Co se změnilo a co je v plánu dál?
InZoi je velmi ambiciózním simulátorem života, který má na to být velkým konkurentem pro sérii The Sims od Electronic Arts. Ta donedávna tomuto žánru kralovala. Za léta její existence se konkurentů s podobnými hrami na trhu moc neobjevilo nebo nezískali příliš velký úspěch. InZoi, za kterými stojí tvůrci z jihokorejského Kraftonu, se nám však představili s několika esy v rukávu, kterými spoustu fanoušků tohoto herního žánru zaujali.
V první řadě hra láká na pohlcující realistickou grafiku poháněnou Unreal Engine 5, dále také ale realistickou hratelností a využitím technologií umělé inteligence. Díky všem těmto prvkům hra již na první pohled vypadala velmi slibně a zajímavě a rozvířila spoustu emocí v nejedné diskuzi. Datum vydání hry na počítač (Steam) byl stanoven na 28. března 2025 s tím, že se bude jednat o předběžný přístup. Později by hra měla být však dostupná i na konzole PlayStationu 5 a Xbox Series X/S. Tvůrci slíbili, že k titulu nechtějí přistupovat lehkovážně a na předběžném přístupu chtějí opravdu intenzivně pracovat a hlavně spolupracovat přímo s hráči na zlepšování hry.
Předběžný přístup
Hra tedy dorazila v ten den, ve který tvůrci slíbili. 28. března 2025 mnozí nedočkavci zasedli za monitory svých počítačů a vrhli se do tohoto nového virtuálního světa. Co se týče technické stránky hry, ta z mé zkušenosti nevykazovala při nastavení na nejvyšší detaily žádné větší problémy. Jela hladce, nesekala se a nepadala. To se však samozřejmě mohlo lišit na základě různých počítačových sestav hráčů, jelikož někteří padání hry tvůrcům reportovali. InZoi tým však nelenil a ihned druhý den po spuštění, tedy 29. března 2025, vydali první hotfix. Další vydali opět den poté, tedy 30. března 2025, tudíž všem dokázali, že po spuštění jsou plně k dispozici a snaží se některé chyby opravovat co nejdříve.
Tvůrci vydali již 6 hotfixů.
Do této chvíle, tedy bezmála za měsíc od spuštění, vyšlo již celkem 6 hotfixů. Věnovali se v nich samozřejmě technické stránce, kdy se snažili odstranit problémy s padáním hry a celkově vylepšit její funkčnost. Nicméně se vrhli po hlavě i do vylepšování hratelnosti, převážně na základě zpětné vazby od fanoušků. Jako nejvýraznější tak lze vypíchnout například úpravy stárnutí postav, úpravy Karmy, která je v tomto světě nedílnou součástí gameplaye a hráč jí tak musí věnovat pozornost, upravili délku spánku postav a tak dále. V nedávné páté aktualizaci představili také nové nastavení stínů, které vrhají lampy na ulicích a světla uvnitř budov.
I tímto nastavením tvůrci adresují zpětnou vazbu fanoušků, kteří si stěžovali, že právě díky osvětlení postavy ve hře vypadaly nepřirozeně a ne úplně reálně. Po aplikování tohoto nastavení je vidět opravdu obrovský rozdíl, jak se sami můžete přesvědčit na snímku níže. Nastavení stínů platí i pro každé osvětlení uvnitř budovy, pokud si ho hráč ručně nastaví. Lze si tedy toto nastavení optimalizovat dle preferencí. Stíny potom vrhá i nábytek a ostatní vybavení domu. Krok za krokem tedy tvůrci alespoň prozatím na hře intenzivně pracují a mají velké sympatie fanoušků právě pro jejich transparentnost a komunikativnost.
Plány do budoucna
Samozřejmě, vývoj inZoi má před sebou ale ještě dlouhou cestu. Prozatím ve hře není tolik obsahu, který by si mnozí v této realistické hře představovali. Dle dostupných informací, které vývojáři doposud zmínili, nás má ve hře čekat spousta nového obsahu ještě i v rámci předběžného přístupu. Tedy úplně zdarma. Mezi tímto obsahem je také například dodání domácích mazlíčků, které netrpělivě vyhlíží nejeden hráč. Dle jejich roadmapy inZoi čekají 4 velké aktualizace v průběhu letošního roku. První by měla dorazit již v květnu, další v srpnu, říjnu a prosinci.
Spousta nového obsahu nás čeká v rámci předběžného přístupu zdrama.
Inzoi roadmap pro rok 2025
Květen
- Modding kit (Maya, Blender)
- Změny hmotnosti/svalů
- Cheat kódy
- Vylepšení vztahů
- Systém adopce
- Vylepšení budovacího módu a nový nábytek
- Vylepšení při vytváření postav
- Aktualizace outfitů
Srpen
- Hratelní duchové
- Plavání a bazény
- Více možností úpravy města
- AI Build Mode
- Práce na volné noze
- Textové zprávy a vylepšení dovedností
- Vylepšení rodičovství
- Nové město “Kucingku” - Ostrov koček
Říjen
- Rodokmen
- Přizpůsobení klávesových zkratek
- Úprava velikosti objektů v budovacím módu
- Nový nábytek
- Vylepšení UX
- Další vylepšení při tvorbě postav
- Update módů
Prosinec
- Systém paměti
- Přesouvání měst
- Interakce na základě osobnostních rysů
- Vylepšení budovacího módu a další nový nábytek
- Vylepšení tvorby postav
- Update módů
- Nové outfity
- Teplota uvnitř budov
Mimo to se tvůrci zmiňovali, že by do hry rádi přidali také aktivní školní systém a nemocnice, kdy by nás měl opět čekat velmi realistický gameplay plný všech možných interakcí jak mezi žáky a učiteli, tak i mezi pacienty a doktory v případě nemocnic. To je však pravděpodobně výhled až do doby, kdy hra bude nejprve vydána v plné verzi.
Nezavrhují v budoucnu ani možnost multiplayeru. Dle jejich slov nebude pravděpodobně úplně možné implementovat takový multiplayer, aby hráči mohli hrát bok po boku, jak jsme většinou zvyklí. Prý by ale bylo možné například jiného hráče pozvat k sobě domů na návštěvu a tak podobně. Chtějí tedy od fanoušků opět zpětnou vazbu, jak by si multiplayer představovali. InZoi je tedy alespoň dle reakcí většiny fanoušků prozatím na dobré cestě a jsou tvůrcům vděční za jejich dosavadní práci.