Postapokalyptický svět Horizon Forbidden West na Zing PC
i Zdroj: Guerrilla Games / Vlastní
Forbidden West Článek Postapokalyptický svět Horizon Forbidden West na Zing PC

Postapokalyptický svět Horizon Forbidden West na Zing PC

Milan Urbanec

Milan Urbanec

5

Horizon Forbidden West, pokračování postapokalyptického příběhu o robotech a „jeskynních lidech“ od studia Guerrilla Games na PC přináší technologické vylepšení, která na konzolích nebyla možná.

Reklama

Představujeme Zing PC, počítač složený na míru náročným hráčům
i Zdroj: Se souhlasem Alza / Vlastní

Představujeme Zing PC, počítač složený na míru náročným hráčům

Nabídne výkon pro hraní nejnovějších titulů na vysoké detaily a rozlišení.

Původně exkluzivní titul pro PlayStation 4 a 5 se stal jednou z prvních her, které na konzoli PS5 vyvolal nadšení z grafické propracovanosti i herního světa. Letos se tento skvost objevil také na PC, s přidanými technologiemi zvyšující výkon a plynulost. Ačkoliv chybí ray tracing, jeho absence vizuální stránku nijak neznehodnocuje.

Hra začíná propracovaným cinematikem, který připomíná události z prvního dílu a ukazuje, co se změnilo ve světě po zničení zlé AI. A zde je krásně vidět, jaký vliv má nastavení grafiky na celkový vzhled hry. Na Zing PC s Gainward GeForce RTX 4070 Ti SUPER jsem hru testoval v rozlišení 1440p s ultra detaily a postupně zkoušel možnosti NVIDIA DLSS a DLAA. Díky podpoře Frame Generation a NVIDIA Reflex má Horizon Forbidden West v podstatě kompletní sadu NVIDIA technologií, což hráčům na PC poskytuje plně optimalizovaný zážitek.

Výkon a nastavení grafiky

V základním nastavení bez Frame Generation běží hra s přehledem na přibližně 100 FPS, přičemž akční scény tento výkon mírně snižují, i když rozdíl není výrazný. S aktivním DLSS v Quality módu FPS vyskočí na zhruba 130 a každý další stupeň DLSS zvyšuje výkon o dalších 10 %. Po zapnutí Frame Generation se s DLAA daří hře držet kolem 140 FPS, a každá úroveň DLSS přidává opět okolo 10 %. V porovnání s God of War jsem zde nepociťoval nepříjemnou latenci při zapnutém Frame Generation a hru lze bez problémů hrát i s touto funkcí.

Výraznější omezení přichází při nastavení DLSS na Performance a Ultra Performance. Hra si často pohrává s hloubkou ostrosti, což v těchto režimech bohužel vede k rozpixelovaným obrazům. Nejvýraznější je to u rychlých pohybů, jako jsou úskoky – v těchto okamžicích připomíná obraz mozaiku. Doporučuji proto nastavit DLSS na Quality s aktivním Frame Generation pro nejlepší poměr mezi výkonem a vizuálním zážitkem. NVIDIA Reflex je užitečným bonusem, který rozhodně stojí za zapnutí, jelikož výrazně snižuje latenci.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama