Prototyp ukazuje, jak kdysi mohl vypadat Alan Wake 2
Alan Wake 2 Novinka Prototyp ukazuje, jak kdysi mohl vypadat Alan Wake 2

Prototyp ukazuje, jak kdysi mohl vypadat Alan Wake 2

Martin Cvrček

Martin Cvrček

14

Studio Remedy dovolilo zveřejnění materiálů z nikdy nerealizovatelného prototypu pokračování úspěšné hry Alan Wake. Dál než k prototypu bohužel vývoj nepokročil.

Reklama

Server Polygon vydal ve spolupráci se Samem Lakem z Remedy několik zajímavých materiálů z prototypu pokračování Alana Wakea 2, na kterém studio pracovalo už v roce 2010. Jde o několik artworků a především gameplay z demo levelu, který nikdy neměl být součástí samotné hry a sloužil především jako ukázka pro vydavatele. Vývoj hry se bohužel dál než k tomuto levelu nedostal.

V Remedy přitom měli více prototypů druhého dílu, tenhle ale i s ohledem na svůj účel působí nejlépe. V demu je přitom k vidění nový herní prvek v podobě přepisování reality a také řada věcí, které nakonec skončily v menším, ale zdárně dokončeném projektu Alan Wake's American Nightmare. Jde především o zasazení do arizonské pouště a nepřátele.

Tuto podoby hry Alan Wake 2 se tedy neuvidíme, nicméně to ještě neznamená, že se pokračování nikdy nedočkáme. Sam Lake už nejednou řekl, že se chce ke značce vrátit a s ohledem na otevřený konec původní hry by druhý díl dával smysl, ale dojde k němu až ve správný čas. Tedy v době, kdy bude mít studio kapacity a prostředky na pokračování, které si Alan Wake zaslouží. V době vytvoření prototypu prý studio nemohlo vytvořit důstojný sequel.

I proto se v Remedy zaměřili na zcela nový projekt, exkluzivitu pro Xbox One jménem Quantum Break. Sam Lake v minulosti naznačil, že pod těmi "kapacitami a prostředky" se skrývá především finanční problém, který nastal kvůli faktu, že původní Alan Wake nebyl z počátku žádný prodejní zázrak, i když se v konečném důsledku hra prodávala dobře (jde především o verzi pro Xbox 360, návratnost později vydané PC verze byla překvapivě rychlá). Ten by mohlo vyřešit partnerství s Microsoftem a exkluzivita Quantum Break.

Quantum Break přitom vzniklo právě díky prezentaci Alana Wakea 2 vydavatelům. Když vývojáři z Remedy přišli za Microsoftem, zdálo se, že MS hledá trochu jinou hru pro jejich portfolio. A tak se stalo, že se z domluvy o tvorbě Alana Wakea 2 stala domluva o tvorbě Quantum Break.

Zdá se, že pokud budou mít v Remedy dostatek zaměstnanců a financí, jednou se může Alan Wake 2 klidně vrátit. Nutno říct, že značku Alan Wake vlastní Remedy, ne Microsoft, takže často diskutovaná otázka exkluzivity pro Xbox by byla spíše otázkou toho, kdo by hru vlastně vydával. Alan Wake 2 tedy za každou cenu nemusí následovat cestu Quantum Break.

Alan Wake 2 je ale v tuto chvíli stále jen otázka možného vývoje v budoucnosti a nikdy nezrealizovaných prototypů v minulosti, a to se nejspíš ještě nějakou dobu nezmění. Bohužel.

Gameplay ukázka prototypu

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama