Z indie projektu se stal PC fenomén, který se prokousává dalšími platformami.
Minecraft se narodil jako indie projekt, u něhož se ze začátku moc nepočítalo, že se stane fenoménem. První dojem občas klame, což dokazuje i server Financial Times. Ten přinesl informaci, že příjmy Minecraftu od října 2010 jsou 80 milionů amerických dolarů (540 milionů švédských korun).
K dnešnímu dni byl Minecraft stažen 25 milionkrát, více než 5 milionů uživatelů si koupilo plnou PC verzi. Takováto popularita dokonce vzbudila zájem v Hollywoodu.
"Byli jsme osloveni několika vysoce postavenými hollywoodskými producenty na televizní pořad. Můžeme to udělat. Je to ale těžké, když nemáme žádné zkušenosti a všechnu pozornost soustředíme na vývoj. Pokud se ale objeví správný nápad a správní lidé, s nimiž bychom mohli pracovat, tak bychom řekli proč ne," prozradil generální ředitel Carl Manneh.
Minecraft se i nadále rozšiřuje, 9. května vyjde Xbox Live Arcade verze od studia 4J. Hra nejprve bude bez podpory Kinectu, tu potom přidá patch.
Firmám ze severu se začíná dařit, v loňském roce studio Rovio s Angry Birds zaznamenalo zisk 100 milionů dolarů díky tomu, že si hru stáhlo přes 700 milionů lidí. Rozdíl mezi příjmy a počtem stažení je především v ceně. Zatímco Angry Birds stojí 79 centrů, za Minecraft zaplatíte 20 euro (při betě byla cena nižší).