Preview Iron Harvest
Preview Iron Harvest Článek Preview Iron Harvest

Preview Iron Harvest

Martin Pritula

Martin Pritula

5
Platformy Windows PC

Jak se hraje atraktivní dieselpunková strategie?

Reklama

Jakožto velký fanoušek real-time strategií jsem od Kickstarterové kampaně Iron Harvest netrpělivě sledoval. Nyní jsem dostal možnost zahrát si prvních pět misí polské kampaně této hry a v následujících řádcích se dozvíte mé dojmy z hraní.

Nejprve začněme tím, čím Iron Harvest je. Jedná se o klasickou real time strategii od studia KING Arts, jenž je zasazena do fiktivního dieselpunkového světa roku 1920, který vytvořil polský kreslíř Jakub Różalski. Hra kombinuje příběhovou kampaň obsahující 21 misí (7 za každý národ, přičemž kampaně jednotlivých národů na sebe navazují podobně jako třeba ve Starcraftu, takže nejprve budete hrát za Polania, pak Ruviet a nakonec Saxony) a kompetitivní multiplayer. Hra bude navíc obsahovat velké množství skirmish map, které budou k dispozici jak pro jednoho hráče, tak i v kooperaci.

Hra se odehrává ve fiktivním světě, který vytvořil polský kreslíř Jakub Różalski.

Z hlediska gameplaye je hra silně inspirována hrami jako Company of Heroes a všichni, kteří jste tuto hru hráli se budete cítit jako doma. Hra je tedy založená na soubojích a ačkoliv zde v některých misích musíte stavět vlastní základnu, je zde tato mechanika spíše druhořadá. Hra naplno čerpá ze svého zasazení a proto v boji nebudete používat pouze pěší jednotky, ale i dieselpunkové mechanické roboty. Těch je mnoho druhů a ačkoliv jsem si jich v prvních pěti misích vyzkoušel jen několik, byl jsem z nich naprosto nadšený. Každý z nich má své vlastní zbraně, vlastnosti a design, který je zde velmi rozmanitý. Vzhledem ke stylu hry je mapa poseta nejrůznějšími úkryty a vy tak přesouváte své jednotky z krytu do krytu. Hra je založená na taktice a musíte se nepřítele snažit přelstít. Přímý útok je zde téměř vždy rozsudkem smrti. S tím souvisí i obtížnost hry, která je naprosto nekompromisní a mnohokrát jsem musel svou strategii během hry přehodnotit.

V soubojích má nepřítel takřka vždy převahu a vy tak musíte postupovat velmi opatrně. To platí obzvláště v ranné fázi hry, jelikož k obrněným mechům se dostanete jen velmi obtížně. Speciální schopnosti nemají jen již zmíněné stroje, ale i jednotlivé pěší uskupení. Ve hře často začínáte se slabými jednotkami, ale jejich vybavení není v této hře předem dané a pokud se zbavíte nepřátelských jednotek, můžete své jednotky vybavit jejich zbraněmi. Z obyčejných vojáků vybavených puškami tak můžete udělat například jednotku vybavenou granátomety.

V části hry, kterou jsem měl možnost vyzkoušet, nepřítel sice využíval stejné typy pěších jednotek, mechanizované jednotky však byly naproto odlišné a nepřítel využíval jak slabší mechy, tak i velmi silné stroje, jako například metače raket a dělové bunkry.

Kompletní hra, jak už jsem zmínil, bude obsahovat 21 misí, přičemž každá mise, kterou jsem hrál zabrala přibližně hodinu. Vyjma klasického multiplayeru se tak dočkáme velmi vydatné kampaně a jsem zvědavý, zda se při hraní jiných kampaní bude bojová technika lišit.

V pozdější části hry jsem se krom mechů a pěších jednotek dostal také k vlaku, který se stal v dané misi klíčovým prvkem. Ačkoliv je tedy hra postavena na striktních pravidlech real time strategií, byly jednotlivé mise velmi rozmanité, což jen podtrhl příchod vojenského vlaku, který bylo nutno dopravit na bezpečné místo.

I když byla hra, kterou jsem měl k dispozici stále v betaverzi, musím zde zmínit pomerně velké množství technických problémů. Potýkal jsem se jak s velkými problémy se zamrzáním hry, které vyřešil pouze restart, tak i s menšími technickými nedostatky, jakými byla například chybějící postava v dialogu, která na mě "mluvila". Dále jsem se setkal s postavami, které se zasekly v ruinách města a vojákem, kterému znefunkčněl healthbar, takže byl až do další skriptované sekvence nesmrtelný. Jak jsem ale znímil, jde o první betaverzi a vývojáři mají stále ještě spoustu času na vychytání nedostatků. Jádro hry je velmi zábavné a když hra šlapala tak jak má, opravdu jsem se bavil.

Jestli jsem od strategie tohoto typu něco neočekával, tak to je skutečně povedený příběh - o to překvapenější jsem byl, když jsem se pustil do první mise. V polské kampani hrajete za Annu a její mise vůbec nezačíná tak, jak bych čekal. Na počátku hry hrajeme sekvenci, ve které je Anna ještě malé dítě a mise slouží jako skutečně povedený tutoriál. V této misi se dozvíte spoustu informací o hlavní hrdince, současné situaci tohoto světa a také zde získáte jednu ze skutečně zajímavých herních mechanik - medvěda. Osobně považuji příběh za hlavní hnací motor kampaně a jeho popis by byl za hranicí spoilerů - mohu vám ale říci, že příběh se točí okolo rodiny hlavní hrdinky, správně využívá zasazení hry a jednotlivé příběhové filmečky vypadají skvěle.

Kvalita příběhu mě skutečně překvapila.

Nyní se dostáváme ke grafické stránce hry. Jak jste si jistě všimli, hra vypadá naprosto skvěle. Zasazení mechů a anomalit do historie je citlivě provedené, modely jsou detailně zpracované a to samé platí pro jednotlivé mise - zde je dobré zdůraznit, že každá mise má svou vlastní mapu a všechny, které jsem měl možnost otestovat vypadali naprosto parádně. Mapy jsou rozmanité a velmi pěkně provedené. Za zmínku stojí i příběhové cutscény, na kterých si vývojáři dávají opravdu záležet.

Co mě velice překvapilo je do velké míry zničitelné prostředí. Pokud hrajete bitvu, ve které se utkají pěší týmy, pravděpodobně si ničeho, krom plotů, které se po nedalekém výbuchu granátu rozsypou ničeho nevšimnete. Jakmile ale v boji začnete používat mechanizovanou techniku a dělostřelectvo, budete žasnout nad tím, jak se pod dělostřeleckými granáty jednotlivé budovy rozpadají.

Po grafické stránce vypadá hra naprosto skvěle.

Ozvučení této hry je také na skvělé úrovni. Všechny efekty znějí přesně tak, jak byste očekávali a pomyslnou třešničkou na dortu je zde hudba. Ta skvěle ladí se samotným zasazením hry a průběžně se ve hře s ohledem na danou situaci střídájí jemné houslové podkresy s plně orchestrální hudbou.

Abych to shrnul, jedná se o velmi zajímavý titul, který se svým atraktivním zasazením od většinové produkce zcela odlišuje. Příběh hry je dobře pojatý a celkové audiovizuální zpracování je na velmi vysoké úrovni. Pro hráče, kteří mají se strategiemi zkušenost se pravděpodobně bude jednat o must-have titul, hra je ale díky skvěle provedenému tutoriálu vhodná i pro naprosté nováčky.

Hra vychází 1. září 2020 na Xbox One, PS4 a PC. Hru si můžete přidat do seznamu přání zde.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama