Matt Armstrong z Radical Entertainment si sedl na slovíčko s EGM a rozpovídal se o upgradech a zbraních v nadcházejícím pokračování zběsilé akce Prototype.
Nejen, že se pokračování nadobro zbavilo obchodu schopností, jenž se prezentoval v původní hře. Hra ale nadobro mění přístup, se kterým hráč dostává nové schopnosti a mutace. Ve dvojce si vydobudeme nové vlastnosti postavy skrze podzemní brlohy a z nepřátel samotných.
Jedním z hlavních důvodů byla až přehnaná otevřenost v prvním dílu, kdy jste po zabití prvního bosse odemkli rovnou 21 nových schopností. Nikdo se samozřejmě neměl čas párat s vysvětlivkami, natož vybrat, jaká schopnost se bude hodit nejlépe a později tak ve hře vznikaly nepříjemné situace.
Zmíněné brlohy však jsou pouze jedním z několika způsobů, jak obdržet upgrade. V tomto případě stačí vyhledat lehký svit z podzemí, vytrhnout kus asfaltu a seskočit dovnitř. Tam už uděláte s mutanty krátký proces a jejich absorbováním získáváte potřebné bodíky. V případě EGM byl upgrade využit pro vylepšení ručních čepelí, jež se staly delší a silnější.
Jednou z dalších schopností je sonar hlavního hrdiny, s jehož pomocí může hráč vyhledávat lidi skrze stěny i přes celou mapu. To slouží i jako menší pauza v hektickém tempu hry, což je rozhodně k dobru.
Zcela rozdílnou oblastí jsou Perky, jež přicházejí skrze Black Net a jejich mutace mají své vlastní sloty. Po dokončení jednoho z brlohů bude hráč odměněn novou mutací a ti si ji sami přidají do volného slotu. Stejně jako u systému perků v Call of Duty bude k mání pouze několik volných míst, tudíž bude potřeba výběr pečlivě zvážit. „Vždycky budete mít více mutací, než volných slotů, takže budete mít dilema,“ řekl Armstrong.
Prototype 2 se připravuje na rok 2012 pro PC, PS3 a Xbox360.