Podle ředitele Take-Two singleplayerové hry neumírají
Red Dead Redemption 2 Novinka Podle ředitele Take-Two singleplayerové hry neumírají

Podle ředitele Take-Two singleplayerové hry neumírají

Yurris CZ

Yurris CZ

15
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One PlayStation PlayStation 3 Xbox Xbox 360

Singleplayerové tituly podle Zelnicka nejsou mrtvé, dokonce nejsou ani blízko zániku.

Reklama

Jen pro připomenutí, Take-Two je gigantická převážně vydavatelská herní společnost. Mezi perličky vydané pod hlavičkou Take-Two bychom mohli zařadit sérii Grand Theft Auto, Max Payne, Bioshock či Mafii. Abych byl i trochu aktuální, uvedu i sérii Red Dead Redemption a hlavně její očekávaný prequel, kterého se dočkáme na podzim.

Všimli jste si něčeho? Všechny uvedené hry jsou primárně singleplayerové. A právě Take-Two, coby vydavatel, si stojí za příběhovými hrami pro jednoho hráče. Stejný názor má i Strauss Zelnick, ředitel celé společnosti. Zelnick naopak nevidí dlouhodobý potenciál v multiplayerových hrách, potažmo v battle royale titulech.

"Je zde spousta lidí, kteří říkají, že to nebude fungovat, když to není free-to-play battle royale. Lidé to skutečně říkají a myslí to vážně. Singleplayerové tituly podle mého názoru nejsou mrtvé, dokonce ani blízko zániku. Některé společnosti se chtějí jako by vyhnout tvrdé práci při vytváření příběhu a postav. Spíše směřují přímo tam, kde jsou peníze, tedy do multiplayeru. Nemyslím si, že toto bude fungovat dlouhodobě, jestli ano, budu překvapen," sdělil Zelnick webu VentureBeat.

Při narážkách na dlouhodobost Zelnick poukázal na úspěch pátého GTA. Nalijme si čistého vína, Grand Theft Auto V těží převážně z multiplayerové části, přesto se musí úspěch respektovat, hra je totiž primárně považována za singleplayerovou.

Podle Zelnicka není klíčem k úspěchu oznamovat hry jako na běžícím pásu. Je třeba se soustředit na jeden titul a vybrousit jej k dokonalosti, a to i za cenu případného odkladu. Hlavní je, se pokusit udělat nový titul tak, aby byl lepší než ten předchozí. Ne vždy se to samozřejmě povede, ale je to hlavní cíl při vývoji.

Slova ředitele Take-Two jsou jen reakcí na dění v posledních týdnech a měsících. Pro některá studia je vymýšlení příběhu a designu hry pro jednoho hráče příliš náročné, tak se raději ubírají směrem chvilkového trendu bez dlouhodobého potenciálu. Smutné. Vlastně by se tento článek dal brát jako odpověď na údajný postoj společnosti Electronic Arts, pro kterou jsou singleplayerové hry prý mrtvé...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama