Zpět na článek

Diskuze: Podpořte Zing.cz a pomozte nám se zlepšit

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Michal Burian
Michal Burian
Level 1 Level 1
13. 7. 2017 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Strec

Tak dnes a zítra dva články Opět to zkusím a uvidíme.

Strec
Strec
Level 26 Level 26
12. 7. 2017 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @burian

Na druhou stranu zase tolik AAA her nevychází, aby to zastíňovalo drobnější hry. A v případě napsaného článku je trochu divny to držet pod pokličkou měsíc i víc. Nemluvně o tom, že někdy napsaná recenze nebo preview měsíc a víc po vydání (zvlášť u některých early acces her) může mít jiny atributy než recenzovaná verze hry v době psaní článku.

Michal Burian
Michal Burian
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @FireWolf

Já nic takového nepsal. Pochopitelně, jako další magazíny, máme na Zingu peníze z počtu zobrazení a poté z kliknutí na reklamu a z prodeje her. Právě, že jsme si ověřili, že když vydáme dva články v jeden den - jeden o indie hře, druhý o AAA hře, tak ten o indie hře je komplet zabitej. Kdežto když ho vydáme samostatně v jiný den, tak má větší čtenost. Ověřoval jsem to takhle snad 10x u různých titulů. Ale jak jsem psal, máme v plánu to změnit. Vydáme teď postupně to, co je na skladě a potom takové zdržení již nebude, nebo bude minimální.

Navíc ono je důležité vydávat i něco v době sucha, jako je teď. U některých článků se vyplatí je pozdržet a vydat v době, kdy toho není tolik.

to Strec: Napsal si to dobře

Strec
Strec
Level 26 Level 26
12. 7. 2017 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @FireWolf

Jak jsem asi pochopil, fungovala zde logika "ber co je" a někteří tak i přes nezájem k tématu zřejmě i činili. Kdežto, když by bylo více článků na výběr, tak někteří zvolí ten zajímavější (pro danou osobu) a tu méně zajímavou variantu už nemají potřebu ani rozklikávat. A pak to vypadá, když je víc článků, že je to na úkor počtu článků a ne zájmu veřejnosti.

Když to převedeme do běžného života. Do obchodu jdu pro rohlíky, ale mají pouze housky... housky sice zrovna moc nechci, ale co už. Druhý den jdu pro rohlíky a mají je... ale mají i housky. A co jako, já mám rohlíky.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 22 Level 22
12. 7. 2017 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @burian

"Když podobný článek vydáme samostatně v jeden den, tak má větší čtenost, než když ho vydáme v den společně s článek týkající se zajímavější hry. "

Tohle je jen teorie nebo to je ověřeno a fakt jste vydali dva stejné články? Navíc teda, proč vám tak záleží na čtenosti? Neříkal jsi před několika měsíci, že nemáte zisk z kliknutí na článek? Takže vám čtenost může být zcela ukradená. Já si stále myslím, že tohle vydávání více článků najednou nemá žádný nebo minimální vliv na jeho čtenost. Některé věci prostě netáhnou a nezmění to ani fakt, že ten článek nebude mít žádnou konkurenci v ten den. Navíc někteří lidé je můžou číst zpětně, což dělám i já, kdy prostě sem tam zajedu i na týden staré články a mrkám, co jsem nečetl a co mě zajímá.

Michal Burian
Michal Burian
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @FireWolf

Právě že mělo. Když podobný článek vydáme samostatně v jeden den, tak má větší čtenost, než když ho vydáme v den společně s článek týkající se zajímavější hry. Samozřejmě, každý čte to, co ho zajímá. Já netvrdím, že tím přiměji někoho dalšího, aby si přečetl článek, který ho nezajímá. Ale dále to nebudu řešit, nemá to moc smysl. Už děláme opatření, aby ten průtah nebyl takový. Teď v tom hrála roli E3 a další věci.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 22 Level 22
12. 7. 2017 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @burian

Tak celkem logicky to ale mělo dopad na ten druhý článek proto, že byla méně sledovaná ta hra, ne? Nemělo to vůbec co dočinění s tím, že by vyšly dva články v jeden den. Vždyť i já chodím na různé herní weby a čtu si jen články o hrách, které mě zajímají. Třeba sportovní a závodní hry jdou zcela mimo mě, takže na ně ani nekliknu. Zatímco článek o nějaké indie hře má na mě zcela opačný efekt.

Michal Burian
Michal Burian
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Strec

Díky za tvůj názor, ale zkoušeli jsme dva články za den a mělo to špatný dopad na článek, který byl o méně zajímavé/sledované hře. Proto čas od času dochází ke zpozdění, které je teď delší, než bych sám chtěl, z důvodu toho, že v polovině června byla týden E3 a v té době nemělo smysl vydávat články - strašně rychle by zapadly. V současné době tento problém v redakci řešíme a změníme některé věci, aby byly ku prospěchu všech.

Strec
Strec
Level 26 Level 26
12. 7. 2017 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @FireWolf

Jo o té hře jsem už něco načetl, tak mi teď tento článek nepřijde nějak zajímavej + zase tak mě ta hra nebere. Ne natolik, abych ho musel hned teď přečíst. Ale možná na noční přečtu.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 22 Level 22
12. 7. 2017 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Strec

Zcela souhlasím, viz recenze na Strafe, která tu je po dvou měsících od vydání...

Strec
Strec
Level 26 Level 26
12. 7. 2017 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @FireWolf

Recenze na nějakou hru měsíc nebo měsíce po vydání už pro mě není aktuální a zajímavá. Pokud je to hra, kterou sleduji a chci, tak ji mám už dávno i dohranou... přinejmenším už rozehranou (už nemám takovej záběr jako před lety) , tak že je mi recenze informačně neužitečná. Pokud je recenze napsaná chvilku po vydání je škoda toho nevyužít a mít tak aktuální článek.

Popravdě nemám takovej záběr na všechny hry, aby mi vadilo, že v jeden den je víc recenzí a další den třeba žádná a nemám co číst. Články o hrách, ktery mě nezajímají nebudu číst ani proto, že to je jediná dostupná recenze za úterý. A stejně tak bych ji nečetl i kdyby byli 3 větší články za den a z toho ona pro mě nezajímavá hra. A ne z důvodu, že by bylo moc článků za den. Ale proto, že mě ten článek nezajímá.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 22 Level 22
12. 7. 2017 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @burian

"Článků máme v zásobě více, některé se dostanou na Zing kupříkladu měsíc po napsání. Je to z důvodu, že přednost dostávají jiné články a moc se nám neosvědčilo dávat dva velké články v jeden den. "

Měsíc po napsání? To by mě dost demotivovalo v psaní článků pro zing. Vždyť to pak může hrozit, že budou i neaktuální a jestli tomu rozumím dobře, tak se vybírá, co půjde ven a co ne, což je... ještě divnější. To jako když dva lidé napíšou každý článek, tak půjde ven dřív třeba ten, co se týče nějaké AAA hry, než indie titulu (blbý příklad, ale aktuálně mě nic jiného ani nenapadlo ) , protože přednost mají velké hry?

Tohle by se rozhodně mělo změnit, klidně ať se rozmělní obsah do širšího časového období, ale nějak férově a hlavně ne s tak absurdním zpožděním.

Michal Burian
Michal Burian
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím, nad návratem blogové soutěže přemýšlíme a zvažujeme, jakým směrem ji uchopit, aby byla přínosná pro vás čtenáře i pro nás - abyste psali články. Teď je dost doba dovolených, kupříkladu já mám dovolenou z důvodu stěhování. Jakmile se ale vrátím zpět, tak se do toho opřu.

Co se týče bodů, tak některé již teď naplňujeme. Recenze a další články od našich redaktorů vydáváme pořád, i přes víkend. Článků máme v zásobě více, některé se dostanou na Zing kupříkladu měsíc po napsání. Je to z důvodu, že přednost dostávají jiné články a moc se nám neosvědčilo dávat dva velké články v jeden den.

Dále plánujeme rozhovory a streamování her. Vše by mělo být koncem prázdnin.

Lazy
Lazy
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Timo89

Presne tak nerozhodovala by jen kvalita clanku, ale kdo koho zna atd... Vysledek hodnoceni by byl podle me hodne zkresleny.

Timo89
Timo89
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @FireWolf

Soutěž by určitě byla fajn, problém ale je, že na Zingu kvalita o ničem nerozhoduje. Rozhoduje to, jak moc je hra známá/oblíbená a něco jako pravidla českého jazyka jsou neznámá mnoha čtenářům a bohužel i mnoha redaktorům.

Ale jinak rozhodně souhlasím, že kvalita by měla převažovat nad kvantitou. Muselo by se pak přemýšlet o tom, jak se budou blogy prezentovat, aby třeba ti, co něco zveřejní na začátku měsíce pak nebyli někde úplně na dně, nebo aby kamarádi třeba nehlasovali pro sebe, což bude problém.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 22 Level 22
11. 7. 2017 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Strec

Právě proto jsem navrhl několik vylepšení, kdy by stačilo napsat jen jeden článek a ne tři, jak tomu bylo minule. Prostě každý by se mohl zúčastnit a vyhrál by ten, kdo by měl nejkvalitnější článek. Budu citovat sám sebe ze začátku září 2016 (a uznávám, že některé body se musí ještě doladit )

"Zdravím, mám tu návrh, jak pozměnit soutěž o bloggera měsíce, aby to zaujalo více lidí a dost možná by bylo super, kdyby se o tom napsal nějaký článek (podobně jako teď ten o těch recenzích) , aby na to mohlo reagovat co nejvíce lidí. Je super, že tu je tahle soutěž, protože se tím odlišujete od konkurence. Posledních pár dní jsem tedy přemýšlel, jak by se mohla soutěž o blogera měsíce udělat lépe, co by se mělo změnit, aby se jí zúčastnilo více lidí a aby nebyl výherce penalizován na tak dlouhou dobu (protože to může některé jedince nutit psát jen v určitém měsíci a pak zbylé jen psát články, které zveřejní zase až bude mít šanci vyhrát) .

Rozdělím to do bodů. Je mi jasné, že se vám to třeba nebude líbit, proto by bylo dobré udělat ten článek, kde by se to mohlo probrat. Takže, jak by to mohlo vypadat:

- Stačí mít pouze jeden článek za měsíc (protože tři články jsou zbytečně moc a jeden kvalitní je lepší než tři nekvalitní) .

- Na začátku každého měsíce se vytvoří anketa, ve které budou odkazy na všechny články z toho měsíce a lidé budou hlasovat, který se jim líbil nejvíc. Samozřejmě vyhraje ten, kdo bude mít nejvíce hlasů (ty by se měly sčítat, takže když někdo napíše 2 články, hlasy za ně se pro danou osobu sečtou dohromady) .

- Půjde vyhrávat každý měsíc s tím, že třeba když jedna osoba vyhraje 3 měsíce po sobě, bude mít hlasovou penalizaci (ubere se danému člověku určitý počet hlasů, takže tím dostane šanci někdo další - pokud bude dobrý, samozřejmě... Je možné, že i tak vyhraje ten stejný člověk. To se ale nejspíš uvidí až v praxi, zda bude vyhrávat jen jedna jediná osoba a drtit konkurenci. )

- Aby lidé hlasovali, získají 3 náhodně vybraní hlasující nějakou odměnu (třeba 200 Kč sleva na nákup v xzone nebo tak) .

- Možná by se mohlo brát v potaz i hodnocení článku, jenže tady nastává problém, že některý vybere redakce a ten má potom více zhlédnutí = více lidí hlasuje = více bodů by dostal.

Díky tomuhle to už nebude jen o tom, udělat tři články, ale každý, opravdu každý, bude mít šanci vyhrát, pokud napíše dostatečně kvalitní článek.

Možná vás napadlo, že by byli automaticky zvýhodněni lidé, kteří napsali více článků, protože by měli více želízek v ohni. Jenže si představte, že někdo napíše třeba (když to přeženu) deset nekvalitních článků za měsíc, zatímco někdo jiný jen jeden, ale hodně kvalitní. Všechny hlasy automaticky poputují onomu jedinci a on vyhraje, i když teoreticky neměl šanci. "

Strec
Strec
Level 26 Level 26
10. 7. 2017 23:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Soutěž bych asi nechal u ledu. Stačil jak to tu propuklo před asi tím rokem. Některým šlo převážně o kvantitu nebo exkluzivitu a rychlost. Kvalita šla kolikrát na druhou kolej. A kde jsou ti autoři dnes, když už nějakou dobu soutěž není a není vidina výhry.

V nějakém ohodnocení dobrého článku nevidím problém. Případně i nějaké odměny. Motivuje to autora. Ale nesmělo by se to zvrhnout v předhánění se za vidinou výhry. U toho blogu by to spíš mělo být, že to chce člověk psát a odměna by mělo být příjemné povzbuzení/motivace a ne cíl.

Víc než na soutěže a blbosti kolem webu, bych zasměřil úsilí na stabilizaci a avizované vylepšení jádra webu. Na projekty ohledně soutěží a podobně je času dost. Momentálně by to odvádělo od jiných už nalajnovaných projektů a stejně tak by to mohlo odvádět i finance.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 22 Level 22
10. 7. 2017 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A jak to vypadá s tou soutěží na blogu, vrátí se nebo ne? Protože by to dost oživila a hodně lidí umí psát.

Timo89
Timo89
Level 1 Level 1
10. 7. 2017 22:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A kolik peněz se musí vybrat, aby se ty body začaly naplňovat? A co, že se v poslední době zveřejňují blogy čtenářů místo redakčních recenzí? Recenze došly? Jsem někde četl, že se občas dost dlouho skladují...

dopitapetr
dopitapetr
Level 1 Level 1
24. 5. 2017 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @burian

OK, díky. 👍

Michal Burian
Michal Burian
Level 1 Level 1
24. 5. 2017 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @dopitapetr

Posílat můžeš kdykoliv, pokud ale pošleš až začátkem června, tak tvůj příspěvek nebude zveřejněn v článku v červnu, ale až v červenci. Jinými slovy, donate bude spuštěn pořád, takže přispívat můžeš klidně každý měsíc.

dopitapetr
dopitapetr
Level 1 Level 1
24. 5. 2017 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Do kdy nejpozději se ty peníze můžou poslat? Moc rád vám něco přispěju, ale musím počkat do výplaty.

Michal Burian
Michal Burian
Level 1 Level 1
23. 5. 2017 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @bounty[cz]

V současné době ne. Každý měsíc zveřejníme, kolik nám návštěvníci přispěli a co s penězi uděláme. Peníze mám na starost přímo já, sám určím, co s nimi uděláme. Jak píšu v článku nahoře, peníze investuji do svých autorů, kteří píšou články. Dále budeme častěji streamovat hry a chceme i zajímavé tématické články.

bountycz
bountycz
Level 1 Level 1
23. 5. 2017 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Transparentní bankovní účet?

Michal Burian
Michal Burian
Level 1 Level 1
23. 5. 2017 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Wa4lock

Já moc nepiju, tak leda prokouřil. To víš, cigára jsou drahý Ne, teď vážně. Všechny peníze, které nám návštěvníci poslali, jsou stále na našem účtu. Budeme s nimi nakládat tak, jak je psáno v článku.

Reklama
Reklama