Phasmophobia zůstane v předběžném přístupu o něco déle
Phasmophobia Novinka Phasmophobia zůstane v předběžném přístupu o něco déle

Phasmophobia zůstane v předběžném přístupu o něco déle

Ondřej Partl

Ondřej Partl

7
Platformy Windows PC

Může za to nečekaný úspěch hry.

Reklama

Pokud jste v poslední době zavítali na některou streamovací platformu případně na YouTube, tak vám nejspíše nemohla uniknout hra nazvaná Phasmophobia, která se těší z opravdu velké popularity jak u streamerů, tak i u samotných hráčů.

Každopádně pokud se hrou obeznámeni nejste, tak se ve zkratce jedná o kooperativní psychologický horor, kde se až ve čtyřech hráčích převtělíte do kůže lovců duchů, jenž se za pomoci různých udělátek snaží dané duchy identifikovat v rámci několika map, za což dostáváte peníze a zkušenostní body, kdy si můžete kupovat další vybavení, lehce ulehčující takovýto lov. Hra navíc podporuje hraní ve VR.

Titul se objevil v předběžném přístupu na Steamu 18. září a na starosti ho má studio Kinetic Games, složené z jediného člena.

Tento člen má přezdívku DKnighter a v nedávném rozhovoru pro server IGN se přiznal, že úspěch úplně nečekal:

"Vůbec ne. Očekával jsem, že servery zasáhne v den spuštění maximálně 500 hráčů a poté se toto číslo začne snižovat, kdy s tím šel ruku v ruce i můj cíl vydělat dostatek peněz na to, abych mohl dělat další hry. Nyní ale hra prodala více jak 2 milióny kopií, kdy ji v jeden moment hrálo i 90 tisíc hráčů."

Tento úspěch ale vývojáři trochu překopal jeho původní plány:

"Původně jsem plánoval, že early access fáze bude krátká, kdy přidám pár map, typy duchů a vybavení. Nicméně vzhledem k popularitě hry se očekávání všech zvýšila, takže budu muset přehodnotit své plány pro budoucnost hry."

Z těchto slov tedy vyplývá, že titul v předběžném přístupu pobude o nějaký ten čas déle, avšak na nějaké větší přídavky si nejspíše počkáme, jelikož autor se aktuálně zaměřuje především na to, aby ve hře správně fungovalo to, co je v ní právě přítomné:

"Aktuálně se zaměřuji na opravu velkých chyb, než začnu pracovat na novém obsahu. Tyto opravy by se normálně vydávaly v tu chvíli, kdy by byly hotovy, ale vzhledem k tomu, že jsem musel aktualizovat velkou část kódu hry, tak mnoho systémů potřebuje pořádně vyzkoušet, tedy příští update bude obsahovat opravu velké porce bugů a vylepšení stability hry. Jakmile tyto problémy budou vyřešeny, tak pravděpodobně začne vycházet nový obsah, jenž bude spojen do velkých aktualizací. Každopádně všechny nové aktualizace lze hrát v beta verzi hry, ke které se dostane každý skrze Steam."

Pokud by vás zajímalo, na co se v brzké době můžeme těšit, tak zavítejte na server Trello, kde má autor veřejně dostupnou tabulku s nápady a věcmi, které se do hry chystají.

Jakmile ovšem dojde na přidávání nového obsahu, tak se nejspíše musíme rozloučit s režimem PvP, od něhož DKnighter prozatím upustil:

"PvP režim byl přidán do rozpisu na serveru Trello, abych viděl, jaké budou reakce hráčů. Právě teď ale nemám v plánu přidat další herní režim, jelikož by se tím hra změnila v něco úplně jiného a posunulo by jí to k něčemu, co od ní nechci. Chci, aby hra zůstala v režimu 4 hráči vs. 1 AI, následně ji vyvážit a poté přidat nové funkce kolem tohoto stylu hry."

Je tedy evidentní, že autor má jasnou vizi, jakým směrem svou úspěšnou prvotinu vést a hráči se nejspíše mají na co těšit.

Na závěr se musím přiznat, že i já jsem do titulu spadnul. A přestože jsem k těmto úspěšným hororovkám častokrát velice skeptický, tak mě díky zajímavé premise a využití mikrofonu velice chytla a upřímně se těším na další aktualizace. Samozřejmě je ale potřeba mít ke hraní dobrou partu lidí, jelikož při hraní v sólu se ztrácí většina kouzla.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama