Přes 25 minut pořádné ukázky z Dying Light 2
Dying Light 2 Novinka Přes 25 minut pořádné ukázky z Dying Light 2

Přes 25 minut pořádné ukázky z Dying Light 2

Jan Kalný

Jan Kalný

25
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Polští vývojáři předvedli, proč se na pokračování prvního dílu vyplatilo čekat pět let.

Reklama

Oznámení zombie akce Dying Light 2 na loňské E3 bylo pro mnohé jedním z největších a nejlepších překvapení konference Xboxu. Představení přitom proběhlo pomocí gameplay traileru a následně kratší ukázky, která demonstrovala jednu ze zásadních novinek druhého dílu, a to dialogové volby a jak velká mají vaše rozhodnutí vliv na fungování a podobu světa. Od oficiálního oznámení uběhl už více než rok a za celou dobu jsme mohli slyšet tak akorát dojmy z gameplay dema ukázaného za zavřenými dveřmi na letošní E3, vidět několik screenshotů a pár gameplay trailerů, ale přímo ze samotného hraní jen opravdu málo. To naštěstí napravil dnešní oficiální stream, jenž hru předvedl v plné parádě pomocí zmíněného gameplay dema o zhruba 26 minutách.

Samotná ukázka sleduje průběh jedné z hlavních misí. Městu, v němž se aktuálně nacházíme, dochází pitná voda a je na pokraji zhroucení. To je samozřejmě problém, který se musí nějak vyřešit. Jeden z našich blízkých spojenců, Frank, dokázal zařídit setkání s vyjednavači gangu Renegades, které vede Colonel a jenž sídlí v městské čerpací stanici. Plánem setkání je přesvědčit Colonela k tomu, aby do města pustil vodu.

To se ale moc nepovede a během mise dojde hned na šest různých rozhodnutí, která mohou její průběh úplně změnit. A vlastně změnit i to, co se stane se samotným městem. Můžeme zůstat s raněným spojencem a nechat si ujít možnost sledovat dodávku s nepřáteli jedoucí do své základny, řidiči oné dodávky můžeme vyhrožovat, aby nás tam dovezl, nebo ho vykopnout a dojet si tam sami, případně na samotném závěru můžeme zapnout pumpy a vpustit do města vodu, nebo věřit Colonelovi s tím, že tohle není řešení a jenom plán, jak ho zneškodnit, a že on ví, jak celý problém vyřešit.

Hráč se na konci oficiální ukázky rozhodl zapnout pumpy, což mělo hned řadu různých efektů. Místní „policie” mohla snadněji zaútočit na Colonela, protože je od něho nedělila voda, samotná voda se znovu dostala do města, ale zároveň se tím vyčerpala voda jinde, což odhalilo nejen skrytou velkou část města plnou unikátních mechanik a nových úkolů, ale zdá se, že i nemrtvou hrozbu.

Kromě příběhu, postav a rozhodnutí samozřejmě hraje velkou roli i samotná hratelnost. Město hry má být rozděleno do sedmi různých regionů, každý nabízející odlišné nepřátele a herní mechaniky, přičemž hlavní hrdina - Aiden Caldwell - má disponovat dvojnásobkem parkourových pohybů než kolik jich měl protagonista prvního dílu. Nechybí ani hák (který se zdá, že mnohem více dodržuje zákony fyziky než ten z prvního dílu) nebo dokonce padák. Návratu se samozřejmě dočkalo i vyrábění a upravování zbraní (včetně jejich ničení) a ve městě se nachází také tzv. Dark Zone - temné zóny - v nichž nemůžeme kvůli infekci zůstat moc dlouho. Samozřejmě nechybí ani UV baterka na odstrašení světla-nenávidějících nemrtvých a nově také UV světlice, která působí na velkou oblast, ale jenom krátce.

Během samotné gameplay ukázky je vidět i několik dalších věcí a novinek - včetně zmíněných parkourových pohybů nebo extrémně silné zbraně Scorpio. Ale říkat, abyste se na ukázku podívali sami, snad nemusíme.

Na závěr si jenom připomeňme, že hra vychází na jaře 2020 pro PC, PS4 a Xbox One. Hru předobjednáte na Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama