První screenshoty a zahraniční dojmy ze strategie Frostpunk 2
Frostpunk 2 Novinka První screenshoty a zahraniční dojmy ze strategie Frostpunk 2

První screenshoty a zahraniční dojmy ze strategie Frostpunk 2

Jan Urbančík

Jan Urbančík

4
Platformy Windows PC

Největší hrozbou pro město nebude zima, ale samotní lidé.

Reklama

Více než dva roky po oznámení mrazivé strategie Frostpunk 2 od polského studia 11 bit jsme se nyní konečně dočkali podrobností o samotné hratelnosti, včetně prvních screenshotů. Vybraná zahraniční média (např. IGN, Wccftech) měla možnost zúčastnit se hands-off prezentace, kde vývojáři ukazovali sandbox režim s názvem Utopia Builder. Součástí samozřejmě opět budou i příběhové scénáře, ale o těch zatím tvůrci nechtěli mluvit.

Titul se odehrává 30 let po událostech první hry. Největší mrazy už přešly, a přestože stále budou znamenat určitou hrozbu, pozornost je nyní stočená jinam, na samotné město a jeho obyvatele. Hlavní slogan už ostatně nezní "Město musí přežít", ale "Město nesmí padnout". Lidstvo se postupně zotavilo a začalo budovat novou společnost. Je na vás, jakým směrem se bude ubírat.

Podle prvních dojmů i vyjádření samotných vývojářů se zdá, že politika je ústředním tématem celé hry. Budete se účastnit zasedání městské rady a následně hlasování o jednotlivých problémech. Uvnitř města se nachází dvě hlavní skupiny a váš vztah s nimi bude velmi důležitý (pokud vás nebudou mít rády, mohou vás z rady vyhodit): Inženýři, kteří upřednostňují technická řešení, a Sklízeči, kteří přežívali mimo města a jsou ohledně technologií skeptičtí. Postupně se z obou skupin vyvinou i jakési extrémní odnože, například u Inženýrů to jsou Technokrati. Moralita vašich rozhodnutí bude opět velkým faktorem, stejně jako u předchozích her od 11 bit.

Samozřejmě nebude chybět ani stavění, ale bude zastoupené v mnohem větším měřítku než v původní hře. Místo jednotlivých budov už máme k dispozici různé městské čtvrti, zároveň se máme starat o fungující ekonomiku – udržovat rovnováhu mezi poptávkou a nabídkou. Rovněž časové období bude výrazně delší, místo desítek dnů na nás čekají desítky až stovky týdnů.

Magazín Wccftech se zeptal také na technickou stránku, konkrétně technologii FSR 3 (tedy upscaling i generování snímků), kterou má hra podporovat. Vývojáři z 11 bit si spolupráci s AMD velmi pochvalují. Říkají, že implementace byla opravdu jednoduchá a funguje skvěle. Zatím nevíme, zda se dočkáme i podpory DLSS a XeSS.

Frostpunk 2 míří na PC a dorazit má v první polovině příštího roku. Přesné datum vydání ještě neznáme.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama