Proč mělo Call of Duty Vanguard nejhorší prodeje v historii série?
Novinka Proč mělo Call of Duty Vanguard nejhorší prodeje v historii série?

Proč mělo Call of Duty Vanguard nejhorší prodeje v historii série?

Dominik Tománek

Dominik Tománek

45
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Novináři se zeptali samotných hráčů.

Reklama

Letošní podzim nebyl pro zavedené herní značky FPS žánru vůbec příznivý. Kromě nepodařeného launche nového Battlefieldu 2042, se totiž nedařilo ani u konkurenční Call of Duty: Vanguard. Hra sice měla přinést téma druhé světové války, které je mezi hráči oblíbené, ale finální zpracování bylo spíše propadák. A to v oblasti recenzí, tak prodejních úspěchů - v tomto případě neúspěchů. Vanguard totiž prodal mnohonásobně méně kopií než jeho předchůdce Black Ops Cold War. Prodeje byly o více než 40% nižší, dokonce se jednalo o nejhorší start (v rámci CoD) za posledních 14 let. S těmito údaji přišel server GamesIndustry.biz, jenž nedávno zveřejnil další čísla. Pomocí nich se snaží zodpovědět otázku, proč se Vanguardu vedlo v prvním týdnu tak špatně.

Data získali v rozhovorech s 671 hráči v USA a Velké Británii. Z celkového počtu dotázaných 284 lidí uvedlo, že si v posledních pěti letech koupili hru Call of Duty, a z nich jen 59 (21 %) uvedlo, že si koupili letošní Call of Duty: Vanguard. Ti, co uvedli, že si hru nekoupili měli možnost vysvětlit proč (mohli uvést více důvodů). 55 % z nich odpovědělo, že jednoduše neměli čas kvůli jiným hrám. Část hráčů uvedla, že si Vanguard kupovat nepotřebují, protože jim stačí free to play Warzone.

Proč mělo Call of Duty Vanguard nejhorší prodeje v historii série?

Z průzkumu je znát, že určité procento hráčů je přesyceno obsahem CoD. Jednoduše hry ze série vycházejí příliš často a lidé o ní buď ztratili zájem, nebo si od ní chtějí odpočinout. Tuto možnost uvedlo 34 % dotázaných. 24 % nezajímá téma druhé světové války. 20 % uvedlo, že si hru nekoupili kvůli negativním recenzím v různých médiích. 11 % uvedlo, že čekají na jinou hru a z této skupiny 38 % uvedlo, že vyčkávají na Halo: Infinite, a 25 % uvedlo, že se letos chystají ke konkurenci - Battlefield 2042. Přibližně 6 % nechtělo podporovat Activision Blizzard kvůli kauzám, které se okolo společnosti momentálně řeší.

Pro některé byla důvodem neadekvátní cena vzhledem ke krátké délce kampaně, nebo jednoduše nepříliš povedená kampaň. 3 % si myslím, že komunita je toxická a plná cheaterů.

Náš pohled na Call of Duty: Vanguard si můžete přečíst v této recenzi.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama