Přehled HW novinek z 12. týdne
Novinka Přehled HW novinek z 12. týdne

Přehled HW novinek z 12. týdne

Jan Urbančík

Jan Urbančík

Platformy Xbox Xbox Series X|S Windows PC

Nové informace o FSR 2.0 a XeSS, první ukázka DirectStorage.

Reklama

FSR 2.0 nabídne širokou podporu a rychlou implementaci

Minulý týden jsme psali o tom, že AMD konečně oficiálně představilo druhou verzi upscalovací technologie FidelityFX Super Resolution, která má nabídnout mnohem vyšší kvalitu obrazu. Už tehdy bylo řečeno, že více informací se dozvíme na letošním GDC, a tak se také stalo.

Přehled HW novinek z 12. týdne

FSR 2.0 nabídne 4 módy: Quality (1,5x scaling), Balanced (1,7x), Performance (2,0x) a Ultra Performance (3,0x). Velkou předností této technologie bude široká podpora napříč všemi výrobci grafických karet. U AMD jde o generaci Polaris (RX 500) a vyšší, u Nvidie pak řada Pascal (GTX 10) a vyšší. Pro vývojáře má být navíc FSR 2.0 velmi přístupné. Podle AMD půjde do hry, která už podporuje DLSS, implementovat za pouhé 3 dny.

FidelityFX Super Resolution 2.0 by mělo vyjít v druhém kvartálu tohoto roku. Kromě PC se podívá také na konzole Xbox.

Nové informace o XeSS

Druhou podobnou technologií, která by měla v blízké budoucnosti zamířit na trh, je XeSS od Intelu. To bylo představeno už loni, ale na GDC jsme se také dočkali nových podrobností.

Konkrétně bylo představeno, že XeSS nabídne hned 5 režimů: Ultra Quality (1,3x scaling), Quality (1,5x), Balanced (1,7x), Performance (2,0x) a Ultra Performance (2,3x). Poslední zmíněný mód umožní až dvojnásobný framerate oproti nativnímu rozlišení, ale v tomto případě už poměrně silně zaplatíte také kvalitou obrazu.

Přehled HW novinek z 12. týdne

Stejně jako FSR, i XeSS sází na širokou přístupnost. Verze, která používá instrukce DP4a, bude dostupná na grafických kartách všech výrobců. Nejlépe ale technologie bude fungovat na grafikách od Intelu, jež využijí akceleraci přes tzv. Matrix Enginy (XMX).

Datum vydání bohužel stále neznáme. První karty generace Alchemist každopádně mají dorazit už 30. března. Půjde ovšem pouze o ty pro notebooky.

DirecStorage ve hře Forspoken

I poslední novinka se týká technologie, konkrétně DirectStorage od Microsoftu. Minule jsme psali o tom, že jsme se konečně dočkali oficiálního vydání, ale žádné hry tuto funkci stále nepodporují. Prvním titulem, o němž už víme, že podporu dostane, je akční RPG Forspoken od Luminous Productions. A právě tuto hru jsme v rámci GDC mohli vidět přímo v akci.

Vývojáři prostřednictvím videa, které už je dostupné také na YouTube, ukázali, jaké technologie titul podporuje. A mezi nimi je samozřejmě také DirectStorage, jež dělá ve Forspoken opravdu divy. Na NVMe SSD se hra načetla za necelé 2 sekundy, na klasickém SSD zhruba za 3 sekundy a na HDD loading trval přibližně 20 sekund, což taky není vůbec špatný výsledek. Vypadá to, že DirectStorage má nakonec vliv na všechny typy úložiště, což je pro hráče, kteří HDD pořád používají, rozhodně dobrá zpráva.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama