Pro EA jsou singleplayerové hry mrtvé, tvrdí bývalý zaměstnanec BioWare
Mass Effect 3 Novinka Pro EA jsou singleplayerové hry mrtvé, tvrdí bývalý zaměstnanec BioWare

Pro EA jsou singleplayerové hry mrtvé, tvrdí bývalý zaměstnanec BioWare

Martin Cvrček

Martin Cvrček

49

Podle jeho slov záleží lidem v EA jen a pouze na co nejvyšším výdělku, ne na tom, o co mají hráči zájem. Tomu mají napomáhat mikrotransakce jakožto obrovský zdroj příjmů.

Reklama

Před necelým týdnem došlo na překvapivé oznámení společnosti EA, která zavřela studio Visceral Games a rozhodla se radikálně změnit směr a koncept původně lineární singleplayerové Star Wars hry, na níž ve Visceralu pracovali. Od té doby mnozí hovoří o tom, že jde o známku postupného zániku AAA singleplayerových her, ačkoliv se objevují i názory, že zaměření Star Wars titulu na hru jednoho hráče nebylo tím hlavním problémem.

Teď však přilévá olej do ohně Manveer Heir, bývalý zaměstnanec BioWare, který pracoval na Mass Effectu 3 nebo Mass Effectu: Andromeda, než letos v dubnu ze studia odešel. Ten se v podcastu rádia Waypoint vyjádřil o EA a jeho praktikách dost nevybíravým způsobem, o čemž informuje server GameWatcher.

„Problém je, že naše rozpočty šplhají k více než 100 milionům amerických dolarů a nemáme vlastně prostor pro to, abychom za menší částku vytvořili dobré singleplayerové hry. Ale proč nemůžeme mít obojí? Proč to musí být to nebo ono? Důvod je, že se EA a obecně ti velcí vydavatelé starají jen o co největší návratnost investice. Ve skutečnosti je nezajímá to, co hráči chtějí; zajímá je jen to, za co hráči zaplatí.“

Heir se dále vyjadřuje přímo k uzavření Visceralu a k tomu, jak tento krok vedení EA vysvětlilo:

„Slova, která používají, zní 'nabídnout [hráčům] důvod, aby se vraceli zas a znova'. Proč se o to v EA starají? Důvod, proč se starají, jsou mikrotransakce: kupování karetních balíčků ve hrách Mass Effectu, v multiplayeru. Jde o ten samý důvod, proč jsme přidali karetní balíčky do Mass Effectu 3: jak přinutíte lidi, aby se ke hře vraceli, namísto aby 'prostě' zaplatili za 60 až 100 hodin?

Musíte pochopit množství peněz, které je s mikrotransakcemi ve hře. Množství peněz, které jsme vydělali jen těmi karetními balíčky, bylo tak výrazné, že jde o důvod, proč má Dragon Age [Inquisition, pozn. redakce] multiplayer, je to důvod, proč mají najednou ostatní produkty EA multiplayer, i když je v zásadě dříve neměly, protože jsme na to přišli a vydělali spoustu peněz. Jde o opakovatelný příjem oproti jednorázovému příjmu. Viděl jsem lidi, kteří za multiplayerové karty Mass Effectu utratili doslova 15 tisíc dolarů."

A komentář k nadcházejícímu Anthem od BioWare, které má být jakousi odpovědí na Destiny? „Nevypadá jako tradiční hra od BioWare, že ne? Když se na to podíváte z pohledu místa, jako je BioWare, které vlastní EA, z místa, kde jsem pracoval 7 let; když se na to podíváte z pozice Visceralu, který se nyní zavírá a jehož práce jde do toho jiného studia ve Vancouveru, znamená to, že lineární singleplayerové AAA hry jsou pro EA v tuto chvíli mrtvé."

Manveer Heir dále hovoří o osudu Mass Effectu: Andromeda. Potvrdil, že výsledná hra nereprezentuje původní koncept, o čemž se hovoří už řadu let. Podle něj začali tvůrci pracovat na prequelu zvaném Mass Effect: Contact, ale jakmile začali testovat různé věci, uvědomili si, že prequel není dobrý nápad, a tak se přesunuli na vývoj sequelu, který byl pro většinu týmu vítanější. Design hry se však několikrát předělával a Heir je přesvědčen, že verze hry, kterou jsme dostali, je výsledkem nanejvýš dvou a půl let práce, přičemž dodává, že šlo o opravdu náročný projekt, a to i z hlediska času.

To všechno jsou každopádně dost tvrdá a odvážná slova, jen co je pravda. Jde samozřejmě o pohled jediného člověka, který byl navíc v minulosti na internetu pranýřován za rasismus, což může být pro mnohé dostatečný důvod k tomu brát jeho vyjádření s velkou rezervou. Nelze v něm ale nerozeznat obecný (a většinou dost kritický) pohled na jednání EA a podobu jím vydávaných titulů. Jestli Heir tvrdí pravdu, pak se zdá, že trend mikrontransakcí bude jen stoupat. Takže doufejme, že pravdu nemá.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama