Zpět na článek

Diskuze: Playstation a Xbox zapojují generativní AI do vývoje her

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Hubert v hubertusu
Hubert v hubertusu
Level 26 Level 26
27. 10. 2025 14:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Doba vývoje 5+ let není kvůli tomu, že by se nedokázalo nachlístat potřebné množství assetů. Velcí vydavatelé oursourcují už dvě dekády a modelů a textur se generuje obrovské množství. Ta délka vývoje je kvůli tomu, že je problém vytvořit a odladit fungující zábavné herní systémy. Nejčastěji kvůli tomu, že vedení (producer, director, atd. apod.) vlastně ani neví, co chce a design je v neustálé kolizi s ekonomickými plánovači, kteří jsou skálopevně přesvědčení, že vědí, za co budou hráči dalších deset let utrácet bambiliony bambilionů a tlačí vývojáře do realizací svých mentálních průjmů.

A to vám AI nevyřeší.

Ale ta hovada ve vedení si myslí opak. To zas bude divení.

DragonwarriorZhen
DragonwarriorZhen
Level 19 Level 19
26. 10. 2025 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AI může být využívaná jenom v některých oborech/odvětví ale, nikdy nesmí se rozvinout do rozměrů aby, nahradila lidské pracovníky a zanikla pracovní místa.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
26. 10. 2025 01:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak hlavne aby si udelali aji ai zakazniky kteri to budou kupovat

MOLLY
MOLLY
Level 37 Level 37
25. 10. 2025 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proti pouzivani AI nic moc nemam, ale generativni AI je zlocin a hlavne z toho citim ze to budou chtit korporace tlacit kvuli usetreni penez a tak budou vznikat hry vice a vice genericke a bez duse.
Industrializace herniho odvetvi je cim dal smutnejsi, uplne se z toho vytraci umeni. Zase nadruhou stranu diky tomu roste popularita indie her coz je dobre

vtap
vtap
Level 30 Level 30
26. 10. 2025 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MOLLY @MOLLY co není zakázáno je dovoleno. ale her je tisíce ročně a konkurence je nejzdravější jaká kdy byla takže pořád bude dboře a možná nejlíp

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
25. 10. 2025 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když pak časem všichni skočí po AI, tak nakonec skončíme s tím, že ty hry se budou ve výsledku taky podobat. AI zkomolí něco co existuje, ale vymyslet nedokáže. A jsem raději, když dokážu obdivovat práci člověka, který se o hru stará než o něco, co vymyslí umělá inteligence.

Melneor
Melneor
Level 46 Level 46
25. 10. 2025 21:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie @Geralt z Rivie AI jde stále dál a já budu jen rád když se v budoucnu dokáže postarat o nudné věci jako programování chování NPC, počasí, kontrolu questú bugů atd. Nikdo asi nechce aby tvořila hlavní úkoly nebo třeba celý art style, ale je pravda, že dnešní AAA hry jsou kvůli náročnosti ve vývoji přes 5 let i více, což je něco co se asi může zredukovat.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
25. 10. 2025 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @Melneor Otázka je jestli to u těchto generických věcí zůstane. Byl bych nerad, kdyby i nějaké assety či dokonce modely postav byly přes AI nebo třeba i dabing. Někomu to v podstatě může být jedno, ale já prostě rád obdivuju to, co je člověk schopen vytvořit a jaké má odhodlání se to naučit a posouvat se. A vsadím se, že se najde hodně vydavatelů, kteří slintají nad myšlenkou, že AI by dělala i hlavní úkoly, psala celý příběh a zkrátka dělala, co nejvíc je možné. Co se délky vývoje, tak podle mě hodně zaleží i na velikosti hry. Dnes každá druhá hra má otevřený svět a (nebo) je na 20 hodin a více. Nevím jak moc je ovlivněná náročnost. Samozřejmě vzrostly nároky, ale zase se posunuly i nástroje. Náročné spíš bude ukočírovat ty stovky lidí ve studiu nebo když mají externí firmu na druhé konci planety a komunikace má velkou prodlevu.

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
26. 10. 2025 10:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @Geralt z Rivie kľudne nech robia aj assety a dabing cez AI, pokiaľ to po nej skontroluje človek! Je to ako bager, nemusíš kopať jamu sám lopatou 3 dni, urobí to za teba stroj, ale ty ho ovládaš a kontroluješ ako to robí. Ja napr. dúfam, že Michael Ironside dá povolenie na AI použitie svojho hlasu po smrti a či už Ubi, alebo fanúšikovia urobia Ironside mody do všetkých SC hier kde nie je s tým, že každú vetu skontroluje človek, či znie ako má, či sú tam emócie, či počuť sarkazmus atď. To môže byť budúcnosť. Určite nie nahádzať do AI požiadavky - vytvor mi 30 generických questov, každý iný a neskontrolovať čo za zhovadilosti odtiaľ vypadli, či to dáva zmysel a motiváciu v danom svete, lokácii a od daného NPC.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
26. 10. 2025 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @El_Scorpio Já jsem obecně vůči AI velmi skeptický. Já vím, že většině lidem, kteří jen obsah konzumují to může být fuk a naopak uvítají tyhle možnosti. A je pravda, že ty možnosti jsou velké a když se správně podchytí, může dojít i ke spokojenosti všech. Jak říkáš, kdyby Michael Ironside dal povolení pro svůj hlas přes AI po své smrti, tak fanoušci budou spokojení a jeho to po smrti trápit nebude. Ale nerad bych, aby to nahrazovalo ty současné pozice. Já když hraju scénu, která mě fakt zaujme, ať už po stránce designu, příběhu, hudby, dialogu nebo nějakého nápadu, tak fakt obdivuju tvůrce s čím přišli a že se fakt snaží vytvořit něco super. Člověk se i cítí, být i motivován, když se mi líbí něco, co ostatní vytvořili protože by to třeba chtěli taky. Na hře nepracuje člověk omylem nebo že tam prostě skončil (jako třeba skladník, řidič, číšník), pracuje tam protože ho nejspíš inspirovali hry ostatních z jeho mládí. Když by to tvořila umělá inteligence, tak ten pocit se ve mně neprojeví, když dojde na kreativitu, umění či jiné dovednosti.

vtap
vtap
Level 30 Level 30
26. 10. 2025 20:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @Geralt z Rivie třeba to ani nepoznáme. kdo ví. nebo nás přestanou hry bavit. nikdo neví co se stane.

Reklama
Reklama