Šéf studií Xboxu na setkání zarazil vývojáře.
V úterý Microsoft zničehonic oznámil zaměstnancům uzavření hned čtyř studií, přičemž asi největším překvapením byla japonská společnost Tango Gameworks, autoři série The Evil Within, duchařského GhostWire: Tokyo a loňské rytmické akce Hi-Fi Rush. Právě poslední zmíněný titul sklidil u recenzentů i hráčů velký úspěch a odnesl si řadu ocenění, včetně ceny za nejlepší audio design na prestižních The Game Awards.
Magazín The Verge nad ránem informoval o tom, že šéf herního obsahu a studií Xboxu Matt Booty uspořádal setkání s vývojáři, na kterém prezentoval plány a cíle do budoucna. Některé vývojáře však poněkud zarazil.
"Potřebujeme menší hry, které nám dají prestiž a ocenění," prohlásil Booty. To je přitom přesně ten typ hry, kterou byl Hi-Fi Rush od Tanga, jež bylo o den dřív zavřeno. Pravdou sice je, že Hi-Fi Rush byl ve vývoji asi 5 let, rozhodně jde ale o menší titul než většina produkce studií Microsoftu.
Jak moc byl úspěšný z finančního hlediska bohužel přesně nevíme. V dubnu loňského roku každopádně marketingový šéf Xboxu Aaron Greenberg prohlásil, že šlo o velký hit ve všech možných ohledech a s Tangem by nemohli být spokojenější. Očividně ale nadšení moc dlouho netrvalo.
Bootyho vyjádření tak působí poměrně bizarně a screenshotem z Hi-Fi Rush na něj vtipně zareagoval i kreativní ředitel této hry John Johanas.
Těžko říct, jaké menší hry nás tedy čekají a kdo je vůbec bude dělat. Plány Xboxu se každopádně dozvíme už příští měsíc na velké showcase, která se uskuteční 9. června.