První pohled na značně překopaný Gwent: The Witcher Card Game
Gwent: The Witcher Card Game Novinka První pohled na značně překopaný Gwent: The Witcher Card Game

První pohled na značně překopaný Gwent: The Witcher Card Game

Martin Cvrček

Martin Cvrček

10
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Iniciativa nazvaná Homecoming se konečně začíná rýsovat.

Reklama

Už nějakou dobu víme, že karetní free-to-play hru Gwent: The Witcher Card Game čeká rozsáhlé překopání pod názvem Homecoming. Cílem je učinit hru kvalitnější, snad i vyrovnanější, zahodit nebo alespoň přepracovat některé prvky a změny, které se komunitě úplně nelíbily, a mimo jiné se vrátit k temné atmosféře světa Zaklínače. O Homecomingu se dlouho mluvilo, byť hlavně v náznacích, a nyní se můžeme podívat na první ochutnávku. I když není kdovíjak dlouhá a podrobná.

Během turnaje Challenger bylo zveřejněno desetiminutové video, v němž vývojáři z CD Projektu RED představují některé novinky a změny. Na první pohled lze zaznamenat notně přepracovanou herní plochu, která je nyní plně ve 3D a skutečně připomíná místo konání bitvy a střetu dvou armád, což je koneckonů základní téma gwintu. Každá z pěti frakcí má vlastní, tematicky zpracovanou plochu a svá specifická bojiště nabídne i samostatné singleplayerové dobrodružství Thronebreaker. Za zmínku stojí také skutečnost, že velitelé nyní nejsou zpracováni jako karty, ale jsou skutečně přítomní na bitevním poli.

Video ukazuje herní plochu frakce příšer, která má demonstrovat již zmíněnou temnější atmosféru v duchu her i knih Zaklínače. V první řadě na ní ale lze vidět razantní změnu v podobě dvou bojových linií na každé straně namísto dosavadních tří. To vývojářům umožňuje představit komplexnější, ale jasnější a intuitivnější schopnosti karet. Jednotlivé karty sice stále můžete umístit kamkoliv, ale některé schopnosti se aktivují jen v určité linii. Některé karty mají navíc odlišné schopnosti v linii pro boj zblízka a v linii pro boj z dálky a řadu z nich doprovází nové či vylepšené vizuální efekty a zvuky.

Ve videu lze spatřit i předělanou obrazovku výměny karet na začátku kola a nejen zde je k vidění nová podoba všech karet. Díky ní je co nejvíc prostoru věnováno příslušné ilustraci nebo animaci karty, prostor pro číslo je tudíž omezen jen na levý horní roh a rámečky jsou dost minimalistické. I v tomto směru má hra působit surověji a blíže atmosféře Zaklínače. Také si můžete všimnout absence stříbrných karet, jejichž podstata byla ze hry odstraněna, a tak budou zatím nespecifikovaným způsobem předělány. V tomto směru se Gwent vyloženě vrací k základům gwintu v Zaklínači 3.

Původně byly stříbrné karty vytvořeny z důvodu vyváženosti, tedy aby bylo něco mezi bronzovými a zlatými. Homecoming však přináší nový limit na počet karet v balíčku, konkrétně 30, a z toho důvodu už nejsou stříbrné karty, jež se v posledních měsících chovaly prakticky stejně jako zlaté, potřeba. Více z Homecomingu nicméně uvidíme v následujících týdnech a měsících, byť stále platí, že radikálně překopaný Gwent bude k dispozici ještě do konce letošního roku. Společně s Homecomingem dorazí i Thronebreaker: The Witcher Tales, na jehož detailnější představení si nakonec budeme muset ještě počkat.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama