Pod kůží: Evolve
Blogy čtenářů Článek Pod kůží: Evolve

Pod kůží: Evolve

Anonymní

Anonymní

Co-op her je v herním světě požehnaně a mají úspěch, o čemž svědčí vydávání stále nových titulů, jako například nové Borderlands: Pro Sequel. Tvůrci…

Reklama

Co-op her je v herním světě požehnaně a mají úspěch, o čemž svědčí vydávání stále nových titulů, jako například nové Borderlands: Pro Sequel. Tvůrci legendárního titulu Left 4 Dead 2, sice nesplnily požadavky hráčů a nevydávají třetí pokračování tohoto úspěšného co-op zombie titulu, ale i tak si získaly pozornost novou hrou, která jen z videí dostala mnoho ocenění.

Je jí Evolve, ve které stojí čtyři lovci proti jednomu silnému monstru. Lovci samozřejmě jednotlivě přebírají role Medica (Val, Lazarus), supportu (Hank, Bucket), Trapper (Maggie, Griffin) a Assaulta (Markov, Hyde). Každá má jiné uplatnění v boji a ostatní bez podpory byť jen jednoho člena mají mizivou šanci na přežití. Každý lovec i monstrum má čtyři dostupné prostředky, díky kterým buď stopuje a zabíjí, nebo pomáhá svým spoluhráčům. Jsou to různá zařízení, zbraně, nebo schopnosti, z nichž každá má různé uplatnění a různý čas přebíjení a dobíjení.

Hunters

Medic, který léčí svůj tým a pomáhá mu zneškodnit monstrum tím, že svou zbraní na ní vytvoří slabá místa, přes které příšeře zbytek týmu ubírá více života tak a rychleji ji tak zabije. Jednou ze dvou Medical je Val. Její výbava obsahuje Medgun, při níž už z názvu vyplývá, že je určena pro uzdravování členy týmu. Medgun můžete také použít k oživení polo mrtvých hráčů, ležících na zemi a čekajících na smrt, nebo oživení. Další zbraní bude zbraň na osdtřelování, která vytváří slabiny na nepřátelích. Sekundární zbraň po zásahu nepřítele otráví, čímž ho zpomalí a zvýrazní ostatním lovcům, a tak usnadní jeho dohánění. Čtvrtá je schopnost vyléčit určitou část zdraví sobě i spoluhráčům nedaleko. Druhý z role Medica je Lazarus. Ten má také schopnost vrátit nedalekým spoluhráčům určitou část zdraví. Stejně má i zbraň na osdtřelování, jako Val, ale na rozdíl od Val-a, má jeho zbraň zásobník a nemusí se probíjet po každém výstřelu. Jeho sekundární předmět není zbraň, ale jakási high-tech rukavice, pomocí které můžete oživit polomrtvých spoluhráčů rychleji, ba dokonce jí může mrtvých lovců přivést zpět k životu. Jeho poslední schopností je neviditelnost, díky níž budete moci příšeru vystopovat aniž by vás ucítila, nebo nenápadně oživit spoluhráče v boji. Support plní roli téměř podobnou, jako Medic, ale ten už má silnější arzenál zbraní. Prvním, jehož dostanete bude Hank. Hanková úkolem je dosáhnout toho, aby měl Medic méně práce s oživováním. Hank neuzdravuje spoluhráče, ale pomáhá jim, aby ztratily minimum života. Jeho primární zbraní je Laser Cutter, který je používán proti nepřátelům, kterým bere nemalé množství života. Dost nepříjemná pro monstrum není zbraň, ale zařízení, které dodává spoluhráči štít stejně jako Medgun dodává život. Když je spoluhráč mimo dosah nebo je mezi Hankem a spoluhráčích nějaká překážka paprsek štítu se přeruší a štít zmizí. Když Hank přeruší dodávku štítu, z důvodu, že už ho mnoho nezůstává a opět ho zaktivuje, spoluhráč má opět plný štít. Nejlepší je dodávat štít Medical, který léčí ostatích, což vám zajistí dost velkou výhodu proti nepřátelům. Avšak kapacita dodávání štítu za určitou dobu mine a nezbývá jen čekat dokud se znovu dobije.

Aby nebyl Hank pouze jako podpora, tak má schopnost Orbital Barrage. Je to zařízení, které označí malou oblast a vybombarduje ji raketami. Tento útok poškozuje i Hanka, tak je třeba dávat pozor, kde stojíte, abyste spolu s monstrem nezabili i sebe. Tato schopnost má obrovské poškození a dokáže monstru pořádně zavařit. Poslední Hanková schopností je cloaking Device, která udělá neviditelnými vás i blízko stojící spoluhráče. Tato schopnost je dobrá nato, abyste nepozorovaně obklíčili monstrum, udělali neviditelnými polomrtvé spoluhráče a vy je tak můžete nepozorovaně oživit nebo abyste v případě silové převahy monstra dokázali uniknout živí. Druhým z třídy supportu je robot Bucket, který má kromě cloaking Device trochu jiné schopnosti. Primární zbraň má laserem naváděn raketomet se čtyřmi raketami. Druhá zbraň jsou sentry, létající roboti, kteří útočí v malém okruhu automaticky na monstrum a živočichy, které útočí na vás. Poslední schopností je UAV. Bucket si odmontuje vlastní hlavu, kterou budete moci ovládat jako malý dron a s jeho pomocí rychleji vypátrat polohu monstra. UAV má také kapacitu baterie. Třetí rolí Je Trapper a první je Maggie. Maggie má jen 3 zbraně / schopnosti, protože čtvrtou je jakýsi vesmírný pes Daisy, který s vámi bojuje, stopuje monstrum a dokáže vás oživit když ležíte na zemi. Její primární zbraní je Machine Pistol, která střílí velmi rychle a bere množství životů nepříteli. Sekundární "zbraní" jsou Harpoon Traps. Tato zbraň vystřelí na zem harpunu, která v případě, že projde kolem ní monstrum trefí ho a drží ho, dokud nepřetrhne lano. To můžete využít při obklíčení, zatímco se nemůže hýbat. Poslední hračkou je Mobile Arena, zařízení které vytvoří v oblasti něco podobné bublině, přes kterou se monstrum nedostane, dokud je toto zařízení aktivní. Tak je jednodušší monstrum uvěznit a zabít ho. Druhý Trapper Griffin, má také mobile Arena, jak Maggie. Jeho primární zbraň je SMG, které je vhodnější k ničení menších "živočichů" na mapě. Harpoon gun je skoro podobná jako má Maggie, ale tato nestřílí harpuny na zem ale na cíl, který znehybňuje na určitou dobu. Posledním přístrojem jsou Sound Spikes, což jsou vlastně na dálku ovládané senzory, které vám pomohou najít monstrum, pokud právě kolem nich prošlo.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/63BJB9bECB0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

Poslední rolí lovců je Assault. Úloha Assaulta je celkem jednoduchá, způsobit co největší poškození, k čemuž mu pomáhají jeho těžké zbraně. Markov je první ze třídy supportů. Jeho elektronická útočná puška je lepší na dlouhé vzdálenosti a na blízko má u sebe jakousi zbraň, která střílí silné blesky. Mezi jeho další schopnosti patří Personal Shield, který mu dodá štít bez použití jakéhokoliv zařízení a trvá mu, dokud se nevybije, nebo dokud ho nepřítel nezničí. Poslední zbraní Markovovy jsou miny, které vybuchují, když je nepřítel v jejich okolí a berou slušné poškození. Druhým Assaultem je Hyde. Jeho výbva obsahuje plamenomet na blízko, rotační kulomet na větší dálku, toxic grenade, který po výbuchu ještě dlouho poškozuje nepřítele a stejně jako Markov má i Hyde Personal Shield.

 

 

V jednu chvíli lovci honí příšeru, ale o pár minut utíkají o život.

Lov na monstra!

Evolve už na prezentacích obsahovalo alespoň 2 příšery a další do vydání přibudou. Ty, co jsem měl s kolegou šanci vidět a koneckonců si za ně přes Big Alphu i zahrát jsou Goliath a Kraken. Goliath je monstrum stavbou těla připomínající King Konga, ale bez srsti a v obličeji se nepodobá žádnému známému stvoření. Je rychlý a silný. Dokáže skákat na velké vzdálenosti a při tom udeřit do země obrovskou silou (Leap Smash), vytrhnout ze země velký kus skály a hodit ho po nepříteli (Rock Throw). Také se dokáže rozjet obrovskou rychlostí a odhodit lovce(Charge) a jeho poslední schopností je chrlení ohně (Fire Breath), který dokáže zasáhnout více nepřátel najednou, kteří po zásahu ještě chvíli hoří.

 

Druhou příšerou je Kraken, který s prehistorickým monstrem moře nese kromě jména i něco podobné chapadla, ale s vodou nemá téměř nic společného. Jak byl Goliath zaměřen na oheň, tak je Kraken zaměřen na elektřinu, respektivě blesky. Také na rozdíl od Goliatha je Kraken spíše zaměřen na boj z větší vzdálenosti ak tomu má i upravené schopnosti. Namísto Goliathových vysokých skoků má Kraken jakési "vystřelení" do vzduchu, které mu umožňuje ztratit se v korunách stromů a také překonat rychleji větší vzdálenosti. Krakenove schopnosti se zaměřují na cílené plošné útoky, s velkým poškozením. Dokáže vystřelit až 3 kulové blesky (Banshee Mines), které následují nepřítele, který je k nim nejblíže, dále dokáže vyvolat blesk (Lighting Strike) s velkým plošným poškozením. Na odhození nepřátel má bleskový vír (Vortex) a schopnost která vyšle od Krakena řetězový blesk na blízkých nepřátelských jednotek (Aftershock).

Každá hra začíná stejně. Monstrum požírá svou oběť a mezitím se tým lovců připravuje na výsadek v jejich lodi. Monstrum má přibližně 10-sekundový náskok před lovci, což je dost času na to, aby stihlo ujít dalekou vzdálenost. Po vysazení lovců, se lov začíná. Hra je velmi dynamická. V jednu chvíli lovci honí příšeru, ale o pár minut utíkají o život. Úkolem monstra je zabít lovce dříve, než oni ji nebo zničit Power Core, které musí lovci před ní uchránit. Na to se ale monstrum dokáží vyvinout do stádia 3. Když monstrum sežere dostatek tamních živočichů, bude připraveno k vyvinutí, takzvané Evolve. Už tedy víme, podle čeho se hra jmenuje. Požírání tvorů na planetě nepomáhá pouze při vyvinutí, ale dodává monstru permanentní štít, který mohou zničit jen jeho nepřátelé. Monstrum má schopnost smell, díky níž ucítí tamní tvory a tak se může vyvinout rychleji, než by je měla hledat pouze na základě zraku.

 

Monstrum touto schopností dokáže cítit i lovce, což mu může dodat moment překvapení při útoku, nebo schopnost jednoduchého vyhnutí se lovci a jejich zmatení. Lovci stopují monstrum na základě jeho stop, ale ve vodě, kde stopy mizí se jim může monstrum ztratit. Kraken, s jeho schopností létání na krátkou dobu, nemusí zanechat žádné stopy. Velký pozor si monstrum musí dát na okolní ptáky, aby je nevyplašili, protože to lovce upozorní a vědí, kterým směrem se dát. Tomuto se da vyhnout, když se monstrum potichu připlíží, čímž nezanechává stopy ani neplaší okolní tvory a tak může buď na živočicha, ba dokonce i na lovce skočit z úkrytu a trhat ho dokud ho nezabije, nebo dokud neutŕži od nepřátel poškození. Monšrum si na začátku vybírá 3 schopnosti, které bude ovládat a při Evolve si buď přidá i čtvrtou, nebo všechny 3 body utratí na vylepšení již naučených schopností. Každé kolo je jiné, v každém kole se lovci i monstrum dostávají do jiných situaci, v každém kole má šanci vyhrát jiná frakce.

Každý lovec má Jetpack, který vám pomáhá zdolávat vysoké překážky, nebo vás rychle posune o pár metrů dopředu, což se dá využít i na vyhnutí se útoku nepřátel. Nejlepší pro lovce je nedovolit monstru dostat se do třetího stádia, protože schopnosti monstra jsou silnější, ale jejich síla se nijak nezměnila. Hry se dají vyhrát za 4 minuty, nebo až za skoro půl hodiny. Záleží na šikovnosti obou týmů. Lovci po smrti jednoho nebo více členů nezůstanou dlouho bez mrtvých členů. Jejich mrtvý kolegové se k ním po chvíli stejným vysazením, jako na začátku hry vrátí a lov pokračuje. Lovci jsou však v nevýhodě a musí se před monstrem schovávat. Jako monstrum, tak lovci mají perky, které si vybírají před začátkem hry. Jsou to permanentní bonusy, trvající po celou hru. Ať už je to rychlejší dobíjení jetpacku, větší odolnost, silnější útoky, obnova života, rychleji požírání tvorů, rychlejší dobíjení zbraní a schopností a mnohé další. Také máte v každé roli úkol na každou zbraň a schopnost (např ubrat jisté množství života, stejné množství života vyléčit apod.), Jehož dosažením získáte permanentní bonus na danou zbraň nebo schopnost. Když v dané roli získáte na všechny čtyři po jedné hvězdičce, odemkne vám druhou postavu pro danou roli, která také tyto vylepšení má (např. Val odemkne Lazaruse a Goliath Krakena).


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama