PlayStation 5 Pro nese kódové označení Trinity, míří na lepší RT výkon i "8K hraní"
Novinka PlayStation 5 Pro nese kódové označení Trinity, míří na lepší RT výkon i "8K hraní"

PlayStation 5 Pro nese kódové označení Trinity, míří na lepší RT výkon i "8K hraní"

Jan Urbančík

Jan Urbančík

22
Platformy PlayStation PlayStation 5

Tom Henderson nastínil specifikace i datum vydání.

Reklama

O vylepšené verzi PlayStationu 5 už se mluví nějakou dobu a hned několikrát ji zmiňoval důvěryhodný insider Tom Henderson, přičemž mluvil o vydání na konci příštího roku. A nyní, několik měsíců po vydání původní zprávy, přišel s podrobnějšími informacemi prostřednictvím magazínu Key To Gaming.

PlayStation 5 Pro je podle něj skutečně, i přes spoustu protichůdných zpráv od jiných leakerů, stále ve vývoji a nese kódové označení Trinity, přičemž prý vzniká od začátku minulého roku. Ještě letos v listopadu by měly k vývojářům zamířit první devkity, samotné vydání konzole je podle Hendersona zatím stanoveno na listopad 2024.

A co přesně má Pro verze přinést? Henderson zmiňuje dvě čísla. To první se týká grafického čipu – 30 WGP (Work-group Processor), přičemž každá WGP obsahuje 2 CU (Compute Unit). Znamenalo by to nárůst z 36 CU u původního modelu na 60 výpočetních jednotek. O použité architektuře už Henderson nemluví, nabízelo by se samozřejmě RDNA 3. HW leaker Kepler si myslí, že by to mohlo být dokonce RDNA 3.5, které má AMD skutečně v přípravě, a to mimo jiné proto, že RDNA 3 oproti 2 (použité v PS5) nabízí jen velmi malý pokrok. Kepler zároveň dodává, že SoC, jež má PS5 Pro pohánět, nese kódové označení Viola.

Druhým číslem, o němž Henderson mluví, je 18 000 MT/s, tedy Megatransferů za sekundu. Jde o efektivní rychlost paměti, která se často nepřesně udává v MHz. U základního modelu PS5 činí 14 000 MT/s, nový model by tak díky vyšším rychlostem měl přinést větší propustnost.

Procesor se v článku vůbec nezmiňuje, ale mohl by být jedním z největších vylepšení. Někteří leakeři dříve zmiňovali přesun na architekturu Zen 4 místo Zen 2, což by byl velký výkonnostní skok. Budeme si však muset počkat, jesti se takové zprávy potvrdí.

Henderson ještě mluví o cílech PS5 Pro, které mají být především stabilní FPS v rozlišení 4K, ale i jakýsi nový výkonnostní režim pro 8K rozlišení, ať už to znamená cokoli. Velmi pravděpodobně půjde pouze o marketing, protože hraní v 8K je zatím prakticky nemyslitelné a vzhledem k malému množství takových obrazovek na trhu i relativně zbytečné.

Posledním cílem je pak vyšší výkon v ray tracingu, což by mohlo být asi hlavní lákadlo pro zákazníky. Sony si už dříve zaregistrovala patent na použití speciálních RT jednotek, kde by výpočet probíhal, podobně jako to dělá u svých grafických karet Nvidia či Intel, naopak AMD pro RT stále využívá klasické výpočetní jednotky. Mluví se však o tom, že RDNA 4 by už mohlo přinést zvláštní jednotky pro RT, je to tedy dost možná něco, co by se předčasně dostalo už do PS5 Pro.

Velký otazník zatím visí nad cenou, vzhledem k poměrně ambiciózním specifikacím se nezdá, že by šlo o náhradu základního modelu, ale spíš Sony zamíří někam výš. Jak moc to bude, na to si samozřejmě musíme počkat.

Nakonec se ještě sluší dodat, že letos (údajně už v září) by měl přijít na trh nový model s odnímatelnou mechanikou, který by měl plně nahradit ten stávající. Výkon by však měl být prakticky identický.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama