Preview Zaklínač 3: Divoký Hon - Co nám přináší nový Zaklínač?
Blogy čtenářů Článek Preview Zaklínač 3: Divoký Hon - Co nám přináší nový Zaklínač?

Preview Zaklínač 3: Divoký Hon - Co nám přináší nový Zaklínač?

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

E3 přinesla spoustu novinek ohledně tohoto titulu. Gameplay působil naprosto fantasticky. Jak na mě působí nové herní prvky, které hra za pár měsíců…

Reklama

E3 přinesla spoustu novinek ohledně tohoto titulu. Gameplay působil naprosto fantasticky. Jak na mě působí nové herní prvky, které hra za pár měsíců přinese? Máme se na všechny těšit nebo nás mohou i na pohled děsit. Nebude nový Zaklínač v určitých věcech až moc jednoduchý?

Dobré postavy tvoří příběh

Nedílnou součástí dobrého příběhu, jsou samozřejmě výborné postavy. Fanoušci knižní ságy mohou jásat. Návrat Geraltovi životní lásky Yennefer a jejich adoptivní dcery Ciri většině milovníků knih jistě zaplnil srdce euforií. A co bude s chuděrkou Triss, že by se dala dohromady s Eskelem? Zaklínačská obec je zde znovu ve své síle a možná někteří z vás dostanou posilu v podobě zabijáka králů Letha. Starý dobrý bard Marigold nám pomalu, ale jistě stárne, i přesto se ho Geralt musí neustále dostávat z průšvihu. Nilfgard se podniká invazi do severských království, a proto je dobré se znovu setkat se starým známým Imperátorem Nilfgardu. Emhyr var emreis se vrací v celkem dobré formě a jako bonus dostává výborný hlas Charlese Dance (Tywin Lannister). Krom postav známých z knih jistě potkáme spoustu zajímavých charakterů, které nám vývojáři postaví do cesty. Na koho se těšíte vy?

 

Povedou nas za ručičku?

Při lovu na gryfa vidíme poprvé použití smyslů, kterými je zaklínač obdařen. Kapky krve vedoucí Geralta po stopách raněného netvora vypadají skutečně fantasticky. V tomto směru se autorům nedá naprosto nic vytknout. Přeci jen tuto metodu používají stopaři celkem normálně. Zde je jen trošku zjednodušena hlavně kvůli tomu, že jsou všechny stopy zvýrazněny tak, abyste se nemuseli neustále zastavovat. Problém nastal, když jsem viděl druhý gameplay. Po té co vám Djiskra odhalí, kde je další stopa vedoucí k Ciri, jedete do bažin a znovu s pomocí zaklínačského smyslu hledáte malého godlinga Johnnyho a ten vypadá jako malý vodníček. A zde přichází ten problém. Není to v určitém směru zbytečné vodění za ručičku? Nebude možnost využít tuto schopnost i v řadě dalších úkolů? A proč tento směr není zaměřen jen na stopy krve?

 

Jak daleko by měli sahat informace, které získáte?

Nové informace ohledně netvorů již nemusíte získávat jen pomocí knih. Vesničané a místo činu vám také dokáží rozšířit vědění o dané příšeře. To je výborná novinka. Jediný detail, který se mi v tomto směru trošku nezdá, je například to, že vám autoři ukáží jak slabé a silné stránky netvora tak i lektvary, které je na něj dobré použít. Je sice výborné mít spoustu informací, ale občas by se to nemělo přehánět. Mám obavu, aby nám nebyl vzat prostor pro vlastní taktiku a svobodné myšlení při lovu.

 

Bezedná láhvička s lektvarem

Elixiry se znovu vrací ke stylu, který byl využit v prvním díle. Vytrácí se tedy systém, kdy byla meditace nutná k posílení. Posilující nápoje můžete pít nyní kdykoliv. Jejich efekt je ale oproti druhému dílu krátkodobá. Stále si musíte hlídat úroveň toxicity. Lektvary se mohou dále rozvíjet, musíte ale najít správné suroviny, díky nim můžete posunout určité elixíry na novou úroveň.

Nejsou zde však jen elixíry ale i mutageny. Jejich toxická hodnota je rovna hodnotě po vypití dvou a více lektvarů, na rozdíl od nich jsou ale trvalé do příští meditace. Nakonec zde budete mít na výběr mezi pár mutageny či řadou lektvarů.

Spojením vlastností předchozích dílů se tvůrci pokouší vyřešit problém, kterým trpí snad všichni hráči RPG. Hromadění zbytečných věcí, na které jednoduše nikdy nedojde. V praxi to vypadá asi tak, že budete mít jednu lahvičku, tu jednou naplníte a od této chvíle se naplní vždy, když meditujete. Takže budete u sebe nosit lahvičku, která se naplní hned po odpočinku. Zmizí tím potřeba neustálého sběru surovin? Možná nakonec autoři udělají kompromis a lahvičku budete naplňovat pomocí nových surovin. Zatím můžeme jen polemizovat, jak tento aspekt bude vypadat za pár měsíců.

 

Jedna cesta nestačí

V předchozích dílech autoři preferovali hlavně cestu meče. Ta v novém Zaklínačovi dostává značné vylepšení animací, takže jsou souboje daleko víc plynulé. Nyní znamení dostávají daleko víc možností hlavně proto, že mají jak primární tak i sekundární funkci. Nejvíce jsme asi na prezentacích a screenech viděli znamení Igni. To v tento moment vypadá buď jako pouťový trik, při kterém vypouštíte z rukou vlnu jisker anebo jako plamenomet. Fanouškům knižní série to asi nebude moc při chuti, ale jako akční prvek to rozhodně není špatná volba.

 

Prezentace, která plní nadšením

I přes tyto detaily ukazuje Geralt v prezentacích jen samá pozitiva. První kroky prezentace vedou do životem pulzujícího Novingradu. Knižní představy fanoušků by měli být naprosto uspokojeny. Středověká metropole protkaná ušmudlanými uličkami, trhy a zaplivanými hospodami. Celé město je rozděleno do čtyř částí, které jsou navzájem propojeny. Podle tvůrců je to největší město z celé série, takže se máme skutečně na co těšit. Přeci jen není čemu se divit, když bude hra jako celek 40x větší než předchozí titul.

 

Hledáte informace o Ciri, a kdo jiný by vás k nim zavedl lépe než starý známý král špehů Djiskra. Ten ale požaduje hlavu gryfa. Pro Geralta to samozřejmě není žádný problém. Po zdolání netvora se vracíte pro slíbené informace. Ty vás dále vedou do bažin, v kterých hledáte podivné stvoření se zvláštně zvoleným jménem. Johnny vypadá, jako jakýsi druh vodníka, který zapomněl vyrůst. Hledání informací ale ztíží to, že tato postava ztratila hlas. Je potřeba mu ho navrátit. Hledání lektvaru vás dovede k staré kořenářce, ta ale za elixír požaduje, abyste splnili požadavek tří stařen umístěných v obrazu. Ty vám nařídí zabití lesního netvora. Jeho zrůdnost sice dosahuje k nebesům, ale ve světě Zaklínače musíme ke všem rozhodnutím přistupovat skutečně opatrně. Lesní bestie vypadá sice jako netvor, ve skutečnosti to může být dobrosrdečná duše chránící les a jeho okolí před podivnou trojící dam. Prezentace částečně ukazuje, že si vaše postava znovu zaběhá. Možná bych v tomto směru viděl velkou podobnost s prvním dílem. Uvidíme, co hra přinese. Já se rozhodně těším.

 

Nové detaily:

1) Doppleři (Dudu) potvrzeni, takže je pravděpodobné, že Geralt v brašně veze právě starého známého.

2) Návštěva Oxenfurtu je skoro zaručena.

3) Novinka která některé fanoušky herní série skutečně potěší, bude role Triss v hlavním příběhu. V tento moment je již znovu na hlavní koleji, takže někteří z nás již nemusí naříkat nad tím, že by aktérka minulých dílů neměla dost prostoru.

4) V herním příběhu a světě se objeví více knižních postav, takže se máme na co těšit.

5) Výbava humanoidních nepřátel bude obsahovat jak jednoruční tak obouruční zbraně spolu se štíty a kapkou magie. Možná se vám někdy stane že vás přepadne družina žen či gnomů.

6) Setkáme se s mnoha typy zvířat. Pro příklad zde bude koza, kůň, kuře, husa, pes, kočka, prase, medvěd, krab, vrána, ovce, velryba a jedna skutečně krásná mýtická potvůrka.

7) Ze sedla koně půjdou provádět specialní útoky. Kůň samotný bude mít staminu.

8) Lodě budou mít životy. Rýsují se nám velké bitvy na lodích?

9) Engin používá Apex Destruction

 

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama