohlášení.
Patrice Désilets o 1666 prozradil, že mělo jít o hru připomínající Assassin's Creed. Odehrávat se měla v Amsterdamu, počítalo se s účastí Rembrandta (zemřel až v roce 1669) a jistou roli měl sehrát taky jeho slavný obraz Filosof (obrázek níže). Vývoj měl dospět do fáze pre-produkce, přičemž cílem bylo zkusit něco opravdu nového. Désilets podle svých slov nechtěl pouhé poskakování s mečem, ani čistokrevnou střílečku. Vyloučena podle všeho nebyla ani změna žánru, byť ne úplná.