Nejde o pokračování ani remake Prey z roku 2006, s původní hrou nemá mít prakticky nic společného.
Bethesda včera vydala video ještě z dob letošní E3, v němž Raphael Colantonio z Arkane Studios promluvil o oživení značky Prey, o němž jsme se oficiálně dozvěděli právě během E3.
Colantonio prohlásil, že Prey od Arkane a Bethesdy nemá nic společného s původní hrou z roku 2006. Nejde tedy o pokračování (sequel) nebo o remake. Novou hru tak máme vnímat jako překopání a odlišné zformování celého konceptu značky. Už nějakou dobu navíc víme, že novinka nemá nic společného ani s chystaným, ale nikdy nedokončeným druhým dílem. I ten se měl od originálu dost lišit.
Nejde ani o horor, spíše o psychologický thriller, jenž se točí okolo identity vaší postavy jménem Morgan. Můžete si přitom zvolit, jestli bude Morgan muž nebo žena.
Pokud jde o hratelnost, Prey si máme představit jako hru, v níž se mísí příběh, akce a trocha RPG prvků. Na své si přijdou i ti, kteří rádi činí různá rozhodnutí a kteří chtějí zkoumat prostředí a hledat alternativní cesty. V tomto směru se bude Prey očividně podobat Dishonored.
Během boje lze používat nejen tradiční zbraně, například brokovnici, ale i schopnosti, které jste se naučili od mimozemšťanů. A také různá zařízení, přičemž některá z nich vám mohou pomoci i mimo potyčky s nepřáteli. Hra se koneckonců odehrává na vesmírné stanici, v níž pracovali vědci, kteří tato zařízení přivedli na svět.
Stále přitom platí, že Prey dorazí v roce 2017 na PC, PS4 a Xbox One.