Pořádná nálož informací o multiplayeru Call of Duty: WWII
Call of Duty: WWII Novinka Pořádná nálož informací o multiplayeru Call of Duty: WWII

Pořádná nálož informací o multiplayeru Call of Duty: WWII

Vojtěch Zikán

Vojtěch Zikán

55

Podrobný popis jednotlivých divizí, scorestreaků a módu War, objasnění svastiky ve hře a datum betatestu.

Reklama

V úterý časně ráno byl na konferenci Sony vypuštěn trailer, který poprvé ukázal veřejnosti podobu multiplayeru letošního Call of Duty. Po velmi příznivých reakcích přichází tvůrci ze studia Sledgehammer Games a zodpovídají fanouškům většinu jejich dotazů. Připravte se však, že toho bude hodně, tudíž vám doporučuji si ke čteni připravit horký nápoj. Podobně jako jsme to doporučili u tuny informací o Assassin's Creed Origins.

Jak již bylo zmíněno, systém Create-a-Class je nahrazen Divizemi, které svým způsobem fungují podobně jako třídy z jiných titulů. Každá divize má svoji speciální schopnost a divizní trénink. Ve hře je celkem pět divizí a každá je zaměřená na odlišný způsob vedení boje. S tím souvisí i zbraně. Každá divize má předem určenou jednu kategorii zbraní, kterou může používat. Např. divize Armored, zaměřená na manipulaci s těžkými zbraněmi, nemůže používat samopal nebo odstřelovací pušku. A samozřejmě naopak.

Nahrazeny byly i perky, které od dob prvního Modern Warfare poskytovaly všemožné výhody. Přivítejte tedy základní výcviky (Basic Trainings), které mají podobnou funkci jako jejich předchůdci a dávají hráčům řadu pasivních efektů. Rozdílem však je, že zatímco perků si šlo navolit maximálně až šest, základní výcvik jde vybrat jen jeden v daný čas. Zároveň jeden výcvik poskytuje až několik výhod najednou.

Divize, jejich zaměření a určené zbraně

Infantry (útočné pušky)

  • Schopnost: Bayonet Charge - hráč může použít svůj bajonet a po stisknutí daného tlačítka/klávesy provede prudký výpad vpřed.

  • Divizní trénink: Infantryman - Na primární zbraň lze připevnit dvě příslušenství navíc, zatímco na sekundární jedno.

Airborne (samopaly)

  • Schopnost: Suppressor - umožňuje hráči nasadit na svoji zbraň tlumič a zůstat tak skrytý na nepřátelské minimapě, avšak za cenu sníženého dostřelu.

  • Divizní trénink: Pathfinder - poběžíte rychleji, déle a budete přeskakovat překážky mnohem zručněji.

Armored (lehké kulomety)

  • Schopnost: Bipod - využijte dvojnožku na svém kulometu, připevněte ji na nejbližší objekt a poskytněte svým spojencům krycí palbu

  • Divizní trénink: Tanker - záložní pistole nahrazena raketometem, unesete o jeden granát navíc a zároveň ho dohodíte mnohem dál.

Mountain (odstřelovací pušky)

  • Schopnost: Sharpshooter - získáte lepší přesnost a přehled nad bojištěm, jelikož se vám zřetelněji zobrazí jména nepřátelských hráčů

  • Divizní trénink: Scout - zvyšuje pokrytí vaší minimapy a zůstáváte skrytí vůči scorestreakům, které ovládá protihráč.

Expeditionary Force (brokovnice)

  • Schopnost: Incendiary Shells - nabijte brokovnici hořlavým nábojem a spalte své nepřátele na popel.

  • Divizní trénink: Sapper - jste imunní vůči otřesům, zmírní zranění způsobené výbušninami a zároveň unesete více záložních zásobníků.

Zbraně navíc nejsou limitovány na frakce, a tak mohou jednotky Spojenců klidně používat německou výbavu a samozřejmě naopak. Ve hře se neutkají jen Němci a Američani, ale také členové francouzského odboje a Britové společně s Kanaďany. Vzhledem k výskytu map z východní fronty samozřejmě nesmíme opomenout Rudou armádu. Do první linie se postaví i ženy, které však vzbudily mnoho vášnivých reakcí a podle některých jsou spíše na škodu.

Návrat hlásí scorestreaky a opět fungují na stejném principu jako v předešlých dílech. Hráč musí získat v jednom životě určitý počet bodů, aby mohl využívat všelijaké technické vymoženosti. Vedle průzkumného letadla se objeví i kobercové bombardování, minometná salva, nálet útočného letounu (do jehož kokpitu sám hráč usedne), provtizdušná zbraň, plamenomet či oddíl parašutistů, který bude ovládán umělou inteligencí.

Kus řeči přišel i na nový sociální prvek nazvaný Headquarters, který funguje na stejném principu jako Věž ze série Destiny. V tomto lobby se může najednou sejít až 48 různých hráčů, kteří spolu budou komunikovat, prohlížet si dosažená ocenění a trénovat na střelnici. Ano, oblíbená Firing Range z Advanced Warfare a Modern Warfare Remastered nás opět poctí svou přítomností. Nyní můžete testovat svoji přesnost ve více lidech, zatímco ve dvou zmíněných titulech to nešlo.

Jste-li soutěživí a rádi byste větší výzvu, můžete někoho klidně vyzvat na duel v nedaleké jámě. I když se může v lobby nacházet až 48 hráčů, nic podobného rozhodně nečekejte v samotné hře. Znovu se jedná o klasické zápasy šesti proti šesti.

O módu War již z dřívějška víme, že bude doprovázen příběhovým pozadím. Narozdíl od klasického online režimu budeme bojovat na upravených či kompletně jiných mapách. V průběhu zápasu budeme muset plnit určité úkoly, jako například něco zničit nebo naopak ochránit. Pro lepší představu přiblížím dění při operaci Breakout. Americké jednotky v první polovině hry obsadí německé předsunuté velitelství a posléze opraví zničený most. Pokud uspějí, začne druhé kolo a tentokrát musí zničit sklad munice a doprovodit americký tank za nedaleký kostel a zničit německá protivzdušná děla.

Hráči, kteří se vžili do německých vojáků, tohle samozřejmě nesmí dopustit a musí po určitou dobu město bránit a sabotovat nepřátelský postup. Obě strany mohou využívat prostředí mapy, a tak lze na určitých pozicích vystavět kulometné věže či připravit hradbu z pytlů písku. V multiplayeru se objeví i tanky a budou omezené pouze na mód War. Hráči mohou usednout za kulomet, který je připevněn na obrněnci.

Rozloučit se budeme muset se skluzem. Ten nahradí starý známý plavný skok, který byl v prvních dvou dílech Black Ops. Součástí hry nebude ani Final Killcam, jelikož byl nahrazen prvkem Play of the Game. Na konci zápasu se přehraje všem hráčům nejlepší zabití, podobně jako například v populární střílečce Overwatch. Z loňského Infinite Warfare si tvůrci berou popisky vedle minimapy, z nichž se dozvíte, v jaké části mapy se zrovna nacházíte.

Vody internetových diskuzí rozvířila i absence hákových křížů na německých vlajkách. To se bude týkat pouze zombie módu a multiplayeru. V kampani bude svastika běžně k vidění, zatímco v online části hry bude nahrazena železnými kříži.

Další potvrzená věc se týká úpravy vzhledu, opět si lze uzpůsobit uniformu vaší postavy. S tím přichází na řadu další věc, a to bonus za předobjednávku. Kromě přístupu do betatestu obdrží všichni hráči Premium Gear Set, ve kterém se nachází jedna speciální uniforma pro každou divizi.

A když už je řeč o betatestu, známe konečně datum pro obě konzole. Majitelé PS4 budou mít přístup do prvního kola bety již 25. srpna a mohou hrát až do 28. srpna. Druhé kolo začíná o týden později (1. září), kdy se k testování přidávají i hráči na konzoli Xbox One. Přístup do bety, jak již bylo zmíněno v odstavci výše, získají všichni, kteří si hru předobjednají.

Když přišla otázka na PC platformu, tvůrci mlčeli a sdělili nám, že k oznámení dojde až později. Nerad bych kreslil čerta na zeď, ale minulý rok betatest Infinite Warfare minul PC mílovými kroky.

Když pár dní po vydání Advanced Warfare (listopad 2014) dával spoluzakladatel Sledgehammer Games, Michael Condrey, rozhovor pro herní magazín Metro, zmínil, že by rád viděl v jejich příštím díle nějaké bláznivé změny v multiplayeru. Mě jako dlouholetého fanouška série těší fakt, že překopali některé již zajeté mechanismy a pokusili se o něco nového. Nejvíce mě oslovily divize, ve kterých vidím potenciál i pro budoucí díly od zbylých dvou studií. A co vy? Jak se Vám líbí multiplayer nového Call of Duty?

    Reklama
    Reklama

    Komentáře

    Nejsi přihlášený(á)

    Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

    Rychlé přihlášení přes:

    Google Seznam Discord Discord
    Reklama
    Reklama