Od tvorby dialogů a postav až po stealth úkoly a terény. AI tak mění způsob, jakým se hry tvoří.
Vývoj her už není stále jen programování a modelování objektů ručně – nastává zásadní změna. Podle čerstvých zpráv jak PlayStation (Sony) tak Xbox (Microsoft) integrují generativní AI nástroje do svého vývojového procesu, aby urychlili výrobu, zkvalitnili obsah a zároveň snížili opakující se úkoly.
Například Xbox představil model Muse – AI systém, který umí pomoci vytvářet vizuály, akce i herní logiku. Sony zase pracuje na projektu „Amethyst“ ve spolupráci s AMD, kde se zaměřuje na propojení strojového učení s herní grafikou a hratelností.
Generativní AI tak nemusí být jen marketingový trend – bude vygenerovat prostředí, NPC či dialogy, které by dříve vyžadovaly dny či týdny práce. Třeba u nových projektů značky Halo se mluví o tom, že AI pomáhá tvorbě terénu, nepřátelských jednotek i plánování herních úkolů.
Avšak otázky etiky, originality a dopadu na zaměstnance vývoje her stále visí ve vzduchu. Ale jedno je jasné: budoucnost vývoje her vypadá díky AI trochu jinak než dříve.