Po změně strategie se Square Enix nadechuje, očekávání měl ale vyšší
i Zdroj: Square Enix / Zing
Novinka Po změně strategie se Square Enix nadechuje, očekávání měl ale vyšší

Po změně strategie se Square Enix nadechuje, očekávání měl ale vyšší

Filip Svoboda

Filip Svoboda

Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Tituly chce vydavatel dostat k co nejširší paletě hráčů.

Reklama

Square Enix uzavřel první fiskální rok, ve kterém se řídil nově nastavenou strategií. Ta se zaměřuje na rozšíření a zkvalitnění portfolia a multiplatformní vydávání. Přestože společnost nedostála loňským predikcím, čísla z „přechodného roku“ pro ni mohou být jistým povzbuzením.

Tržby japonského vydavatele klesly meziročně o 9 % na 2 miliardy eur, jde ovšem o očekávanou hodnotu vzhledem k absenci velkých titulů, kterými byly v předchozím roce Final Fantasy XVI a Final Fantasy VII Rebirth. Obě hry vyšly v uplynulém období na PC. Před rokem věřil Square Enix v 90% nárůst zisku, poštěstilo se jen částečně. Výdělek společnosti poskočil o 64 % na 150 milionů eur.

Herní segment se postaral o 60 % příjmů firmy, pokles zaznamenaly už zmíněné konzolové a PC hry, vyšly například Visions of Mana, a také mobilní tituly – navzdory vydání puzzle RPG Emberstoria. Díky expanzi Final Fantasy XIV: Dawntrail se dařilo sekci MMO.

Square Enix spustil před rokem tříletý plán, který počítá se zacílením na co nejširší publikum, multiplatformním vydáváním her nebo licencováním externím partnerům. Společnost proměnila také svou dříve kritizovanou organizační strukturu. Do konce roku 2027 chce dosáhnout na stabilní profit videoherního segmentu a zisk v porovnání s tržbami posílit ze současných 7 % na 15.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama