PC verze Call of Duty: Black Ops 3 určitě zahrne dedikované servery, pochlubí se i split screenem
Novinka PC verze Call of Duty: Black Ops 3 určitě zahrne dedikované servery, pochlubí se i split screenem

PC verze Call of Duty: Black Ops 3 určitě zahrne dedikované servery, pochlubí se i split screenem

Martin Cvrček

Martin Cvrček

6

Treyarch očividně bere PC verzi nového Call of Duty opravdu vážně. Potvrzená je také optimalizace pro SLI a Crossfire nebo nezbytnosti typu FOV slideru.

Reklama

Není žádným tajemstvím, že série Call of Duty to na PC v posledních letech neměla příliš lehké a od dob Modern Warfare 2 je to s PC verzí jako na horské dráze. MW2 byl ještě v pořádku a jedinou velkou vadou byl stále se zhoršující IWnet v kombinaci s peer-to-peer řešením, Black Ops v době vydání provázela řada chyb, ale jinak šlo o propracovanou konverzi, a Modern Warfare 3 byl podivný mišmaš, který se ohledně prvků specifických pro PC zasekl na půli cesty.

Na Black Ops 2 už si naštěstí nešlo stěžovat, oproti tomu Ghosts byl velký omyl, který z hlediska výkonu a chybějící podpory dedikovaných serverů fungoval jako vztyčený prostředníček PC hráčům. Loňské Advanced Warfare na tom také mohlo být trochu lépe. Nyní to ale vypadá, že Black Ops 3 by se mohlo zařadit mezi ty lépe zpracované díly.

Vývojáři z Treyarchu totiž v rámci Gamescomu promluvili o tom, co v rámci PC verze nového CoD chystají. Došlo ke stoprocentnímu potvrzení podpory hodnocených (ranked) dedikovaných serverů. Zatím ale není jasné, jestli se na ně budeme muset připojovat prostřednictvím matchmakingu známého z posledních dílů nebo tradičního vyhledávače serverů, který jsme viděli naposled v Black Ops a v nehodnocené sekci Modern Warfare 3. Raději ale počítejte s tím matchmakingem, v dnešní době už je server browser čím dál vzácnější jev.

Samozřejmostí je i podpora gamepadu a optimalizace pro SLI a Crossfire. Už z dřívějška navíc víme, že hra bude podporovat rozlišení 4K.

Přítomen bude také FOV slider, takže se snad nemusíme obávat toho, že by se opakovala situace s Ghosts. Slider nebude chybět ani v rámci snímků za sekundu, takže se dá očekávat, že nebude problém navýšit snímky za sekundu nad obligátních 60.

Zlepšení má doznat i textový chat a podle všeho se tentokrát dočkáme chatu v lobby před startem zápasu. Že to ale trvalo. Příznivce maličkostí spojených se Steam komunitou určitě potěší podpora Steam Trading Cards a cheateři by se měli obávat přítomnosti ochrany Trearch Anti-Cheat (TAC). Uvidíme, nakolik bude tato ochrana spolehlivá, osobně mám pocit, že podpora VAC (Valve Anti-Cheat) by byla jistější možnost.

Jeden prvek ale určitě překvapí, a to podpora split screenu pro dva hráče. To je hodně neobvyklé, split screen je obecně v rámci herního průmyslu na PC ignorován, takže je určitě zajímavé vidět, že někdo jde proti proudu.

Celkově je dobré sledovat, jak se ty úlohy a pohled na jednotlivá studia stojící za sérií Call of Duty mění. Treyarch byl v minulosti PC hráči proklínán za absenci Call of Duty 3 na PC a nyní se z té svaté trojice Infinity Ward, Treyarch a Sledgehammer Games stará o PC verze svých dílů nejlépe.

Nyní nezbývá než doufat, že nezůstane jen u slibů a že si tvůrci dají patřičně záležet i na celkové optimalizaci. Dříve odhalené minimální požadavky jsou ale slibné.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama